Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor leuk -zelfgemaakt- speelgoed kan ik maken voor mijn fet?

n.a.v. de vraag van Freebird over een kat vermaken alsje weg bent..

Vroeg ik mij af of ik ook iets dergelijks voor een fret kon bedenken. Alleen dan niet zo zeer voor als ik weg ben, maar gewoon speelgoed.

En het liefst iets wat we zelf kunnen maken. Want we hebben wel speelgoed gekocht maar meneer (Puk) is ondertussen toe aan wat nieuws. (spanning -> nieuwe spullen vindt hij geweldig)..

Uiteraard iets wat veilig is en zelf al is uitgeprobeerd bij eigen fret(ten).

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

* Een doolhof maken met kartonnen dozen.
* Buizen halen bij een tapijtenwinkel (meestal zijn de
tapijten rond een kartonnen buis gedraaid)
* Plastic (riool/afvoer) buizen met bochten erin maken
(makkelijk te veranderen elke keer :-)
* Kleine flesjes vullen met een paar brokjes (zodat ze
weten dat er iets inzit en het maakt veel geluid)
* Kindereitjes (met of zonder brokjes gevuld)
* Een handdoek, een kussensloop, waar ze lekker in
kunnen kruipen
* Een doos vullen met bladeren, met rijst, met macaroni,
met zand,...
* Sokken (en liefst nog zo vuil mogelijk. Hoe harder ze
‘stinken’ hoe liever ze er mee spelen) Is dat zo? whaha

Have fun :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet niks van fretten, maar mijn kat krijgt zeer geregeld een nieuw kartonnen doosje. Van groot tot klein, en hij vind het heerlijk om te snuffelen, er in en eruit, en lekker spelen en uiteindelijk erin slapen ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn fretten speelden altijd het liefst met aardappels, deie sleepten ze overal heen, rolden ermee, verstopten ze voor elkaar, grote lol. Maar alle kattenspeeltjes vinden ze ook leuk, hoor. Het leukste speelgoed voor een fret is en blijft echter een andere fret. In tegenstelling tot katten kun je ze eigenlijk niet de hele dag lekker alleen (in hun kooi ; gruwel !) laten ;wat dat betreft hebben ze bijna meer gemeen met hondjes.

Je kunt natuurlijk een wc-rolletje vullen met brokjes en de uiteinden dichtplakken ; daar zijn ze wel even zoet mee. Een grote door met papiersnippers (uit de versnipperaar) met lekkere dingetjes er tussen is ook dikke pret. En gewoon oude lappen om tussen te grutten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onze fretten vinden een oude spijkerbroek met een gat in de knie echt heel leuk om mee te spelen en in rond gesleept te worden.
Plastic boodschappentassen die flink ritselen vinden ze ook geweldig.
Een tas met allemaal interessante dingen zoals een pakje papieren zakdoekjes en andere rommeltjes die je ook in je eigen tas hebt zitten vinden ze heerlijk om leeg te halen en naar hun "dumpplek" te brengen (onder de bank).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing