Wat is mijn probleem met de weergave van een spel (zie toelichting/afbeelding)?
Onderstaand staat een schermafbeelding (screenshot) van mijn spel, het betreft hier Falcon 4.0: Allied Force.
Mijn beeldscherm heeft een native resolutie van 1440x900, althans je kunt hem door middel van instellingen (in Windows en in spellen/toepassingen) op een andere resolutie zetten, maar het is een 16:10 breedbeeldscherm.
Ik draai Windows XP, SP3, met alle updates, de drivers van mijn grafische kaart zijn ook geheel up-to-date.
Nu ontstaat de situatie die in de schermafbeelding te zien is, het gaat om de onleesbaarheid van de lettertjes op het MFCD (multi-function color display). Zo zijn de afkortingen, te beginnen bij CRM, linksboven vrijwel niet te lezen. Ze lijken zelfs kleiner te worden op het moment dat je inzoomt in het spel, maar normaal zijn ze al haast niet te lezen.
Nu twee vragen, als je op slechts een van beide antwoord weet is het natuurlijk ook goed.
1. In de algemene zin, wat kan hier aan de hand zijn, hoe kan ik zorgen dat de tekst en / of grafische afbeeldingen die onderdeel uitmaken van het spel leesbaarder / zichtbaarder worden?
en / of
2. Hoe kan ik specifiek bij Falcon 4.0: Allied Force zorgen dat de cockpit leesbaarder wordt, is dit bijvoorbeeld iets dat kan worden opgelost met een payware add-on cockpit (bijv. die van AEYES)?
Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb nu een tweede foto toegevoegd met daarin 3 pijlen die de tekst aangeven die naar mijn mening wel erg slecht leesbaar is doordat ze zo klein geschaald is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.