Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben van plan om een XBox 360 te kopen, maar ik ken er niets van. Waarvoor heb je die harde schijf van een XBox nodig?

Ik zal geen online games spelen, gewoon aangekochte spellen zal ik spelen op de xbox 360. Dus heb ik dan een grote of kleine harde schijf nodig? Of ene van 330 euro met meer dan 200 GB ? Dus waarvoor wordt de harde schijf gebruikt? Om games op te bewaren?? Kan je daar DVD's mee afspelen dan? Is die harde schijf bij een XBOX dan bedoeld om die DVD dan op die harde schijf te bewaren? Kan je tv opnemen met de xbox en deze dan bewaren op de xbox zijn harde schijf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De harde schijf wordt gebruikt als opslagruimte voor:
-Films
-Muziek
-Games
-Save Files

Films:
-Kan je downloaden via de xbox360, en zul je dan op je harde schijf moeten opslaan.

Muziek:
-Kan je rippen van cd's of downloaden met de xbox360 en ook hier heb je een harde schijf bij nodig als je deze wilt opslaan.

Games:
-Games krijgen regelmatig uitbreidingen, dit noemen we DLC, wat staat voor DownLoadable Content. Dit beland dus ook op je harde schijf.
-Verder kan je een game "rippen" naar je xbox360, hij zal hem dan vanaf de harde schijf kunnen lezen, zodat je xbox360 minder geluid maakt, en in 99% van de gevallen is je game dan ook sneller (Halo 3 is hier een uitzondering op, die wordt er trager van)
-Games kan je ook downloaden via "Games on Demand". Deze belanden dus ook op je harde schijf.
-Demo's van games kun je gratis downloaden via de xbox360. Ook deze komen op je harde schijf.

Save files:
-Deze files maakt een game aan als je je vordering in een spel opslaat. Dit kost weinig ruimte en zou je met een memory card in plaats van harde schijf kunnen doen.

- DVD's kun je ook gewoon op je xbox360 afspelen, hiervoor heb je niet speciaal een harde schijf nodig, deze functioneert dus alleen maar als opslagruimte als je iets wilt "rippen", downloaden of opslaan. Heeft verder niets met afspelen te maken, dat doet je xbox360 zelf.

- Je kunt geen programma's van TV opnemen met je xbox360.

Eigen ervaring:
Naar mijn mening wil je alleen een grote harde schijf als je veel DLC, muziek, films en demo's denkt te gaan downloaden. Als je jezelf beperkt tot alleen gamen, en dus hooguit DLC koopt/download en demo's download, dan red je je prima met een normale harde schijf.
Ik game zelf veel (momenteel 2 jaar op de xbox360) en ik download regelmatig demo's en koop DLC en ik red me prima met een harde schijf van 20 Gig. (ik moet wel zeggen dat je af en toe wel even wat dingen moet verwijderen, maar dat zijn meestal demo's, die ik na 2 keer toch niet meer speel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest uitgebreide antwoord.
Bedankt, u bent de terechte winnaar van deze vraag.

Andere antwoorden (2)

Ik zal geen online games spelen, gewoon aangekochte spellen zal ik spelen op de xbox 360. Dus heb ik dan een grote of kleine harde schijf nodig?
Nee dan heb je geen grote harde schijf nodig, maar gewoon gemiddeld. Niet extra geld aan uitgeven.

Dus waarvoor wordt de harde schijf gebruikt?
Je kan ook via de online shop bijvoorbeeld aanvullingen op je games downloaden, daar gebruik je de harde schijf onder andere voor.

Om games op te bewaren??
Nee.

Kan je daar DVD's mee afspelen dan?
Ja, dat kan met de xbox360, je stop de dvd erin en je speelt hem af met de controller (niet afstandsbediening)

Is die harde schijf bij een XBOX dan bedoeld om die DVD dan op die harde schijf te bewaren?
Nee.

Kan je tv opnemen met de xbox en deze dan bewaren op de xbox zijn harde schijf?
Nee.

Zelf heb ik een xbox360 en ben er super tevreden mee. Heb er eentje met niet al teveel geheugen maar doet het prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de HDD ook gebruiken om films, foto's en muziek op te zetten. Als je een media center hebt kun je de X-box als extender gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding