Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe gaat het spel "moordenaar" ook al weer? (spel spel ik dus he)?

het is een gezelschapsspel; iemand gaat de kamer uit, de anderen spreken iets af, degene die weer binnenkomt stelt vragen...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ga in een kring zitten. Eén persoon gaat de kamer uit, die is de politieman (of detective). Dan wordt er in de kamer afgesproken wie de moordenaar is. De politieman komt weer naar binnen.
De moordenaar knipoogt zo heimelijk mogelijk naar andere personen, die dan dood zijn en op de grond gaan liggen. De politieman moet de dader vinden voordat iedereen vermoord is.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zoals ik het ken, moordt de moordenaar via knipogen. Diegene die binnenkomt moet de moordenaar zien te betrappen, via observatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het op de volgende manier:
Iedereen krijgt een briefje met daarop de rol die hij heeft: moordenaar, detective of gewoon aanwezige.
Dan verspreidt iedereen zich door het huis (het liefst met de lichten overal uit), en op een gegeven moment moet de moordenaar iemand duidelijk maken dat die nu vermoord is. De vermoorde gaat daar op die plek liggen en zal snel gevonden worden door (een van) de andere aanwezigen. Die roept dan luid dat er iemand is vermoord.

Dan komt het tweede deel van het spel:
de detective moet iedereen vragen gaan stellen, bijvoorbeeld: waar was je toen er geroepen werd dat er gemoord is, wie waren er nog meer in die kamer, etc.
Iedereen moet bij beantwoorden van de vragen de waarheid spreken, behalve de moordenaar.
Als de detective de moordenaar weet te ontmaskeren, is het spel over.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ook een goeie om te onthouden! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken een andere soort, maar dit is ook wel leuk!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding