Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stekker uit het buitenland voor oplader accu?

Ik heb hier een oplader voor een laptop. helaas heeft deze een aansluiting voor een ander stop contact. deze aansluiting kan ik los koppelen van de adapter en vervangen voor een andere kabel die wel past. maar ik vraag me af of dit wel kan(goed is)?

Ik heb de volgende gegevens.

Op de buitenlandse stekker aansluiting staat 5A/250V
Op de Europese stekker aansluiting staat 2,5A/250V

Op de adapter staat Input 100-240V - 1.5A(1.5A)

is het een probleem om deze stekker te vervangen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat gaat geen grote problemen opleveren. Die kan je gewoon vervangen.

de 5, 2.5, 1.5A zijn de maximum stroom die er mag lopen, en wordt bepaald door de weerstand van de transformator

De 100-240V range levert in Nederland geen problemen, aangezien je hier op 220V zit.

5A / 250V geeft je een maximum geleverd vermogen van 1250 Watt. Dat trekt de lader (230V *1.5A = 345W) niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doe niet zo moeilijk. In een beetje onderdelen zaak kun je voor een prikkie een verloopstekker kopen.
I.p.v. irrelevante info op te sommen, moet je aangeven wat de stekker is die je hebt.
Bovendien zit er vaak een apparaatsnoer aan een oplader, en dat kan je sowieso voor 7 Eur vervangen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk heb je twee mogelijkheden:
- een 'buitenland-adapter'; daar past gewoon je oplader in
(en die van je mobiel, je camera etc).
- een 'buitenland-kabel'; die past daar in het stopcontact (UK,
IT, US) en aan de andere kant in je oplader van je laptop.

Beide oplossingen werken prima. De eerste kun je voor meer doeleinden gebruiken, de tweede eigenlijk alleen voor je laptop (en apparaten met dezelfde aansluiting).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft aan dat de adapter op op 100 - 240 werkt. in dat geval kan je gewoon de stekker eraf knippen en een geaarde stekker erop plaatsen.
Dit is echter aan te raden als je in nederland blijft.
Ga je geregeld naar het land in kwestie terug dan is het handig om een ander snoer in een computer winkel te kopen dat op je laptop past (kan vrij duur zijn) of een verloop stekker op de originele snoer doen (dit is een makkelijkere en voordeligere manier)

de vraag is alleen uit welk land de laptop oorspronkelijk komt.
ALs hij uit engeland komt dan heb ik hier een link voor een verloop stekker (zie onder)
Ik weet dat deze webshop ook een amerikaanse verloop stekker had. Misschien een belletje waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding