PS2 Game - Lord of the Rings, Two Towers ; blijkt een video film op disc? waarom is dit geen spel?

Kan iemand enige verduidelijking hierover geven ? ik heb afgelopen week bij een kringloop voor 0.50 ct een Playstation 2 (game?) disc gekocht. The Lord of the Rings, Two Towers (Platinum) (NL). nu blijkt na opstarten, dat dit geen spel is maar een/de video film van the Lord of the Rings zelf (deel 1 geloof ik, ik heb die al eens ergens op dvd gekocht ooit). (??) Hier staat echter niks van op de disc, de foto die ik heb bijgevoegd is van een identieke schijf die ik even net googlede. De disc geeft bij opstarten keuzen tussen engels, nederlands en ik geloof pools. Bij Nederlands is er een ondertiteling, bij engels niet.
Waarom staat er een film op deze disc ? Is duidelijk voor de Playstation 2 en
geen VIDEO-DVD. Want dit lijkt de originele officiele game disc, als ik de schijf met afbeeldingen van internet vergelijk.
Is soms dit extra promotie materiaal ? (De schijf is identiek aan de game disc.)
Ik kan hierover niks vinden, ik dacht dat dit een spel was en geen video film, maar nergens wordt hier een vermelding over gemaakt. er staat ook EA op de schijf zelf. is overigens waarschynlijk geen kopietje, de schijf is mooi zilver van achteren. kan iemand mij uitleggen hoe dit zit ?

Picture for question
3 maanden geleden
in: Games
1.1K
LeonardN
3 maanden geleden
https://youtu.be/LsdozBsWuFI?si=w-J5RsGCxygg3MnN&t=144
Op 2:28 zie je dat de video overgaat in gameplay.

Het beste antwoord

Heb je de hele schijf afgespeeld, of heb je hem uitgezet, toen je zag dat het een film is?
Op de site van NedGame staat o.a. de volgende beschrijving van deze film:
- RPG-achtig levelsysteem.
- Speel als Aragorn, Legolas of Gimli.
- Scènes van de film gaan naadloos over in de in-game graphics.
- Stemmen ingesproken door de originele filmcast.
Zelf ken ik de game niet. Maar gezien het derde punt in de beschrijving, vermoed ik dat er scènes van de film in zijn verwerkt (dus de beelden uit de film zelf). Als dat zo is, moet je het spel even laten doorlopen, totdat de eerste scène overgaat in het daadwerkelijke spel.
3 maanden geleden
SingingCoyote13
3 maanden geleden
goed oke ik kijk er straks of morgen nog eens naar om. ik heb hem ong 10 min laten aanstaan en het was gewoon letterlijk de eerste 10 min van de film. maar oke misschien is het een of andere rare intro die ook nog eens unskippable is, geen enkel knop kan het skippen.
ronron1212
3 maanden geleden
http://www.replacementdocs.com/download.php?view.4128 misschien kan je hier wat mee
SingingCoyote13
3 maanden geleden
ja helemaal gelijk. het is een soort van fmv/3d game combo spel. dus voortdurend zijn er hele gedeelten van die film te zien en die zijn unskippable. en dan heb je weer even wat gameplay ertussendoor en weer een alternatief gerenderd filmpje/of van de originele film. maar ik had gewoon geen geduld. dank je voor je reactie want ik dacht echt dat het geen spel was maar een video disc in ps2 formaat ofziets. maar het blijkt inderdaad na een paar minuten dan heb je even een gedeelte het spel en dan weer een minuut of wat een stuk vd film. ik had geen geduld. okay.