Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom presteert mijn laptop minder als ik zonder oplader speel?

Als ik bijvoorbeeld euro truck simulator speel op mijn laptop dan zie je dat de game niet vloeiend speelt (lag), als ik de lader in mijn laptop stop dan loopt de game vloeiend. Als mijn Laptop op accu is dan kan ik bijna alle games spelen bijv: tdu2, battle field 4.
Als mijn laptop alleen op accu is dan kies ik hoge prestaties maar dat heeft ook geen nut voor games.

Specificaties laptop:
Asus f552cl sx268h

Windows 8.1, 64 bit
Nvidia 710m
8gb ram
I3, 1,8 GHz

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
10.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uit welk jaar komt je laptop? Het zou kunnen dat je toe bent aan een nieuwe accu, zoals @jc54 zegt, of dat je instellingen verkeerd zijn, zoals @Soul zegt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als ik deze vraag zo zie, dan kan ik maar tot één conclusie komen; de capaciteit van de accu is in de loop der tijd beduidend minder geworden. Ofwel: het wordt tijd voor een nieuwe accu.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Flauwekulletjes... heeft niks te maken met de accu, hoelang je kunt werken op een lading van de accu is uiteindelijk bepalend of je een nieuwe moet kopen of niet...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens j4ck1nth3b0x, ik heb mijn laptop niet eens 1 jaartje. Zo te zien weet jij helemaal niets van laptops jc54
Verander je grafische instellingen van je videokaart. Sommige laptops limiteren het cpu-gebruik wanneer de accu gebruikt wordt. Bij je instellingen kan je specifieëren hoe je laptop moet presteren wanneer op batterij of netstroom gewerkt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat doe je niet daar....
Open het controlpanel met 'window toets + R' typ nu 'powercfg.cpl'
Zoek naar 'processor power management' en zet de 'minimum power state' op 100%
Deze 'speedstep' technologie van Intel is nu uitgeschakeld, let wel dat je accu heel snel opraakt als je spelletjes speelt die veel verlangt van de CPU/GPU. Je kunt deze instelling soms ook afdwingen in de BIOS, maar dat is per BIOS verschillend en zie je dit eigenlijk alleen bij servers...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik dat typ dan gaat het naar energie beheer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat is ook de bedoeling... sorry heb geen Nederlandstalige Windows, daarom had heb ik quotes gebruikt...
Dus in Energiebeheer zoek je naar iets van Processor Energie beheer o.i.d...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Het kan ook zijn dat de Nvidia GPU niet gebruikt wordt als de lader eruit is, en dat er naar de iGPU van Intel geschakeld wordt. Weet nou niet meer of dat ook in energie beheer geregeld wordt, of in de Nvidiasoftware (3d settings). http://superuser.com/questions/855372/why-are-my-games-slower-on-battery-power-even-with-the-power-plan-set-to-high-p Hier wordt ook beweerd dat sommige GPU 's teruggaan in clockspeed, daar zou niks tegen te doen zijn. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit. Als je gamet zonder stroom op volle kracht heb je toch binnen no time stroom nodig omdat je accu dan binnen minuten leeg is. Daarnaast heb je een zwakke laptop. Zwakke GPU + CPU. Dus bij de eerste de beste vermindering zal dat direct onspeelbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar dat heeft helaas ook geen nut. nu maar wachten op asus wat die te zeggen heeft
zag het toevallig vanmiddag voorbij komen op een andere site
(heb google vertaler gebruikt)

-Het draaien van een high-performance GPU op volle snelheid, terwijl op de batterij kan de batterij beschadigen of vereisen meer vermogen dan de batterij veilig kan leveren

High-performance mobiele GPU's hebben aanzienlijke hoeveelheden stroom nodig om te werken op volle snelheid. De GTX 765m vereist 75 W, terwijl de top-of-the-line mobiele GPU's zoals de GTX 780M en GTX 980M tot wel 122W kan verbruiken.

De GPU is niet de enige macht beluste deel aan een laptop. Een moderne Intel prestaties mobiele CPU trekt meestal ongeveer 47 W op volle kracht. Daarnaast moet je andere systeemcomponenten, zoals het scherm, schijf en USB-randapparatuur van stroom. Als je het allemaal optelt, moet u wellicht overal van 140 W tot 200 W om een ​​gaming laptop werken onder volledige belasting, afhankelijk van uw systeemconfiguratie.

Een typische batterij in een gaming laptop kan ongeveer 60-80 Wh aan energie opslaan. De meeste Li-ion accu's zijn niet ontworpen om te worden afgevoerd sneller dan twee keer hun Wh rating per uur (2C). Daarnaast kan aanhoudende ontlading met snelheden groter dan 1C aanzienlijk de totale levensduur van de batterij verminderen. Continu trekken 150 W of meer van een typische 77 Wh batterij is niet een geweldig idee en uw batterij kan oververhit raken en mislukken of zelfs in brand vliegen. Hoewel het waarschijnlijk de batterij eigen bescherming circuit zou afsluiten van de batterij als overbelasting of oververhit, een apparaat moet nooit de batterij tot een onveilige lading onderwerpen op elk moment tijdens de werking.

Om overbelasting van de accu te voorkomen, zal de GPU meestal gedwongen worden om op een lagere kloksnelheid. De GTX 780M op mijn persoonlijke laptop zal niet sneller lopen dan ongeveer 400 Mhz als op batterij. Lagere kloksnelheden te verminderen het energieverbruik niet alleen door het hebben van transistoren minder snel te schakelen, maar ook doordat lagere kern voltages-stroomverbruik en warmteafvoer schaal met het kwadraat van de spanning.

credits gaan naar DragonLord
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stroomtoevoer is erg belangrijk voor de prestaties van een pc/laptop hoe meer stroom hoe meer 'power' er in de laptop zit alles draait dan sneller door
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding