Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn internet instellingen zo veranderen dat ik wel tegen en met iedereen online kan gamen?

Al mijn vrienden kunnen elkaar uitnodigen en met elkaar spelen op de ps3. Vaak spelen we Call of duty black ops en wanneer ik uitgenodigd wordt kan ik niet joinen.
Moet ik bepaalde poorten open zetten van het internet? En hoe doe ik dat dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, je moet dan een poort van je router openzetten (welke weet ik niet precies. Dat moet je bij de opties van je router/modem doen, let wel op voor virussen als je dat doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk NAT type 3, als je bij google 'NAT 3 to NAT 2', kan je er allemaal dingen over vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey ik had precies hetzelfde probleem ongeveer 4 maanden geleden, je moet naar je router gaan en daar sommige instellingen veranderen, start je internet browser en typ in : 192.168.1.1 of 192.168.2.1 als dit werkt goed, zo niet probeer de laatste 2 cijfers een beetje uit, als het goed is kom je nu bij een inlogscherm voor je router, als je weet wat de inlogcode is typ je de gebruikersnaam en wachtwoord in, meestal staat dit in een mapje dat je van je Internetprovider hebt gekregen. als je niet weet wat je gebruikersnaam of ww is bel ff naar je provider die kunnen je altijd wel helpen, anders vraag iemand die het wel weet.

Heb je uiteindelijk het ww en de gebruikersnaam goed en ben je ingelogd, probeer dan te zoeken naar een tabblad: Toepassingen & Games, ( zo heet het bij mij het kan anders zijn) als je dat gevonden hebt, probeer: doorsturen poortbereik te vinden, als je dat hebt moet je het volgende doen: je moet 5 poorten openen maar eerst moet je Jouw persoonlijke IP adres (VAN JE PS3 niet van je pc) als je hem al weet typ de laatste 3 cijfers in.

(het volgende is voor een PC probeer uit te vinden wat jou IP adres van je PS3 is)

(zo niet doe dit : ga naar start>alle programma's>Bureau-accessoires>opdrachtPrompt start dit. Als het goed is krijg je een zwart scherm en typ dan in ipconfig, je krijgt dan een heleboel onzinnige dingen die je niet nodig hebt maar zoek naar IPv4-adres . . . . . . . . . :bij mij is dit bv: 192.168.1.102)

ok als je dit gelukt is heb je het meeste gehad. ga terug naar je router instellingen en doe het volgende: als start eindpoort typ je in voor de eerste 1500 tot 1500 , typ je laatste 3 cijfers van je IP in en schakel deze in, de 2e 3005 tot 3005, typ de laatste 3 cijfers van je IP en schakel ook deze in, de 3e 3101 tot 3101, doe hetzelfde, de 4e 27000 tot 27050, doe hetzelfde, de 5e en de laatste 28960 tot 28960, herhaal IP en inschakelen.
sla het op en log uit je router instellingen

(heb je problemen met het vinden van je IP adress van je PS3 probeer even op internet te zoeken hoe je dat kunt vinden ik werk nl met een pc dat zou het enige probleem kunnen zijn wat ik me kan voorstellen, ben ook niet 100% zeker of dit ook daadwerkelijk werkt voor de PS3 het werkt 100% zeker voor de PC.)

mvg tommy de bruin

PS: veel succes hoop dat het lukt,
er zijn ook verschillende filmpjes op youtube als het niet lukt met deze info, typ in youtube port range forwarding for ps3 en dan je game waarvoor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding