Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is je game console ombouwen illegaal?

Dan heb ik het over het ombouwen van een psp etc, en daar gedownloade games op spelen.

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ombouwen is NIET illegaal, gedownloade games spelen hoeft niet illegaal te zijn, maar is dat meestal wel.

Hetgene wat illegaal is, is spellen downloaden die je zelf niet origineel bezit en dus via een gekraakte methode alsnog kan spelen.

Als je de originele spellen heb, of spelletjes legaal download (bijvoorbeeld ea-games, of via playstation network) zijn deze dus niet illegaal om te spelen.

Heb je spelletjes gedownload die je niet zelf bezit, waar je niet voor betaald heb, waar je geen originele licentie van bezit etc, dan mag je die niet spelen op je omgebouwde gameconsole.

Let op, bij feit weet ik dat als je dit met een xbox doet en ze komen erachter (en dat gebeurd) blokkeren ze je geheel voor het online gamen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ombouwen zelf is niet illegaal want het is van jou dus je mag ermee doen wat je wilt, maar gedownloade games spelen is wel illegaal dus heeft het ombouwen eingelijk geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aanbieden van ombouwen is meestal niet toegestaan, of het zelf ombouwen illegaal is is niet interessant aangezien er niet op gecontroleerd wordt door justitie. Volgens mij is er ook geen jurisprudentie aangezien er nooit een rechtszaak over gevoerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ombouwen mag het is je eigen risico want als doe het naar het ombouwen niet meer doet word het niet vergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag een gameconsole gewoon ombouwen, je moet er alleen rekening mee houden dat je garantie dan vervalt, dus is er iets met je console dan heeft t geen zin om terug naar de winkel te gaan voor garantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing