Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er speciale ervaringen met beschermengelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb louter normale ervaringen met al mijn beschermengelen. Dus ik kan je niet verder helpen denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suniram je was me voor! Ik wou net melden:
Speciale ervaringen niet nee, en gewone zijn de moeite van het vermelden niet waard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. Dat kan je eventueel bewaren voor het opvullen van stiltes in een gesprek en je al alle facetten van het huidige weer uitvoerig hebt besproken... Een soort reserve-reserve onderwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst heeft in elk geval ervaring met gidsen. Vraag maar aan hem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een vraag die om diverse reacties vraagt op deze site.
Want er is natuurlijk de discussie: bestaan ze echt of is het allemaal onzin.
En dat wordt dan een eindeloze discussie, want de voor en tegenstanders over dit onderwerp kunnen heftig strijden, heb ik in het verleden mogen ervaren.
Er zijn veel boeken over dit onderwerp geschreven, een ervan die mij zeer geïnspireerd heeft is: Een engel op mijn schouder van Jacky Newcomb, een boek met laten we zeggen mooie praktijkvoorbeelden.
Verder heb ik op zeer moeilijke momenten in mijn leven altijd bijzondere hulp mogen ervaren, en dat was altijd op een manier die niets met het toeval te maken had en ook niet met menselijk ingrijpen, dus wat mij betreft zijn ze er echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Livendemaan heeft ervaringen met beschermengelen:

''Ik heb ervaringen met beschermengelen.
In mijn droom wordt ik elke nacht bezocht door mijn beschermengel die ik ook duidelijk kan zien. Meestal is de omgeving dan heel licht. Mijn beschermengel geeft me adviezen wat te doen met bepaalde dingen in mijn leven, maar zegt niet wat te doen. Hij laat me simpelweg de dingen vanuit een ander standpunt zien: geeft andere opties aan die ik nog niet had gezien. Wat mij verder opvalt is dat ook al is een engel een religieus iets, mijn beschermengel me niet bekeerd of laat zien dat hij een creatie is van god.''

http://www.askanowner.nl/qa/view.asp?guid=&sid=2&qid=183850
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beschermengelen en ik, we schijnen elkaar niet te mogen ontmoeten, dus ik moet je meedelen, dat ik zulke ervaringen(logischerwijs) niet heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach..als je erin gelooft kun je alles in je leven wel zo draaien, dat invloed van dergelijke ' fenomenen' zogenaamd van invloed is geweest.
Je begrijpt al, dat ik zo'n saaie muts ben, die aan dergelijke kulderiek geen waarde hecht.
Echte beschermengelen bestaan ( waar het kleintjes betreft) uit vaders, moeders, opa's, oma's, oppasen, leiders creche, peuter- en kleutergroepen, broers, zussen en noem maar op, die oog hebben voor gevaar en liefde voor grut.
Bij volwassenen zijn partners, vrienden, broers,zussen, aanhang, buren, vrienden, collega's , kennissen, noem-maar-op van belang. met een beetje geluk kunnen deze helden optreden waar het nodig is.
Verder ben je als mens 100% overgeleverd aan lot c.q. toeval.
Engelen...ook beschermengelen...zijn net zo realistisch als de grootmoeder die levend uit de wolvenbuik komt........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst heeft tegen me gezegd dat ik veel helpers bij me heb.
Het enige wat ik diep van binnen voel, is dat ik niet alleen ben.
Vaak krijg ik veel antwoord in mijn gedachten opkomen, waarvan ik me nog niet bewust was dat ik het antwoord wist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Vraagje, als ik mag - Antwoorden die in je opkomen terwijl je niet wist dat je het antwoord wist - vanwaar die behoefte om dat toe te schrijven aan (bescherm)engelen? Waarom niet gewoon accepteren dat de menselijke geest (noem het het onderbewuste, als je wilt) nu eenmaal op die manier werkt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals je kunt halen uit mijn antwoord ben ik nog zwevend. Ik koppel het nog niet definitief aan engelen. Als jij dit kunt lezen dan heb ik het niet goed genoeg verwoord.
Als je me iets anders kunt aankaarten sta ik daar voor open. Dat de geest op die manier werkt is niet afdoende. Dat is net een zwarte doos waarvan je niet weet hoe het werkt en het ook niet wilt weten. Dat gaat er niet in bij mij.
Ik wil die black box openmaken en kijken wat erin zit. Misschien wel een hele slimme kabouter:-) mijn gevoel zegt dat er meer moet zijn.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik ging ervan uit dat jij hier in beschermengelen geloofde, vanwege de eerste zin van je antwoord. Die zwarte doos wordt langzaamaan geopend. Hier wordt psychologisch onderzoek naar gedaan, en neurofysiologisch onderzoek, en hoe het ook verder moge heten. Dat de geest op die manier werkt is juist één van de ontdekkingen die we hebben gedaan bij het openen van die zwarte doos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die eerste zin is nodig om op deze vraag te kunnen antwoorden. Dan wachten we af wat er in die doos zit. Waarbij ik ook hoop dat de ogen genoeg kunnen wennen aan het zwarte om goed te kunnen zien. Het meest interessante is natuurlijk hoe het komt dat die antwoorden zo verdomt goed zijn altijd. En dat je dit op het 1e, 2e en 3e opzicht nog niet zelf wist. Maar goed, dan blijf ik nog even zweven en hou ik alle vormen van theorieën open. Ook die van engelen.
Maar alleen geloven in de blackbox, dat kan ik niet. Daarvoor zegt mijn gevoel teveel dat er meer moet zijn.
Dat is ook de reden dat ik zoek naar dat 'meer'. --- Heb jij meer info wat er ontdekt is bij het openen van die zwarte doos?
Je zegt namelijk in je laatste zin: "Dat de geest op die manier werkt". Waarnaar verwijs je met 'die'?
Naar welke manier? In het stukje daarboven heb je het alleen over welke wat voor type onderzoek, welke vakgebieden.
Dat kan ik niet als een verwijzing opvatten die je met 'die' zou bedoelen. In je eerste reactie zeg je het ook: "op die manier werkt"
Ook daar snap ik die verwijzing van 'die' niet.
Kan je dit uitleggen?
Cryofiel
14 jaar geleden
Mijn informatie komt van het lezen van vele, vele artikelen. Mijn bronnen daarvoor zijn de Skepter, en het blad NatuurWetenschap&Techniek ( http://www.natutech.nl/ ). Daarnaast achtergrondstukken in Intermediair en andere maand- en weekbladen. Daarin wordt, vaak heel gedetailleerd, ingegaan op de resultaten van de diverse onderzoeken, worden die onderzoeken met elkaar in verband gebracht, en worden ze in context geplaatst. Hieruit blijkt bijvoorbeeld dat de tijd zoals wij die ervaren, een constructie is van ons eigen brein. Als we bijvoorbeeld naar iemand luisteren die een verhaal vertelt, denken we dat we zijn verhaal van voor naar achter horen en begrijpen. In werkelijkheid horen we de klanken, maar smeedt het brein van de luisteraar die klanken in een heel andere volgorde tot woorden en zinnen. Best kans dat we eerst het derde woord van een zin begrijpen, en daarna pas het eerst en tweede woord. Toch denken we dat we het op volgorde doen. Ook het "vanzelf" op oplossingen komen is onderzocht. Hieruit blijkt dat we dan wel denken dat we dingen weten die we niet konden weten, maar dat dat in werkelijkheid niet zo is. We kunnen hooguit een nieuwe creatieve combinatie maken, maar echt nieuwe dingen ontdekken we op die manier niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over de laatste alinea, hoe hebben ze dat uitgepuzzeld?
Cryofiel
14 jaar geleden
Met een aantal problemen waarvoor je onbekende gegevens nodig had om ze op te lossen. De onderzoekers (en misschien enkele briljante wiskundigen) hadden die gegevens wel, de proefpersonen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoeveel tijd kregen ze? Mochten ze wel naar de wc?
Je weet immers zelf uit ervaring dat de meest briljante ideeen komen als je op de plee zit. Of op de fiets, of...
Cryofiel
14 jaar geleden
... onder de douche, of tijdens het koken, of .... Voor zover ik me herinner, varieerde dat van enkele uren (in een laboratoriumomgeving) tot enkele dagen (waarbij de proefpersonen naar huis mochten en hun gewone leven leidden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
enkele uren lijkt me niet goed. Daarvan zou ik ook wel de uitslag van het onderzoek kunnen voorspellen.
Dagen lijkt me ook kort. Bovendien... Wiskundige problemen? Hopelijk waren de kandidaten wel wiskundig aangelegd dan. Want anders zou het antwoord wel eens nooit kunnen komen. Alleen maar door de disinteresse. Bovendien krijg je alleen maar antwoorden die je zelf kunt begrijpen op dat moment. Ze zijn immers altijd zo duidelijke en logisch als wat. Dus als ze een wiskunde probleem krijgen welke ver boven hun niveau ligt, zouden ze een eventueel antwoord nooit kunnen begrijpen en dus ook niet ontvangen. Ze zien waarschijnlijk niet eens dat het een antwoord is (geweest). Heeft het onderzoek hier ook rekening mee gehouden?
Heb ik 2 keer mee gemaakt.(geloof ik)
1 keer dat ik bijna aangereden ben en 1 keer met een centrifuge.

Maar kom maar op met die - - - - en verklaar mij maar voor gek of debiel.
Of kraam ik weer onzin uit?

Aanrijding: Ik stak blindelings over want ik wilde de bus halen anders moesten we een halfuur wachten, en op dat moment kwam er 1 tram van de ene kant en een bus van de andere kant aanstormen en mijn schoonmoeder en andere mensen hoorde ik schreeuwen van kijk uit en ik dacht nou daar ga ik.
Maar op een of ander manier was ik in 3 stappen aan de overkant.
Het was heel raar, want toen ik aan de overkant stond dacht ik echt dat kan niet dat is onmogelijk, en het voelde ook heel raar toen ik rende.
En mijn schoonmoeder zei ik van jeetje hoe heb jij dat nou geflikt.
Ik zei nou weet ik veel , ik heb het gered.
De overkant was zeker tussen de 20 a 30 meter en dat doe je echt niet in 3 stappen.
Ik kom geregeld bij die plek en elke keer als ik daar ben denk ik er weer aan.

Centrifuge: Ik wilde al draaiende in zo'n ouderwetse kapotte centrifuge graaien, normaal doe ik dat nooit maar iemand zat tegen mij te praten en ik was dus afgeleid en wilde dus de was uit de draaiende centrifuge pakken en ineens voelde ik een ruk aan mijn arm en ik dacht in mijn zelf mijn god wat is dit, aan wie heb ik dit te danken.
Hoe dom kan ik zijn om in een draaiende machine te gaan graaien dacht ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom die angst voor minnen? Je hebt gewoon je persoonlijke verhaal verteld - dat moet toch kunnen! Maar goed, inhoudelijk - ik zie geen enkele reden om hier een beschermengel te vermoeden. Ik zie een mooi geval van een automatische vlucht-of-vecht-reactie, met de veranderde waarneming die daar gewoon bijhoort. En ik zie een gelukkig toeval. Beschermengelen kan ik in jouw verhaal echt niet ontdekken. Voor jou voelt het misschien anders, maar ik zie ze echt niet, hoe hard ik ook probeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK heb er ook achter gezet GELOOF IK tussen haakjes Omdat ik het tuurlijk niet zeker weet.
Maar na lang na denken van hoe heb ik dat nou geflikt ? (bus-tram) dacht ik dat zal vast wel een beschermengel/len geweest zijn. En de - - - - ik ben niet bang voor de minnen, er zijn vast mensen die denken engelen bestaan niet.
Zoals zo velen zeggen: geesten bestaan niet en medium bestaan niet die verzinnen maar wat.
En van al die paranormale dingen waar mensen niet in geloven .
Als je het hier op GV daarover hebt dan wordt je voor gek verklaard.
Daarom zeg ik kom maar op met de - - - -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@connie1966:
Ik heb soortgelijke ervaringen hoor...
iedere keer weer nèt niet dat fatale ongeluk...
en je dan later niet herinneren welke handeling je precies hebt verricht...
het zal wel iets zijn.... : )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Liesz1 Bedankt voor u reactie : )
Volgens mij heb ik 8 beschermengelen. Zij hebben mij al vele jaren in leven gehouden. Ik heb ook nog nooit iets gebroken. Het brengt ongeluk wanneer je ze vraagt om je tot 115 jaar in leven te houden in goede gezondheid, dus dat vraag ik ze niet.

Speciale ervaring:
Ik heb 4 van de engelen weleens gevraag om naar vrienden van mij te gaan die vaker pech hebben. Maar zij bleken ook al een paar engelen te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding