Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blijft de PS3 Super Slim alle games de komende jaren goed draaien, of moet ik wachten op de PS4?

Ik heb het over spellen zoals Battlefield, CoD, et cetera.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
707

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, er is nu al bekend dat er game engines in de maak zijn die niet zullen draaien op de PS3/Xbox/Wii U. Game engines zijn de bouwgereedschappen voor games.

http://www.computerandvideogames.com/398618/no-unreal-engine-4-support-for-wii-u-ps3-or-xbox-360-says-rein/

Toegevoegd na 5 minuten:
Games zullen dus straks niet uitkomen op de PS3. Fifa xx wel een langere tijd (als het hetzelfde gaat als PS2>PS3) maar bij het eerste deeltje Battlefield/COD MW wat uit komt na de release van de PS4/Xbox720 wordt het maar de vraag.

Toegevoegd na 18 uur:
Voor de rest van de vraag (die je in de reacties hebt gesteld).

http://www.psx-sense.nl/109755/ps4-gaat-mogelijk-350-euro-kosten-aldus-gelekte-documenten-en-insiders/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sony kan ondersteunen wat ze willen, (net zoals ze heel lang bij de PS2 hebben gedaan). Maar Sony maakt niet "de" game engines/games*, die worden gemaakt door de third party dev's. Tuurlijk zal Sony proberen de PS3 te rekken en deze nog lang blijven verkopen en 3rd party licenties blijven verstrekken, ze zullen blij zijn als EA Fifa op beide systemen uitbrengt. Maar als jij straks "Dikkevette3Dshootermetalleseropeneraan deel 7" wil spelen zal de kans groot zijn dat deze niet op beide generaties uit zal komen. Af laten sterven zoals MS de Xbox in een paar maanden deed zal geen sprake van zijn. Ondersteunen is wat anders dan actief pushen. Windows XP wordt ook nog ondersteunt. *Ja ja Sony brengt ook games uit maar dat is een fractie.

Andere antwoorden (1)

Hij zal alle games voor de ps3 natuurlijk goed draaien. Maar binnenkort komt de ps4 uit en de games voor de ps4 kan je niet spelen op de ps3.

Als je dus van plan was om een nieuwe ps te kopen, zou ik persoonlijk wachten op de ps4.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij zal alle games voor de ps3 natuurlijk goed draaien. Bron? Ook niet alle PS3's kunnen PS2 spellen spelen... dus de bewering is sowieso al niet "natuurlijk". Zo zijn er wel meerdere systemen die geen spellen kunnen draaien van een vorig systeem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is de vraag ook niet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Toen je hij zal" zei ben ik er foutief vanuit gegaan dat je het over de PS4 had. Hij (PS4) zal alle...
Hij (PS3) zal alle... Excuus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was ook een beetje onduidelijk, hopelijk is het nu wel duidelijk voor de vraagsteller :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niks onduidelijks aan. Je herhaalde de vraag bijna in je antwoord. Overigens is het niet eens zo logisch dat een PS3 de daarvoor gemaakte games goed draait. Ze kunnen enorme moeite hebben met bijvoorbeeld FF XIII en Skyrim.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding