Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vind bijna niemand het vreemd dat wij op een planeet wonen in lichamen?

want eigenlijk is het toch heel erg ongewoon.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.wetenschap24.nl/video/bekijk/spinoza-te-paard--waarom-we-geen-leven-kunnen-maken--bert-meijer.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vind je dat ongewoon? Zo zijn we geschapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij geen rare vraag... ik vraag me dat ook vaak af... waarom ik, waarom hier, waarom nu... waarom op deze wijze. Soms denk ik het antwoord te weten.. te voelen meer... en dan (ver)dwaal ik weer af... maar als ik "ONS" afzet tegen de rest van de bewoners van deze planeet dan is het inderdaad bijzonder.. Als ik omhoog kijk langs al die hoge flats.. of om me heen.. naar al dat rijdende blik..die golf van mensen in en uit stations... raar, vreemd, maar wel leuk vreemd. :) Geen antwoord dus van mij. Helaas... Maar pruts.. je bent dus niet de enige prutser met ongewone vragen ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je geen enkele andere referentie hebt, dan is het doodnormaal. Andere GV'ers zeggen trouwens dat er ook levende dingen rondwaren zonder lichaam, dus daar is het laatste woord nog niet over gezegd...
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Als wij er allemaal uit zouden zien als geelgerande watertorren zou ook niemand het vreemd vinden.
Het is een kwestie van niet anders weten.

Toegevoegd na 2 minuten:
wi vinden onszelf heel normaal, maar als er nog ergens een volk "ontdekt "wordt midden in het oerwoud, dan zal die ons best "vreemd" vinden
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Hangt er vanaf wat je onder "gewoon" of "normaal" verstaat.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar je bedoelt waarschijnlijk eerder dat mensen zich doorgaans niet verbazen of stilstaan bij dit wonder?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onze menselijke hersens die zijn vergelijkbaar met een muizen hersentjes....tenminste kosmisch gezien

hoeveel context kan je plaatsen in een muizenhersen?

tevens heb je je basis instincten : voedsel agressie en lust .... die maken ook veel mensen soort van blind

en deze instincten vreten ook veel tijd waardoor je niet echt kan rondsnuffelen in het universum

net als een muis kruipen zij in hun holletje

maar het microuniversum ....die is pas vreemd ha ha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn dat gewend. En daar waar je aan gewend bent, valt niet meer op. Waarderen we niet. Vinden we niet raar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je, als je over dit soort dingen nadenkt, gek wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat wij van jongsaf aan ingeprent hebben gekregen dat dat hetgeen is wat we horen te zien.

(heel) Jonge kinderen weten hebben soms nog contact met de werkelijkheid. Zij zien de wereld soms nog anders, zij zien dingen die wij allang niet meer waarnemen, zij bespeuren nog lichten en eeuwigheden die volwassenen inmiddels hebben afgeleerd te zien.

Kortom: Een planeet en lichamen, dat hebben we nou eenmaal zo geleerd waar te nemen, en onze ouders ook, en hun ouders, en hun ouders, en ga zo maar door.
Een enkele onbevangen jonge ziel ziet soms nog eventjes de werkelijkheid.
Want immers, wat wij zien is echt niet de werkelijkheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ingeprent?? we hebben toch een lichaam?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vette plus!
We weten niet beter! Dus er is weinig om raar te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag.
Eigenlijk kunnen wij niets zeker weten. Alles wat wij waarnemen is binnen ons. Wij noemen dat lichamen, planeet etc' maar het zijn allemaal frequenties die wij ontvangen en interperteren. mischien is het een droom Neo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste: we zijn het gewend, en aangezien wij alleen met andere mensen kunnen communiceren, horen we nooit ''Goh, wat raar eigenlijk, dat wij hier wonen in lichamen'' omdat wij ons niet veel anders voor zouden kunnen stellen en ten tweede: Weinig mensen denken hierover na, deze gedachten komen gewoon niet in ze op. Bij mij ook niet. Al vind ik dit eigenlijk wel een hele slimme vraag :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een planeet in lichamen... Zo zie ik het zelf niet! Ik heb trouwens wel mooie verhalen gelezen over kosmische experimenten met de aarde en de mensheid als bacteriekolonie op een petrischaaltje van een 'hogere macht'.

We kunnen niet zeker weten of wij het op de goede manier waarnemen en we weten dat de werkelijkheid beinvloed wordt door degene die hem waarneemt. Het zou best kunnen dat alles wat je waarneemt slechts een product is van je eigen overspannen verbeelding en dat je ultiem alleen in het universum bent.
Zoals Edgar Allen Poe al zie: Is all that we see or seam, but a dream within a dream?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi! +
De meest bijzondere dingen nemen we als normaal.
We weten niet beter omdat we geen vergelijkingsmateriaal hebben.
Zouden we wakker worden met een extra been dan zouden we schrikken, zouden we allemaal met drie benen woren geboren en met twee wakker worden dan zouden we ook schrikken. Dus dat komt omdat we niet anders gewend zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een van de kenmerken om leven genoemd te worden. Het is compartatief of zo iets. Bert Meijer legt het uit in een mooie video. Zie de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan ook nog eens in een lichaam wat kan beminnen en liefhebben.
Een wonder.
We kunnen met onze fijn gevormde handen zoveel goeds doen, en helaas ook veel kwaads.
Eigenlijk is het inderdaad heel vreemd, en benadrukt ook weer eens dat wij veel waarde hebben.
Geen reeks van toevalligheden, maar bewust en gewenst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om antwoord te geven op je vraag: omdat nagenoeg de meeste lichamen (lees:mensen) zich er niet druk om maken. Het is de sensatie van de fysieke ervaring (lees het lichaam) dat zorgt voor blindheid, doofheid en ongevoeligheid, vooral naar elkaar toe. Men zegt wel eens schoonheid verblindt, het verDOOFt je en zorgt ervoor dat je verdere gevoelens geen rol meer spelen. Dat is de schoonheid van het leven in een lichaam. Het lichaam maakt mij duidelijk dat ik er veel mee kan, maar dat het ook grenzen heeft.

Dus ik kan mij voorstellen dat niemand het vreemd vindt, omdat het lichaam ervoor zorgt om grenzen te verkennen en vooral het belangrijkste te ERVAREN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je er van overtuigd bent dat je een mens bent, is het heel gewoon hoor.

het wordt pas verwonderlijk als je ontdekt dat mens-zijn alleen een overtuiging is.

voor iemand van de Plejaden is het werkelijk heel vreemd om te zien hoe gewoon mensen het vinden om mens te spelen in een lichaam op een zeer beperkte planeet.
ik lach me kapot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat al hebt gevraag aan veel mensen, zal dat komen omdat men ook weet dat het een feit is en dat je niet zoveel hebt aan het antwoord.
Neemt niet weg dat er vast mensen zijn die daar wel eens een gedachte over hebben maar dat niet bespreken omdat je er verder niets mee kunt.
Mijn vraag zou aan jou zijn: Hoe helpt het antwoord jou op deze vraag? Wat heb je dan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel lang geleden toen de aarde nog een gasvormige planeet was, waren wij er ook al op Aarde. Alleen waren wij dan niet in een fysiek lichaam.

Wij zijn pas in een fysiek lichaam moeten gaan vormen, omdat de planeet een vaste vorm kreeg. En omdat dit al vele miljarden jaren geleden is en daarin vele generaties voorbij zijn, weten we niet beter. Wij kunnen ons het begin niet herinneren.

Deze informatie komt vanuit 'de groep'.
http://www.lichtwerker.com/bakens/2006/oktober.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gd... is " de groep" ook jouw groep? ik bedoel te vragen.. maak jij onderdeel uit van deze groep? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, voor zover ik het begrijp, is de groep een aantal hooggeplaatste entiteiten. De persoon van de link die channelt met ze en krijgt zo hun kennis door. Ik weet nog niet of ik dit geloof, maar er worden rake dingen gezegd. Mijn antwoord is daar eentje van die voor mijn gevoel helemaal waar zou kunnen zijn. Het pakte me zo dat ik het nog goed onthouden heb. Het is toevallig op mijn pad gekomen, indirect ook via GV. Met de club van 3uur AM. Vaak wakker om 3uur AM. Een boek van Steve Rother heeft me verder geholpen hiermee. Hij channelt met 'de groep'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3AM... hummmm... wist je dat dat soort tijden in de shiatsu ook een rol speelt? http://www.shiatsuhealing.be/chineseklok.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat wist ik. Toch heb ik pas een andere insteek gekregen bij de club-opvatting. Toen kreeg ik er pas werkelijk grip op.
De tijden uit de elementenleer was altijd maar moeilijk voor me. Is het nu precies die meridiaan, of die daarvoor, of de controlerende? Ik weet dat nog steeds niet. Een moeilijk vakgebied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval ga ik me er ( opnieuw) in verdiepen. Ik heb het chanellen even gevolgd.. en het weer losgelaten. Toch komt het steeds weer op m'n pad. Zelfs hier.. als ik net daarvoor heb zitten googlen waarom er chocolade in het puntje van een cornetto zit ;) Onega shimas en arigato gozai mazda gdano!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De link bij mijn antwoord brengt je naar alle channelingsverslagen. Ik vind het moeilijk doorworstelen, maar misschien heb jij er meer aan. Dit stukje gaat over de 3 uurs club en heeft me verder geholpen:
http://www.mayanmajix.com/art2240.html Fifth Dimensional Adjustments
There is much happening. We have told you before that there are many evolutionary stages that the human biology is making. Many of you started waking up at 3 o'clock in the morning, joining the 3am club. Yes, you can put your hands down. We know who you are. We visit you quite often at 3am , and 4am , and 5am . That is part of a triad of sleep that will be more common with humans. This triad will help you sleep for three hours, wake for two and then sleep for three more. This will become your normal sleep pattern as you evolve. We have also told you that heart palpitations and irregular heartbeats are quite common. As you raise vibration very quickly, the physical body must sometimes skip a beat, or beat irregularly in order to catch up to the higher vibration that you are becoming. You are not alone in your changes. Something is happening as you step into the fifth dimension. The easiest way to understand the fifth dimension is by understanding the first three. We will put it in very simple terms. The first three will simply be height, width and depth. The two dimensions that you are now forming new relationships with are time and space. Therefore, time and space must also make adjustments much the same way that your vibration has to make adjustments to move into the higher stages of the New Planet Earth. It could be said that the Earth herself is skipping a heartbeat this year. You will have an extra second that you must deal with in this year in your timekeeping. You are being given time, dear ones. It is but a moment, but it is a magical moment.
De vraag is gesteld in een vorm, die uitgaat dat wij in een lichaam zitten. Het lichaam is wij, niet andersom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding