Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in contact komen met mijn overleden partner?

2 maand geleden is mijn partner (vriend) plots overleden. Ik ben degene die hem levensloos heeft aangetroffen. Dit beeld laat me niet los. De woning waar we samenwoonden heb ik reeds verlaten. Even op automatische piloot geleefd maar nu kan ik amper nog functioneren, ben constant moe en neerslachtig... Zou zo graag weten dat het goed is voor hem, dat hij zijn rust heeft en dat hij over ons waakt ... Hoe kan ik contact met hem maaken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Niets, helemaal niets kan je doen om in contact te komen.
Als het verdriet is gesleten en er weer rust in je hoofd is gekomen, komt het mogelijk van zelf.
Aan hem denken op een stil moment is dan mogelijk voldoende.
Of er gebeurt niets en is hij voor goed verdwenen in het grote geheel.
Laat je verdriet doen, wat het moet doen.
Je zit nu in een soort van ontkennings fase, daar stop je al je energie in, waardoor je constant moe kan voelen, lamgeslagen, lusteloos.
Het is een deel van het proces om dit alles te verwerken.
En dat is goed en ook erg nodig.
Maar eigenlijk met alles wat je doet en meemaakt, is je vriend nog steeds dicht bij je, alleen niet meer tastbaar.
Terwijl je dit leest en aan hem denkt, kan je hem 'voelen' links achter je.
Daar zal je het even mee moeten doen.
Meer zit er even niet in.............................
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet. HIj is namelijk overleden. Hoe triest het ook is, contact zit er niet meer in, Wat blijft zijn de mooie herinneringen.

Natuurlijk zijn er mensen die er geen been in zien te doen ALSOF ze in contact kunnen komen met overledenen, en geslepen trucjes gebruiken om jou in die waan te laten en je en passant flink wat geld uit de zak te kloppen. Ze zijn niet allemaal zo schandalig bedriegelijk als bijvoorbeeld een Derek Ogilvie of Char(latan) Margolis, sommigen geloven ook echt zelf dat ze ' iets' doorkrijgen en geven een leuke draai aan hun 'intuitie' , maar het is en blijft een lafhartige vorm van bedrog en lijkenpikkerij ; geld verdienen aan andermans leed, verdriet en ellende.

Praat met mensen die hem gekend hebben ; praat met mensen die het zelfde verlies delen, praat met lotgenoten. En zoek professionele hulp, want het rouwproces is nog ZO vers, en ZO sterk, dat het helemaal niet raar is als je daar in je eentje nog even niet uitkomt. Maar werp jezelf niet in de handen van een......(woord dat ik niet op GV mag gebruiken) die je een illusie geeft die nergens op gebaseerd is. Dat vergroot alleen maar de kans dat je nog veel langer in je ellende blijft hangen.

Maar als het je gerust stelt : het gaat goed met hem. Hij heeft zijn rust gevonden, en hij waakt over jullie. Dat zal elk medium bereid zijn je te vertellen, linksom of rechtsom. Ik vertel het je gratis en zonder hocus pocus. Veel belangrijker echter, is dat het straks weer goed met JOU gaat. Dat je het goed hebt kunnen afsluiten, dat je een mooie herinnering aan hem bewaard, en zijn herinnering zo lang mogelijk in leven houdt.

Heel veel sterkte toegewenst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Best Sofie, dat is (helaas) niet mogelijk,

Iemand gaat na het sterven naar de hemel ( de plaats van God) of naar het dodenrijk
( plaats waar de zielen wachten op het laatste oordeel )
Contact maken na het opstijgen of neerdalen van de ziel is niet meer mogelijk.

Er zijn wel spiritisten die beweren contact te kunnen maken, maar dat gebeurt
m.b.v. geesten. Deze geesten kunnen wel algemeenheden over iemand doorgeven
of doen dat ze iemand zijn, maar in werkelijkheid zijn ze het niet.
Daarnaast is er is veel leugen en bedrog gebaseerd op suggestie.
Ga je hierin mee in je verdriet, dan wordt de pijn en verwarring als maar groter
en je verwerkingsproces verslechterd.

In de hemel zullen de mensen elkaar weer zien en herkennen, ik hoop dat
hem later weer zult ontmoeten.

Het beste is de goede herinneringen koesteren en in liefde aan hem terugdenken.

Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is geen mogelijkheid om daadwerkelijk met hem in contact te komen. Zou dit wel zo zijn dan zou iedereen die een dierbare verloren heeft contact zoeken.
Feit is dat niemand weet waar onze overleden dierbaren zijn, wat en of ze iets doen en wat en of ze denken. Het gevolg is dat we allemaal een eigen 'geloof' hieromtrent hebben gecreëerd. Discussies over dit onderwerp zijn dan ook eindeloos.
Jij houdt nog steeds van hem en in je hart zal hij altijd blijven. Koester deze liefde en probeer je eigen weg te vinden naar een 'geloof' wat je enigszins rust kan geven. Met dat 'geloof' ben jijzelf diegene die 'contact' met hem houdt.
Zet de automatische piloot maar even uit en blijf op de grond totdat het weer tijd is om op te stijgen.
Het is pas 2 maanden geleden en rouwen heeft tijd nodig. Het is een noodzakelijk proces om later weer door te kunnen gaan met je leven. Gun jezelf de tijd die je hiervoor nodig hebt.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing