Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je mijnenveger winnen?

Op Windows zit het spel mijnenveger. Ik probeer het heel vaak maar het lukt me maar niet. Weet iemand hoe het moet of hoe je makkelijk kan winnen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
8.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logisch nadenken, tellen en gokken.. :-P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logisch nadenken en tellen klopt helemaal, maar gokken is niet nodig. Als je het spel op een logische manier speelt en heel veel oefent, kun je iedere vorm van het spel uitspelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De belangrijkste regel is dat je weet wat de nummers inhouden...
- Je ziet de nummer 4 bv...
- Daaromheen liggen dus 4 mijnen! en niet meer of minder

Zo kun je de hele spel eigenlijk uitspelen, soms zou je inderdaad moeten gokken waar de mijn daadwerkelijk ligt.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin eerst met het kleine makkelijke spelbord. Klik op een paar plekken in het scherm, ik kies meestal een beetje rond de hoeken. Vaak heb je dan al een deel van het scherm leeg gespeeld. Vervolgens zie je op wat plekken verschillende getallen. Deze getallen geven aan hoeveel mijnen er in de vakjes ernaast, in alle richtingen zitten. Staat er een 1? Dan zit er maximaal 1 mijn die aan dat vakje grenst.
Zie simpel voorbeeldje hieronder (1 is het getal, * is de mijn, - is een leeg vakje)
- - -
1 - 1 -
1 * 1 -
1 - 1 -
- - -
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een andere tip:
Wanneer je rond een cijfer hetzelfde aantal vlaggen ziet, en je drukt op dat cijfer met je linker en rechtermuisknop tegelijk, gaan de overige vakjes open.

dus als je een 1 ziet, en je weet al dat er een mijn naast ligt, en je klikt met je linker en rechter muisknop TEGELIJK op die 1 dan gaan de andere vakjes open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding