Kan een simpele gedachte de wereld redden / helen?
...via gedachtekracht ofwel helende kracht van de intentie?
Hierbij kijk ik ook met een schuine blik naar het fascinerende werk van Masaru Emoto, die de kracht en uitvloeisel van de intentie m.n. via ijskristallen mooi in beeld heeft gebracht.
Het probleem is alleen dat je continu moet doorgaan met die positieve intenties en er moeten zoveel mogelijk mensen aan meedoen,
Heb jij verder nog een antwoord op de vraag?
In deze, innerlijke weg, heelt 'de wereld'. En tegelijkertijd zie je dan dat er geen 'wereld' is. Maar alleen je eigen concepten en ideeën van hoe de wereld is, of zou moeten zijn. Vanwege deze ideeën en concepten hebben we deze wereld gemaakt zoals ze is. Een 'gemaakte wereld'.
Misschien bij de antwoorden plaatsen?
het idee van een gedachte die de wereld kan redden gaat uit van dit uitgangspunt. volgens deze overtuiging is een gedachte ook een energie. een "negatieve" gedacht zou een bepaalde energie uitstralen die dan dingen aantrekt die dezelfde energie hebben. ik ken te weinig van scheikunde om dit met formules e.d. te staven.
Wat ik wel weet is dat er bepaalde onverklaarbare dingen gebeurd zijn. Kijk hiervoor eens naar de film "what the bleep do we know", waarbij wetenschappers allerhande zich over dit fenomeen buigen.
In mijn leven heb ik alleszins al bijzondere dingen beleefd ivm gedachtenkracht. Dingen die ik bij aanvang aan toeval toeschreef, maar op de duur begon in toch te twijfelen of dat allemaal wel toeval kan zijn.
Wat de mensheid in al zijn grootse ontwikkelingen allemaal kapot maakt(e) is niet even om te keren door positieve gedachten van een (grote) groep mensen.
Wel zou een dergelijke groots aangepakte denkwijze misschien het e.e.a. in gang kunnen zetten om eens echt te stoppen of in elk geval aanzienlijk te minderen met natuurverpestende technologische produkten welke de mens heeft gecreëerd.
Denk bijv. aan kernreactoren/afval en het gigantisch uit de hand gelopen aantal verkeers/motorvoertuigen (incl. vliegtuigen) etc. Alle onnatuurlijk producten die de mens inmiddels creëerde zijn vrijwel zeker ook de oorzaak van zijn eigen reeds in gang gezette ondergang.
Een ziekte als kanker is mijns inziens een schoolvoorbeeld hiervan.
https://www.youtube.com/watch?v=p98KAEif3bI
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.