Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede pre-made quest voor een beginnende groep D&D-ers?

Ik ben op zoek naar een kant-en-klare quest voor een beginnende groep spelers. Dit mag ook betaald zijn.

Zelf heb ik al ervaring met (A)D&D (dus heel wat jaren geleden) en heb ook al wel eens wat DM-werk gedaan. Ik ben zelf ook met een adventure bezig, maar die is te groot voor een beginnende groep (onder het motto, als je het doet, moet je het goed doen wat een beetje ontspoord is naar bijna een complete wereld....).

Nu ben ik op zoek naar een simpele, maar leuke quest die in 1 a 3 dagen te doen is. Waar wat avontuur in zit. Desnoods gooi ik er zelf nog wel een dungeon o.i.d. in, maar ik heb een solide basis nodig.

een maand geleden
in: Games
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Een leuke optie voor een beginnende groep is de adventure "The Wild Sheep Chase". Het is een korte quest die je in één sessie kunt doen en vol avontuur zit, met een goed verhaal en een humoristisch tintje.

Een andere populaire keuze is "The Not-So-Empty Tomb". Dit avontuur is simpel en biedt een mix van verkenning en gevechten, ideaal voor een introductie tot de spelmechanieken.

Beide zijn vaak gratis of tegen een kleine meerprijs online te vinden. Ze zijn perfect voor een groep die nieuw is in D&D en bieden genoeg ruimte voor jou om zelf aanpassingen en extra elementen toe te voegen.

Wie heeft ervaring met "The Wild Sheep Chase" of "The Not-So-Empty Tomb"? Welke tips zouden jullie delen om het nog spannender te maken?
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing