hoe moet ik er mee omgaan dat ik nieuwetijdskind ben?
Ik ben altijd als kind anders geweest dan andere kinderen: deed niet pesten, maar was meelevend/ geweld enz kwam nooit voor in mijn woordenboek/ wou altijd iedereen helpen/ en was toen al heel zorgzaam enz. En k heb n lastige jeugd gehad met terrorisatie etc, waar heel de wereld recalcitrant maar mij was. En pas op m'n 15e kreeg ik dagelijkse liefde. En k kon met m'n opa praten via n spiritueel kanaal, en pluisde heel t geloof uit (rooms-katholiek). En bleek k ook nieuwetijdskind te zijn waar vanalles bij komt kijken (waar k eerder ook al n vraag over gesteld heb). Maar k ben door slechte ervaringen op deze wereld, en t uitpluizen van m'n gave, in n ivoren-toren gekomen spiritueel gezien. En nu zie k deze wereld als de Yin en de spirituele wereld als de Yang (yin = negatief/ Yang = positief). Maar t komt niet in balans op de een of andere manier. Wat moet k nu doen? Ik heb geen goed ervaringen met aardse zaken...
@Ritsuka haar opa is waarschijnlijk overleden.
Dat lijkt me erg zinnig.
Ga naar je huisarts. Deze kan je verwijzen naar een therapeut die je kan helpen.
Zoek naar de Yang in deze wereld, je weet al dat er Yin is.
Haast net zo goed als Lies12.
Er hoort een heel scala van nadelen bij, ook lichamelijke. ( erg veel ! )
Er horen ook voordelen bij, die naarmate je ouder wordt steeds belangrijker gaan worden.
ja hoe je daar mee om moet gaan, hangt helemaal af wie je zelf bent, je omgeving, je ouders, je werk, waar je woont enz.
Ga er veel over lezen, maar vooral ga praten met anderen hooggevoelige mensen en die zijn er erg veel.
Kijk of er bij jou in de buurt ook clubjes bestaan voor hooggevoelige mensen, ook die komen er steeds meer.
Heb je bepaalde vragen waar je echt niet uit komt, dan kan je me dat altijd vragen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.