Hoe stel je jezelf het beste op tegen iemand die jou energie aan het slurpen is?
Energie slurpen doet men wel eens op verschillende wijzen, namelijk door je in willekeur te beschuldigen, door boos op je te zijn, door alle aandacht op te eisen, door continu woord te nemen, of zelfs door heel zielig te doen en in de 'arme ik' te belanden. Of een als dictator boven je te plaatsen.
In alle gevallen merk je dat wanneer je bij de ander weg bent, dat je verschrikkelijk moe bent geworden.
Als je nog wel bij de ander bent, kan je niets zeggen, sta je soms genageld aan de grond, weet je niet de woorden te vinden, zoek je continu een goed moment om in te springen. Je hebt moeite om de ander aan te kijken.
Maar hoe ga je nu het beste om in deze situaties. Ook vanuit een energetische blik genomen?
Ik zoek naar een manier om beide partijen een goed gevoel te geven. De meeste manieren blijft 1 van de 2 achter met een 'naar' gevoel.
Deze vraag gaat niet over de discussie of 'energie' bestaat of niet.
De reden van energie slurpen is dat men nog steeds de universele energie bij andere mensen vandaan haalt. Niet weten hoe deze uit het universum te verkrijgen is. Daar heeft men trucs voor bedacht om de energie zo efficiënt mogelijk te verkrijgen.
Voor mezelf heb ik inmiddels een antwoord welke ik 'verkregen' heb door het antwoord van Jeanette, zie de reacties daar.
Daar zie je een puur psychologisch verschijnsel. Energieën en psychologie hebben erg veel raakvlakken hoor. Ik zou zeggen fire away, als je het aandurft in deze groep hier.
Als je weet wat het goede antwoord is, dan weet je ook dat je nu aan het slurpen bent. Of je geeft antwoord of niet. Die keuze ligt aan jouw. Je doet nu een beetje jou 'raadseltje' ding en daarmee dek je alvast voor jezelf een vervelende uitkomst af. Dit is een angst welke in jou huist.
Zoals mij reactie bij Jeanette weergeeft, is dat dan jouw angst voor je eigen zwakheid. Een zwakheid om afgewezen te worden.
Je trekt de nieuwsgierigheid welke je tot een kunst hebt verheven. Echt een klasse 1 voorbeeld van slurpen. Dat jij dit niet ziet, zegt alleen maar dat je helemaal niet doorhebt waar ik het over heb.
Dat maakt jouw antwoord al helemaal niet meer relevant.
De 'therapeuten' die ik ken zullen dit nooit doen en ook daadwerkelijk met antwoorden komen. Dat jij mensen wilt behoeden voor kwakzalvers is helemaal goed, maar leer dan ook onderscheidt maken wat een kwakzalver is en wie niet. Ik zal ook nooit iemand van een antwoord afhouden en diegene aan het lijntje houden.
Ik ben dat hier op gv ook nog nooit tegengekomen, behalve nu net dan. Tenzij je me voorbeelden kunt geven.
Maar het was desaltniettemin vermakelijk om te lezen. Een antwoord van een paranormaalgelovige is net zo waardevol als een niet-paranormaalgelovige. Die laatste vind ik nog al eens net zo dwingend overkomen als de eerste kunnen zijn. ('het is zo, punt.')
Als de antwoorden oprecht zijn, ben ik persoonlijk blij.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.