Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn minecraft lagged, wat kan ik hier tegen doen ?

Mijn pc zou het gewoon aan moeten kunnen, want minecraft vraagt niet al te veel, maar toch blijft die laggen. Wat kan ik hier tegen doen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Internetverbinding heeft niks met Lag te maken in Single Player. Meerdere grafische opties hebben invloed op je lag. Je hebt een Pentium en dat is niet een al te goede PC maar met de goede grafische instellingen zal het wel lukken. Ga naar settings en klik dan op Video settings. Probeer dan als eerste even je Graphics naar Snel/Fast te zetten. Particles op Decreased of Minimal. Ook je render distance is van belang. Zet deze eerst even op normal. Als het nu nog veel lagt dan kan je ook je render distance nog lager zetten maar dat is wel minder mooi. Als het nu goed gaat kan je ook overwegen om of je particles of je Graphics een stapje hoger te zetten totdat het te veel lagt. Ik heb trouwens Minecraft in het Engels gezet dus misschien moet je dat ook even doen voordat je de instellingen verandert. (Dit doe je door op het wereldbolletje te klikken) Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u wel, het probleem is hier inmiddels mee verholpen.

Andere antwoorden (1)

Betere internet Verbinding nemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding