Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik te weten komen hoe laat ik geboren ben ?

Om te weten te komen wat m'n ascendant is. Ik weet nu alleen dat ik Schorpioen ben. M'n ouders weten alleen de dag en niet het exacte tijdstip.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De gemeente (Burgerlijke Stand) benaderen waar aangifte is gedaan van de geboorte. Dan vragen om een kopie van de geboorte-akte.
Als het goed is staat daar het tijdstip ook op. Bij mij in elk ggeval wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je in een ziekenhuis geboren ben, staat het wellicht in een medisch dossier. Ben je thuis geboren, lijkt het me lastig te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de gemeente waar je geboren bent staat de tijd van geboorte vermeld...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je vertrouwen hebt in horoscopen, laat je voor jouw geboortedag 97 horoscopen maken: voor elk kwartier een horoscoop. Daarna zoek je de horoscoop uit die jouw leven het beste beschrijft. Op die manier kun je je geboortetijdstip achterhalen.

Overigens: Schorpioen, schrijf je - dus dan ben je geboren tussen 21 november en 30 november.

(Sorry, kan het niet nalaten...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben thuis geboren en ik heb naar het gemeentehuis gebeld. Daar werkte toen een vriendin en toen wist ik het tijdstip. Je moet er wel naar vragen, maar bij aangifte wordt het tijdstip ook geregistreerd. Tenzij je in het buitenland geboren bent. Daar kunnen andere regels gelden.

Toegevoegd op 15-05-2009 12:02:21
Het is trouwens erg belangrijk dat de geboorteplaats erbij staat voor de berekening en de ter plaatse geldende tijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een goede astroloog kan dat terugrekenen... Die kan eigenschappen die zichtbaar zijn leggen in de dag zodanig dat de geboortetijd binnen een spelingsgebied vast komt te staan... Ikzelf dacht dat ik om 12:00 uur geboren was, maar tijdens het gesprek met een goede astroloog uit India zei hij dat 12:00 niet kon, gezien eigenschappen niet overeen kwamen met de werkelijkheid die hij in mij zag... Hij zei dat ik minstens 3 uur later geboren moest zijn... Toen ik later weer terug was in Nederland zocht ik het trouwboekje op van mijn ouders en zag dat ik om 15:15 uur geboren was, dus de man had helemaal gelijk...
Dus het kan nog nu steeds vastgesteld worden door een goede astroloog... (Ik ken er wel eentje)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je het oude geboortekaartje niet meer? Daar wordt het tijdstip van geboorte ook vaak op vermeldt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de aangifte van een geboorte moeten de ouders o.a. aangeven waar en hoelaat jij bent geboren. Je kunt een kopie van jouw geboorte-akte, met daarop de gegevens die jouw ouders hebben afgegeven, opvragen bij het gemeente huis van de plaats waar jij geboren bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sttat het niet vermeld in het trouwboekje van je ouders dan kun je een uittreksel van het geboorteregister opvragen bij je geboortegemeente(kost wel wat)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing