Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn boomerang die ik heb gekocht komt niet terug, waarom is dat?

Het is niet zoals origineel van hout of ander materiaal zoals je vaak ziet. Maar van een soort rubber/plastic, dus ook redelijk flexibel. Wil een nieuwe aanschaffen maar me eerst verdiepen hoe het werkt. De gooi-techniek heb ik al redelijk onder de knie maar met deze gaat het dus amper.

En stel ik wil een nieuwe aanschaffen, wat is dan optimaal materiaal, of een goede prijs/kwaliteit boomerang in de meeste gevallen?

Picture for question
3 maanden geleden
2.4K
Amadea
3 maanden geleden
Wat jij hebt is geen boomerang maar een frisbee. die vereist een andere werptechniek!
Ikhebgeenidee
3 maanden geleden
@Amadea: een frisbee? Dat is volgens mij een ronde schijf. Dit lijkt me toch meer een boemerang.
LeonardN
3 maanden geleden
@Amadea Hoe kom je daarbij? Tik eens boomerang in op google en dan op afbeeldingen en daarna frisbee.
Kijk dan nog eens naar het plaatje wat de vrager opgeeft. Zag je de onderkant van de afbeelding niet (~2cm onder de duim stopt de boomerang) en denk je dat het afgebeelde een volledige cirkelvorm heeft?
KleinDuimpje
3 maanden geleden
Misschien heb je een boemerang gekocht die er qua vorm op lijkt, en mooi uitziet. Leuk speelgoed voor kinderen. Het is dan eerder een werphout/jachthout.
Een boemerang moet kunnen liften. Heb je dan de juiste techniek, komt die terug.
Was deze goedkoop, kun je eens een beetje buigen in het midden (kans op breken bestaat), misschien dat dit helpt.
Koop je een “echte”, beheers je de techniek, komt
het vast goed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je boemerang niet naar je terugkeert, is de reden een van de volgende twee dingen: je boemerang is van slechte kwaliteit of je worp is onjuist. Als je denkt dat je worp onjuist is, focus je dan op het corrigeren van de volgende veelvoorkomende fouten:
Verlaag de tussenstop van je worp. Als je worp te horizontaal is, zal hij vrijwel zeker niet terugkomen. Gooi je boemerang bijna verticaal voor het beste resultaat.
Gooi de boemerang niet over je lichaam. Gooi het in plaats daarvan rechtdoor. Als je werphand tegenover de andere schouder terechtkomt, weet je dat je het verkeerd doet.
Werk aan je draai. Focus op het flikken van je pols, want hier komt het grootste deel van de spin vandaan. U kunt ook experimenteren met verschillende grepen en handpositionering om erachter te komen wat voor u het meest comfortabel en effectief is.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 11 augustus 2024 14:42: bron
3 maanden geleden
LeonardN
3 maanden geleden
Ik snap de minnen niet.
Of de boomerang werkt niet zoals je van een product verkocht als zijnde "boomerang" verwacht.
Of de technieks is niet juist.
KleinDuimpje
3 maanden geleden
Klopt, misschien is deze boemerang alleen een stuk mooi speelgoed.
Alex1995
3 maanden geleden
En welk soort boomerang zou dan beter zijn en welk materiaal?
LeonardN
3 maanden geleden
Niemand beweert dat de boomerang die je hebt niet goed zou zijn. Dat is een mogelijkheid. Kan me goed voorstellen dat techniek echt lastig is.
https://www.youtube.com/watch?v=pdWcl6dt2h0

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding