Pokervraag: iemand gaat all in voor zijn beurt. Is dit toegestaan ? Wat is de sanctie ?
Als je bij pokeren all in gaat heeft dat een afschrikwekkende werking. Voor je beurt all in gaan zou dus voordeel kunnen opleveren voor een bluffer ?
Ik neem aan dat het niet is toegestaan maar wat is de sanctie?
Voor niet pokeraars : all in , je zet alle fiches die je hebt in in één spel. Je kan daarna niets meer doen dan toekijken of andere spelers meegaan of wegleggen.
Toegevoegd na 4 uur:
Nog een toelichting: bij poker moet iedere speler op zijn beurt wachten voordat hij mag beslissen of hij raist , callt of fold. Maar soms gaat een speler met een top hand all in voor zijn beurt ( of met een hele slechte hand want dan wil hij all in bluffen ) . Dit komt vooral voor bij heads up , met zijn tweeen dus , omdat je dan na de flop van volgorde wisselt ( Big blind is voor de flop laatste aan de beurt , maar moet na de flop als eerste beslissen ) .
In ieder geval , ik zag deze situatie bij RTL 7 tijdens een toernooi en ik vond het oneerlijk dat diegene die voor zijn beurt all in zei , niet gestraft werd...( hij had bijvoorbeeld alleen maar mogen callen , dat zou een goeie straf zijn geweest) .
Nu kwam deze speler met een super bluf weg want de andere speler dacht dat hij een sterke hand had. Ik vind dat oneerlijk...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.