Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij uitleggen hoe Pokemon kaarten een waarde krijgen?

Ik wil een cadeau kopen voor mijn broer alleen wordt ik niet wijzer van alle sites met talloze pokemon kaarten.

Dit zijn mijn vragen:

1) Ik heb online een PSA rating en een AP rating gevonden. Wat is het verschil tussen deze 2 doosjes, zijn ze beide hetzelfde waard?
PS: ik ben bekend dat hogere ratings meer geld waard zijn

2) op de foto is een charizard te zien die ik wel leuk vind alleen is deze €185 waard. Als ik prijzen ga controleren op andere sites zie ik deze kaart voor €75 met 10 PSA rating staan. Mis ik hier iets of is dit gewoon oplichting? Zijn er naast PSA rating nog andere kenmerken van een kaart die het duurder/goedkoper maken?

3) zijn chinese kaarten net zoveel waard als europese kaarten? Ze zijn een stuk goedkoper maar het doel is dat mijn broer hem misschien over een paar jaar voor winst kan verkopen.

Alvast bedankt
Nog een extra opmerking:

Als jullie nog tips hebben waar ik deze kaarten het beste kan kopen qua betrouwbaarheid, prijs en aanbod hoor ik het graag. De meeste betrouwbare sites lijken allemaal uitverkochte kaarten te hebben.

Bedankt

Picture for question
een uur geleden
in: Games
81

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding