Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

graag ervaringen nintendo 3ds mijn zoontje wil graag van zijn spaargeld een nintendo 3ds kopen,is het echt zo slecht voor de ogen?of valt dat mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er zelf wel scheel van kijken. Nu zijn mijn ogen al volgroeid, maar ik kan me voorstellen dat het bij kinderen in de groei een negatieve invloed kan hebben. Maar lang achter elkaar gamen is om meerdere redenen niet aan te raden, welke console dan ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Kinderen onder de zes moeten niet met de nieuwe 3D-spelcomputer van Nintendo spelen omdat dit schadelijke gevolgen voor de ogen kan hebben. Daarvoor heeft het Japanse concern ook gewaarschuwd.

"Het langdurig kijken naar 3D-beelden kan de ontwikkeling van de ogen negatief beïnvloeden'', aldus Nintendo.
De nieuwste versie Nintendo DS-spelcomputer, waarmee 3D-beelden bekeken kunnen worden zonder een speciale bril, komt 26 februari op de markt in Japan en vanaf maart in Europa, de Verenigde Staten en Australië.

Volgens Nintendo geldt het mogelijk schadelijke effect voor jonge kinderen niet alleen voor zijn spelcomputer, maar ook voor 3D-bioscopen en televisies. Het diepte-effect van de nieuwe DS kan ook worden uitgeschakeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 3ds schijnt best wel slecht te zijn. Zelf ben ik 14 jaar en kan het absoluut niet hebben.. In de winkel heb je ze vaak liggen om te proberen, als ik dit doe ben ik na een halve minuut al duizelig. En denk dat het ook echt niet goed is voor je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is niet erg slecht voor je ogen.

Alleen wat wel erg grote nadelen van de Nintendo 3DS zijn:

- Het 3D effect valt wel mee.
- Hij verbruikt meer stroom.

Mag ik vragen hoe oud uw zoontje is? Kinderen onder de 6 á 7 jaar kunnen het beste geen Nintendo 3DS kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij niet (weet het niet zeker).
je kan er duizelig van worden maar dat kan bij iedereen anderszijn

Toegevoegd na 2 minuten:
maar je kan net zo goed een dsi kopen. groot prijsverschil voor aleen maar 3d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een DS Lite, net zo leuk alleen geen camera.
Persoonlijk vind ik een 3ds een rot ding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: