Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

YLOD: Is er een manier om mijn ps3 weer te fixen?

Laatst is mijn ps3 dus overleden.. Het betreft de oude 40GB versie (zonder backwards compatibility en met 2 USB-poorten). Het punt is dus dat hij niet meer aan gaat. Als ik op de power-knop druk, verschijnt er een fractie van een seconde een groen licht, daarna het gevreesde gele lichtje met 3 piepjes en daarna een knipperend rood licht.
De garantie zit er natuurlijk niet meer op, dus ik kan hem niet terugsturen... (je krijgt dan trouwens geen nieuwe console maar eentje van iemand anders die ze gerepareerd hebben heb ik gehoord)
Ik heb zelf alles al geprobeerd wat ik kon bedenken ('resetten', schoonmaken, goed af laten koelen, opnieuw aangesloten, niets werkt...)
Mijn vraag is dus of ik hier iets aan kan (laten) doen, of als ik een nieuwe moet kopen, kan ik dan m'n saved data overzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

op youtube staan honderden filmpjes hoe je YLOD kan fixen, alleen het is wel moeilijk en je moet er bepaalde spullen voor hebben maar zelf weet ik niet of dit werkt.
je bestanden kun je gewoon overzetten, de harde schijf eruit halen en als je een nieuwe ps3 gaat kopen dan kan je hem daarin doen want als je de harde schijf eruit haalt dan blijft de garantie er nog op zitten.
je kunt ook natuurlijk naar een van die goedkope amateuristische elektronica winkeltjes gaan en het vragen of ze het kunnen maken, het zal wel goedkoop zijn maar de kans is groot dat er dan een grote kras of alles is heel vies op je playstation komt want het is amateuristisch maar je ps3 zelf is dan wel gemaakt en je kunt weer gaan gamen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hem alsnog laten repareren door Sony maar moet er wel voor betalen.
En als je zelf betaald voor je reparatie kosten zullen ze ps3 heel erg goed onderzoeken en vervangen wat nodig is.
Hè krijgt na de reparatie ook nog garantie weer erboven op.
Ik neem aan dat je processor overhit is geraakt of dat ja fans het niet meer doen van je ps3.
Ik raad je liever aan om 150 euro reparatie kosten te betalen als je echt gehecht ben of anders een nieuwe te kopen.
Je kan hem ook op Marktplaats laten maken maar hun doen het ook via YouTube met goedkope pasta van de Gamma om je processor weer op zijn plek te zetten.
En je kan dan meestal na een maand weer terug komen met hetzelfde probleem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt inderdaad een gerepareerd exemplaar opgestuurd, dus dat is ook niet echt aan te raden. Ga ook niet zelf zitten klooien om hem te maken, meestal kan hij dan een maand mee en dan gaat hij alsnog kapot daarna. Er zijn verschillende winkels die hem voor je kunnen maken, dan zou je je save data op een USB stick kunnen opslaan en dan eventueel een nieuwe PS3 kopen en daarop dan weer de save data op installeren.

Het is heel vervelend als hij kapot gaat, maar als je een nieuwe koopt, kan je als je je aanmeldt bij het PlayStation Network kiezen voor aanmelden op een bestaand account. Je kunt dan weer op je eigen account, dus onder andere bij je trophies en de gekochte dingen in de Store.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding