Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Online strategy build game?

Goededag,

Ik ben op zoek naar een online strategy build game, eigen steden farms opbouwen en onderhouden en steeds verder uitbouwen tot iets groots en zo steeds groter worden tegen andere spelers.
Ik speel nu Farmville op facebook, en deed veel anno 1701, 1404 en zoiets wil ik dan maar dan ook op online basis !!

Groetjus

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Games
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Misschien is Travian wel wat voor jou. (Zie bron).

Hierin bouw je inderdaad je eigen dorpje en zorg je voor voldoende steen, klei, graag, etc.
Ook moet je het beschermen tegen aanvallen van andere dorpjes.

Dit spel is heel vergelijkbaar met bordspel Kolonisten van Katan.

Ik heb het zelf een paar jaar geleden gespeeld en was er heel verslaafd aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
TribalWars is de meest gespeelde in Nederland en Belgie. Speel het zelf ook en is erg uitgebreid.

Hoop dat je het wat vind en wie weet hebben we ooit een veldslag! ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet legers bouwen zorgen dat je genoeg inkomsten hebt. Leem, Ijzer en Hout. Ook zijn er allerlei ontwikkelingen en hoe hoger de levels van je gebouwen hoe sneller alles gaat. Zo heb je de eerste weken een legertje die op een paar handen te tellen is terwijl je na een tijdje op legers van 1000en zit en meerdere dorpen bezit.

Dit tenminste als alles goed gaat want als het slecht gaat kan je dorp in worden genomen en ben je alles kwijt. Kun je overnieuw beginnen :@:@
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb heel veel Tribalwars gespeeld, komt wel overeen met wat jij beschrijft. Vooral leuk als je actief bent en in een actieve stam zit. Qua gebouwen heb je wel minder keus waar je ze neerzet, je kan ze wel upgraden! Op een gegevn moment had ik zelf 15 dorpen en mijn eigen stam van 50 leden. Erg leuk!

Een andere optie is Evony.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aan je reactie te zien is het niet helemaal wat je zoekt.

Probeer Evony dan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja kingory.com kan ook. Is erg eenvoudig te starten. Gratis. Volgens mij is het hetzelfde als evony.com.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mischien is dit een leuk spel voor je : www.ogame.com
op server andromedia heel leuk ruimtespel !

daar kun je gebouwen upgraden waardoor je meer grondstoffen krijgt en zo schepen kunt maken en online andere mensen aanvallen ! of vrede sluiten en alkaar helpen waardoor je beter wordt en in de top komt !

veel plezier !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding