Waarom zijn al die scenes in riolen in films en games?
een heel groot gedeelte van de films, en een heleboel games hebben scenes waarin de hoofdpersoon, of spelers zich in het riool bevinden of daarin terecht komen/doorheen moeten. kijk bv. naar de spellenserie Elder Scrolls (+ ESO), het riool speelt hierin een belangrijke rol, dieven verschuilen zich in groten getale hier, maar ook ridders of magiers. in dergelijke spellen vind men vaak ook allerlei monsters in het riool, goblins, trollen noem het maar op. Het riool in games, is van belachelijke afmetingen en kan dus nooit meer alleen voor afvoeren van ontlasting dienen. het zijn hier vaak hele clusters en labyrinthen ondergronds, wel doorgaans overduidelijk gemetseld.
En in films is het idem vaak, meestal moet er iets gebeuren of men moet ontsnappen, oplossing : ja het riool. normaal gesproken, in het algemeen dagelijks leven gebeurt dit nooit. ik weet niet eens of er wel in gelopen kan worden, en of dat het er ook maar enigszinds zo uitziet daar als in de meeste films/spellen.
waarom is het riool altijd in zo veel films en games prominent aanwezig als locatie ?