Edelstenen en energie hoe zit het?
Deze 2 dingen worden vaak met elkaar verbonden. De een gelooft er heilig in en anderen vinden het onzin. Ik was wat aan het lezen op internet. http://www.edelstenenenmineralen.nl/
En voor bijne elke eigenschap is wel een steen. Ook hebben ze het vaak over chakra's wat is dat? Is het ook zou dat hoe zuiverder een steen is dat het beter zou werken? Een ruwe robijn is bijvoorbeeld best goedkoop maar een zuivere erg duur.
Ik geloof pas wat als ik het zelf meemaak hoe kan ik dan een goede steen vinden? Of gewoon een eigenschap in de lijst opzoeken en een mooie steen erbij uitzoeken? En dan kijken of dat me overkomt?
Ook begrijp ik het opladen niet. Bijvoorbeeld bij
Maansteen:
Bij regelmatig gebruik moet de maansteen onder lauwwarm water afgespoeld worden. Opladen in de volle maan, in een schaaltje met hematietsteentjes of bergkristal..
Hoe is iemand hier nou opgekomen en dat het werkt?
Rozekwarts is verkrijgbaar in ruwe vorm, getrommelde stenen, bollen, piramiden, kettingen, obelisken, donuts en vele ander vormen, voor het dragen als een sieraad of om in huis of werkplek neer te zetten. Rozekwarts is een krachtige heelsteen en dient daarom ook een of twee keer per maand in lauw water ontladen worden, kettingen en sieraden kunnen opgeladen worden in een schaaltje met kleine hematietsteentjes of op een bergkristal/amethistcluster.
Zijn er ook stenen die negatieve energie afgeven (en dan bedoel ik geen kankerverwekkende)?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.