Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een keeper de bal in de handen pakken als deze door een medespeler met een inworp terug wordt gegooid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Ja, vanuit een inworp is het geen terugspeel bal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn een aantal uitzonderingen om terug te spelen waarbij de keeper de bal mag pakken. De inworp is er een van maar ook teruggespeelde ballen via de borst of het hoofd mag de keeper pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bal mag NIET door de keeper in de handen genomen worden, dat is veranderd. Vroeger mocht het wel, nu niet meer. De antwoorden hierboven kloppen dus niet, zo was het vroeger. Nu is het terecht als er een indirecte vrije trap gegeven wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag wel ALLEEN als het ombewust is of met het hoofd anders niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100% niet meer kan ik er niet van maken, ik geloof dat je ook niet eens meer met een inworp mag scoren. Die twee regels zijn tegelijk afgeschaft met de terug speel bal in de handen pakken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat mag alleen als de tegenstander hem in het 16 meter gebied gooit en de keeper de bal pakt
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing