Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk schaatsmerk is aan te raden voor een volwassen beginner?

Ik ben gister gestart met schaatsles. Ik heb schaatsen gehuurd. Ik vond het moeilijk en eng. Ik heb nog nooit geschaats en moest flink zoeken naar mijn evenwicht.

Ik wil schaatsen gaan kopen. Combinoren met lage schaatshoogte een hoge enkelsteun. Ik heb al gekeken naar verschillende winkels, maar de meeste verkopen alleen zandstra en viking,maar ik heb ook gezien dat Nijdam schaatsen vaak enkele tientjes goedkoper zijn en ook de modellen hebben die ik zoek. Wat is het verschil tussen Nijdam en Zandstra/Viking?

Toegevoegd na 5 dagen:
Oja. Graag uw antwoord onderbouwen. Waarom is nijdam meer voor beginners? Wat is het verschil in kwaliteit etc.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Schaatsen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Schaatsen van Nijdam zijn meer voor de recreatieve schaatser,maar wil je later echt op wedstrijdniveau dan kun je het beste Viking nemen,dit is van oudsher een goed merk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk ook eens op deze site.
http://www.schaatstest.nl/index.php/schaatsen-kopen/schaatsen-kopen-waar-let-je-op
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
viking is naar mijn menig het beste schaatsmerk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Viking is hoog segment. Salomon is speciale schaats voor natuurijs. Zandstra maakt schaatsen voor alle doelgroepen. Nijdam is prima voor beginners. Voor kinderen hebben ze verstelschaatsen, kun je telkens een maat groter maken. Wil je echt gaan schaatsen dan is het oefenen geblazen, dan komt het evenwicht vanzelf en worden je enkels sterk. Dan kom je vanzelf op de Viking klapschaats. Maar af en toe schaatsen zonder ambities, pak dan Nijdam zonder klapschaats. Andere bekende merken zijn : Maple , Ballangrud e.d. allemaal top segment.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing