Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen de coaches en verslaggevers bij Engels voetbal bijna altijd een bloempje op hun revers?

Als ik naar Match of the day kijk op de BBC zie ik heel vaak dat de trainers/coaches maar ook de commentatoren en verslaggevers meestal een soort van klaproosje op hun revers hebben. Wat voor betekenis heeft dit? Is het een een huldeblijk of ter nagedachtenis aan iemand/iets?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Antwoord van C4th klopt, maar daar hoort nog een heel stuk bij: het zogenoemde 'Poppy Appeal'. Ieder jaar, inderdaad begin/half november komen de plastic poppies je oren uit: mensen dragen ze overal, en je ziet ze ook veel in auto's. In iedere winkel/supermarkt liggen er dozenvol van en er zijn zelfs straatverkopers die ze aan de man proberen te brengen. Iedere poppy kost £1 en de opbrengst gaat naar de 'Royal British Legion's Charity'. Die liefdadigheidsinstelling werkt met/voor veteranen/familieleden van omgekomen (Britse) soldaten. Dit jaar is de aandachtsgroep de Armed Forces die in Afghanistan zijn verwond/omgekomen (dus invalide soldaten en familieleden van omgekomen soldaten). Dit jaar wordt gehoopt om 36 miljoen pond hiervoor op te halen.

Toegevoegd na 22 minuten:
Oh, voor het geval iemand geinteresseerd zou zijn hoe het poppy gebeuren precies werkt heb ik een link gevonden: http://www.poppy.org.uk/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Wie omstreeks 11 november BBC 1 of 2 op zijn televisiescherm krijgt, kan opmerken hoe iedereen die in beeld verschijnt een rode klaproos, symbool van de slagvelden van de Eerste Wereldoorlog, in zijn knoopsgat draagt. Bijna een eeuw na dato leeft in Engeland de herinnering aan 'The Great War' nog heel concreet voort. De rode klaproos ('poppy' in het Engels) is voor de Engelsen het symbool van WO I geworden door het gedicht van John MacCrae 'In Flanders Fields the Poppies Grow...' Het was de enige plant die na 1918 nog op de totaal verwoeste grond in Vlaanderen kon groeien. "

http://aladin.bibliotheek.nl/aladin_detail.asp?qpid=38257
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing