Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn ps3 gegevens overzetten en hoe dan?

mijn broer heeft een ps3 gekocht en die delen we nu. hij heeft zijn eigen account en ik ook. maar hij gaat binnen kort op zich zelf wonen, maar kan ik dan mijn gegevens overschrijven op een andere ps3 (die ik dan heb gekocht) en als het kan, hoe moet dat dan???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het goed is wel, je wilt dus zijn gegevens overzetten op een gloednieuwe PS3,
Dit kan met een Ethernet-kabel die je tussen de 2 moet aanleggen.
Wat je dus doet is de PS3 aanzetten, naar instellingen> Hulpprogramma voor data-overdracht, hierin staan wat feiten die je moet weten zoals:
-Ethernetkabel
-Je Kan zelfs beveiligde save files die je niet met een USB kan kopieren verplaatsen
-Je moet eerst de PS3 aanzetten die moet verzenden en dan de nieuwe.
Deze zal alles verwijderen als er iets op staat.
Wat ik dus niet weet is of je dan weer in moet loggen, dus met je Email en wachtwoord. Ik denk dat alles inclusief je PSN en trophies worden meegenomen.

Oftewel, het kan met een ethernetkabel en Instellingen> Hulpprogramma voor dataoverdacht.

TIP: Kijk even in de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik heb mijn eigen account en hij ook zijn eigen, kan ik kan ook alleen die van mij overzetten of krijg ik dan ook zijn account? (dan bedoel ik: krijg ik dan alle dingen die op dat moment op die ps3 staan?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeievraag, Ik denk het eerlijk gezegd wel, wat ik je kan aanraden is de helpdesk te bellen aangezien ik er hier alleen voor sta.
Dit zijn de telefoonnummers van de helpdesk:
- Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
- België = 011 516 406 (tegen lokaal tarief) De openingstijden zijn:
- maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 20.00 uur
- zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt! alleen de site was al genoeg!

Andere antwoorden (1)

Je kan met een Playstation Plus account je opgeslagen games in een online database opslaan waardoor je ze op andere playstations kan downloaden. Zo kan je op je eigen ps3 verder met wat je aan het spelen was, zonder overnieuw te beginnen.
Maar voor niets komt de zon op. Zo´n Plus kost rond de 50,- per jaar en 15,- voor 90 dagen.
Maar voor dat geld heb je ook weer veel voordelen (oa enkele keer per jaar gratis games, ect), die je op de toegevoegde site kan nalezen.

Ik weet niet of je vraag alleen voor de opgeslagen games gold, of ook voor muziek, video's, ect. Voor die dingen heb ik geen idee hoe je dat overzet.

Succes!

P.s. Zelf heb ik geen ervaring met Plus. Ik heb informatie van andere mensen, de playstation site en reclame in de playstation store op de ps3 zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding