Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom duurt de update van Fortnite zo lang?

Gisteren gestart met de update van fortnite op de switch. Gisteravond stond er op de switch dat het nog 93 uur duurt. Deze heb ik onderbroken en vanochtend weer gestart. Nu staat de update op 2%. Duurt het echt zo lang of gaat er iets fout bij ons?

3 maanden geleden
in: Games
2.9K
crispy
3 maanden geleden
Hoe snel is je internetverbinding?
Ritsuka
3 maanden geleden
Update hoort niet zo lang te duren, ergens gaat er iets niet goed denk ik
Kim1609
3 maanden geleden
We hebben 50mbit
ronron1212
3 maanden geleden
wis eens al je cookies
Kim1609
3 maanden geleden
Heeft het wissen van je cookies/cache geen gevolgen voor de opgeslagen spellen? Niet dat we alles kwijt zijn van fortnite.
ronron1212
3 maanden geleden
Nee kan geen kwaad
LeonardN
3 maanden geleden
@ronron
Het kan geen kwaad, maar heeft ook niks te maken met wat de vrager aan het doen is. Cookies wissen doe je bij webbrowser. Fortnite is een op zichzelf staand spel. Het is hetzelfde als advies geven dat je je fietsband moet oppompen als je auto niet start. @Kim1609
Je kan je hele switch wissen van bestanden, dat heeft geen invloed op je voortgang in een online spel. Die data wordt immers op een server opgeslagen. Je kan ook bij iemand anders Fortnite gaan spelen, inloggen met jouw account en dan heb je dezelfde skins etc. als thuis. Als je het hebt over het wissen van de cache van een Switch, dat heeft wel andere gevolgen. En ik vraag me sterk af of het invloed heeft op een download/ de downloadsnelheid. https://www.nintendo.com/nl-nl/Support/Nintendo-Switch/Zo-leeg-je-de-cache-op-een-Nintendo-Switch-1957576.html We hebben 50mbit
Ja daar betaal je voor, maar wat HAAL je in de praktijk? En dan vooral met de Switch?
Ga met de webbrowser van de Switch naar
fast.com
ronron1212
3 maanden geleden
@Leonardn ik heb het zelf meegemaakt en het hielp wel degelijk er kunnen cookies van het spel dus de website waar gedownload wordt cookies zijn waardoor er een download probleem ontstaat.
LeonardN
3 maanden geleden
Er wordt NIET op een website gedownload. Fortnite is een spel dat niet via een website gespeeld wordt. Speel je Fortnite?
Op de Switch?
Kim1609
3 maanden geleden
Fast.com geeft 42 mbps aan
LeonardN
3 maanden geleden
via de switch? niet via jouw pc/laptop he?
ronron1212
3 maanden geleden
@LeonardN https://www.fortnite.com/download
LeonardN
3 maanden geleden
@ronron12 1. Daarmee download je de Epic Installer. Je downloadt het spel niet via de website. (klik maar op de downloadknop, dan zie je dat je de epicinstaller.exe download, die het spel zal downloaden. Ik snap dat dat lastig te begrijpen is, maar je bent gewoonweg niet zo bekend met de zaak blijkt. Dat geeft niet maar doe dan niet of je het wel snapt.) 2. Daarnaast gaat dit om een update van het spel, als het spel al geïnstalleerd is dat gaat ook niet via een website, maar via Epic (als je op de PC speelt) of via de wijze waarop de Switch dit regelt als je op de Switch speelt. 3. Daarnaast gaat dat om PC-versie van het spel, de vraag gaat om de Switch-versie. 4. Wat je dus doet is een oplossing aandragen die op drie manieren niet relevant voor de vraag Kortweg:
Fortnite en haar updates worden niet door een webbrowser gedownload. Cookies wissen op je browser is dus een nonsensoplossing, zeker als je op de Nintendo Switch speelt.
Kim1609
3 maanden geleden
Nu is de download helemaal gestopt en moet ik weer opnieuw beginnen. Het spel verwijderen en opnieuw downloaden heb ik niet gedaan. Want ik hoop dat ik de gegevens niet kwijt raak. Dus day zou echt de laatste optie zijn voor mij.
VraagAntwoord66
3 maanden geleden
Zet je switch eens uit en dan weer aan. Start de update dan weer. 50 mbit is wel aan de lage kant als download snelheid?
LeonardN
3 maanden geleden
Je raakt je voortgang van Fortnite niet kwijt. Gegevens worden opgeslagen op de servers van Fortnite. Als het anders zou zijn zouden mensen veel te gemakkelijk het spel kunnen hacken. Het een constant gezeur opleveren van mensen die hun voortgang kwijtraken.
LeonardN
3 maanden geleden
https://www.epicgames.com/help/en-US/c-Category_Fortnite/c-Fortnite_TechnicalSupport/how-do-i-reinstall-fortnite-a000085739# Fortnite data, progress, and items are stored in the Epic Games account and not in console or device linked to the Epic Games account. Reinstalling the Epic Games Launcher won't affect any of your Fortnite progress or items. Letterlijk wat ik zeg. Voortgang wordt opgeslagen door Epic, je kan zonder angst het spel wissen en herinstalleren. Je logt weer in en het spel weet waar je bent. Heb je nog nooit met een online spel bij een vriend/vriendin ingelogd, en gewoon gezien dat je dan dezelfde voortgang hebt als thuis? Hoe is dit niet algemene kennis onder gamers?!
Kim1609
3 maanden geleden
Ik heb het spel verwijderd. Nu twee uur bezig met opnieuw downloaden, maar de status is nog steeds 0%.
LeonardN
3 maanden geleden
wat gebeurt er als je iets anders downloadt van de nintendo shop? een ander spel of een demo? ik bedoel is het specifiek fortnite of is het alles op de switch
Kim1609
3 maanden geleden
Ik heb een spel gearchiveerd en opnieuw gedownload. Maar na een half uur staat deze ook nog op 0%. Ik heb fortnite niet gestopt dus misschien dat het daardoor komt. Ik ga iig de snelheid van internet aanpassen om te kijken of dat werkt. Welke snelheid heb ik minimaal nodig,100?
LeonardN
3 maanden geleden
"Ik ga iig de snelheid van internet aanpassen om te kijken of dat werkt" Dat gaat sowieso niet werken.
Het heeft toch altijd gewerkt? Een hogere snelheid zorgt voor een kortere wachttijd. Als alles stil blijft staan is er iets anders aan de hand. Er lijkt wat aan de hand met de verbinding van de Switch (als een ander spel ook al niet wil downloaden). Misschien is de Switch factory resetten een optie. https://www.nintendo.com/nl-nl/Support/Nintendo-Switch/Zo-zet-je-het-Nintendo-Switch-systeem-in-de-herstelstand-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-1984303.html Zorg dan wel dat data van singleplayer games wel bewaard blijft!
Kim1609
3 maanden geleden
Ik heb net een herstel gedaan zonder gegevens te verwijderen. Zal het helpen als ik doe met gegevens verwijderen? Alleen ben ik bang dat ik alle gegevens van animal crossing kwijt ben. De andere spellen heb ik allemaal op een kaartje, dus daar zal niks van worden gewist.
LeonardN
3 maanden geleden
"De andere spellen heb ik allemaal op een kaartje, dus daar zal niks van worden gewist."
Zo werkt het niet zover ik weet. Op die kaartjes staat het spel, niet de voortgang van het spel. Voor singleplayer games worden savegames (je voortgang zogezegd) opgeslagen op de Switch. Als je alles dus volledig verwijderd ben je dat kwijt. Na wat zoekwerk kom ik er meer en meer achter dat je die gegevens niet over kan kopiëren naar een microSD-kaart of USB-stick zoals ik dat bij alle andere Nintendo producten (of andere consoles zoals PS/XBox) gewend ben. https://tweakers.net/nieuws/121989/gebruikers-nintendo-switch-kunnen-voortgang-in-games-niet-back-uppen.html Als je een betaald abo hebt zou je het blijkbaar wel online (in de cloud) op kunnen slaan.
LeonardN
3 maanden geleden
link van mijn laatste optie vergeten:
https://www.nintendo.com/au/support/articles/how-to-back-up-save-data/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Even voor de duidelijkheid

Het gaat dus om Fortnite op de Nintendo Switch. Volgens mij verbindt de Switch (zonder extra hardware) enkel via Wi-Fi, zorg dus dat de Switch dicht bij de Wi-Fi router staat en niet op zolder. Het kan ook zijn dat de update nieuw is en iedereen wil updaten. Misschien is het vandaag al beter.

Als niet kijk eerst eens wat je algemene connectiesnelheid is.
https://www.nintendo.com/nl-nl/Support/Nintendo-Switch/Zo-kun-je-de-internetverbinding-testen-1497996.html
(de gegeven downloadsnelheid is van belang, geef die even in de reacties weer)

Als de downloadsnelheid OK is probeer dan wat hier staat:

https://www.epicgames.com/help/en-US/c-Category_Fortnite/c-Fortnite_TechnicalSupport/slow-loading-times-while-playing-fortnite-on-nintendo-switch-a000088469

Vertaalt via Google (maar dat kan je beter zelf even op de site doen als je browser kan vertalen)

Langzame laadtijden tijdens het spelen van Fortnite op Nintendo Switch
Als je last hebt van langzame laadtijden tijdens het spelen van Fortnite op de Nintendo Switch, kun je de volgende stappen proberen om het probleem op te lossen:

Controleer uw gamebestanden: Hoe u kunt controleren op corrupte gegevens
Probeer de basisproblemen op de console op te lossen (wis de cache van je Switch en installeer de game opnieuw): Hoe los ik crashes, fouten en prestatieproblemen op in Fortnite op consoles?
Probeer Fortnite te installeren in de interne store van je Switch:
Ga op je Switch naar Systeeminstellingen en tik vervolgens op Gegevensbeheer
Tik op Software beheren
Tik op Fortnite en tik vervolgens op Software verwijderen
Schakel uw Switch uit, verwijder uw microSD-kaart en schakel uw Switch weer in.
Nintendo eShop openen
Navigeer naar je avatarafbeelding in de rechterbovenhoek
Tik op Opnieuw downloaden en tik vervolgens op Fortnite
Schakel uw Switch uit, plaats uw microSD-kaart opnieuw en schakel uw Switch vervolgens weer in.
===
Waarom duurt het dus zo lang?
-overbelaste servers
-jouw verbinding is slecht (wi-fi)
-technisch euvel, wat lastig uit te leggen is als je geen inzicht heb in wat er nu precies gebeurt
(Lees meer...)
Toegevoegd op 19 augustus 2024 16:42: tekst
3 maanden geleden
ronron1212
3 maanden geleden
@LeonardN https://www.fortnite.com/download
LeonardN
3 maanden geleden
Wat is de relevantie van een link die geldig is voor iemand die op de PC speelt? Had je al begrepen dat de vrager vraagt over de Nintendo Switch?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding