Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hallo, hoe kun je het beste afdingen op 1 laptop van 750 euro?

hallo,

weten jullie of je kan afdingen op een laptop bij mediamarkt.
heb namelijk een mooie laptop gezien alleen 750 vind ik een beetje veel geld.
hebben jullie tips om te afdingen bij mediamark?
zo ja, zou je me dan stap voor stap het kunnen uitleggen.

alvast bedankt,

mvg, mark

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij kan je bij de mediamarkt sowieso niet afdingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hij kan het toch proberen? Nu vindt hij de laptop te duur en koopt hem dus waarschijnlijk toch niet. Als het niet lukt kan hij altijd nog een keer teruggaan als hij besluit hem toch te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Roland: jawel hoor, bij de grote uitgaven lukt dat wel. De verkopers hebben autorisatie om wat van de prijs af te halen, en ze werken op commissiebasis waardoor ze graag een deal willen sluiten. Je moet natuurlijk niet pas bij de kassa over de prijs gaan praten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat je kan afdingen bij de mediamarkt. Vaak hebben die mensen niet te zeggen over de prijs.

Toegevoegd na 26 seconden:
niet = niets
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel voor jezelf het bedrag vast dat je maximaal wilt uitgeven. Dat moet natuurlijk wel een reeël bedrag zijn. De winkel moet er nog wel een redelijk bedrag op kunnen verdienen. Stel je wilt maximaal 675 euro uitgeven. Je biedt dan als eerste bedrag bijvoorbeeld 600 euro aan. De verkoper komt dan met een tegenbod van bijvoorbeeld 725 euro. Dan bied jij vervolgens 625 euro. De verkoper komt dan met een bedrag van 700 euro. Jij biedt dan 650 euro. Dan komt hij wellicht met het bod van 675 euro en heb jij je laptop.
Het schijn tegenwoordig steeds normaler te worden om af te dingen, dus waarom niet geprobeerd.

Toegevoegd na 57 seconden:
Het schijn moet natuurlijk het schijnt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal volgende keer ook op m'n pak melk proberen af te dingen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben altijd keihard met mn yoghurt, ik weiger er meer dan 80 cent voor te betalen :)
Schreeuwend handjeklappen met de vakkenvuller
Afdingen kan je altijd proberen.
Je moet er wel handiger in worden wil je succesvol erin zijn.

En belangrijk: totaal geen schaamte kennen.

Vooral als het een showroom model is kan je vragen of je die mag hebben met korting.

Als de verkoper twijfelachtig doet, zeg hem of hij het de manager wilt vragen. Zeg dat je hem graag wilt hebben, maar vind 750 te duur, demomodel wil je wel, maar dan alleen als er korting op zit.

Ook is het vooraf op internet zoeken voor goedkopere prijzen van precies datzelfde model handig bij een onderhandeling.

Je zegt dat hem wilt hebben, maar je hem bij x voor 699 hebt gezien.

Vaak als je twee dingen koop van een paar honderd euro
maak je nog meer kans dat je kroting of iets gratis krijgt.

Of een andere echte winkel die hem goedkoper aanbied, en je kan aantonen, dan zullen ze hem voor dezelfde prijs leveren.

Hoe meer tijd je met een verkoper besteed, dus veel vragen over het product stelt en de koop bijna rond is, kan je er nog even extra druk opzetten.

Vooral bij een manager heb je kans dat als je zegt: Ik wil hem nu hebben voor 699 euro. Anders loop ik gelijk de winkel uit.

Een vriend van me kocht een imach 22 inch en macbook air voor totaal zo'n 2600 euro bij de dixons.
Toen hij vroeg om een korting omdat hij voor 2600 euro aan spullen kocht, kwam de verkoper met 5% aanzetten.

Hij zei uiteindelijk tegen de verkoper: Ik wil 10% korting
anders loop ik nu de winkel uit. Alles tond al klaargelegd om meegenomen te worden.

Hij kreeg zijn 10% koring :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Mark afdingen ,altijd vriendelijk ,relatie opbouwen ,dan inderdaad ,indien er al wat tijd geïnvesteerd is,iets van ,ik dacht dat er nog korting ,afging, of jammer ik haal het net niet ,kan het niet iets goedkoper !of ik zag m(bluf,)ergens goedkoper,maar ik vind jouw advies ,tof ,goed ,slijm slijm,jammer kan je niet wat vr me doen , ! Of heeft u ook een demo ,model .of het bedrijf waar ik voor werk ,geeft alleen (€)budget! Of nog erger indien ik er 10 koop ,wat kost hij dan?:) want ja m'n collega 's hebben dat zelfde budget ,succes !nogmaals blijf heel vriendelijk ,nooit afbluffen ,speel de onschuld ,mensen helpen je dan graag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verschrikkelijk om dit te lezen! Een slagveld van komma's!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding