Als je uittreedt, is je lichaam dan afgeschermd voor andere energieën?
Op het moment van uittreden ben je niet in je lichaam. Betekent dit dat een andere energie/entiteit bezit kan nemen van je lichaam?
- niet terug kunnen keren
- last krijgen van vreemde entiteiten in je lichaam
- sterke entiteit die je lichaam overneemt http://www.paranormaalforum.nl/article2851.htm
http://www.paranormaalforum.nl/article3926.htm
Als jij echt uittreed, kun je het plaatje zien, want je zweeft boven je lichaam, en dit later vertellen.
Dat lijkt me ook logischer eerlijk gezegd. Iemand die uittreedt gaat naar familie of luistert naar de artsen.
Zij zijn niet emotioneel verbonden met een willekeurige plaatje of een letter op een plafond. Waarom zouden ze ook, wie zou dat wel zijn als hij/zij geopereerd wordt. Het is een test die erop duidt dat men niet begrijpt dat er een zekere emotionele "connectie" dient te zijn tussen de uittreder en het geziene/gehoorde, anders zal het niet werken.
En niet alleen tijdens operaties maar ook wanneer mensen terug kwamen van een BDE. BijnaDoodErvaring.
Er zijn dus ook chirurgen die het wel als bewezen achten.
Dat had jij zo voor jezelf bedacht: hoe het voor jou is en hoe het voor mij is. Hoe jij het ziet en vooral: hoe ik het zie. :-)) Als iets alleen maar echt is wanneer de wetenschap het door herhaling kan toetsen is er veel niet echt. Intussen weten we ook allemaal wel dat ook het wetenschappelijke lang niet altijd de waarheid weergeeft.
Zo doen wij allemaal pogingen en leren wij door te ervaren en onderzoeken. En verder te ervaren en onderzoeken. Dat wil zeggen in de buitenwereld en wat mij betreft, zeker ook in de binnenwereld.
-- ALS uittredingen mogelijk zijn, dan zouden daar aanwijzingen voor moeten zijn.
-- Er is heel veel heel goed onderzoek gedaan naar zulke aanwijzingen. Zulke aanwijzingen zijn nog nooit gevonden.
-- Ook vanuit andere kennisgebieden is er niets dat wijst op zelfs maar de mogelijkheid van uittredingen.
-- Sterker nog, vanuit andere kennisgebieden komen alleen maar aanwijzingen dat uittredingen niet mogelijk zijn. Samenvattend:
-- Geen enkele aanwijzing dat het ooit is gebeurd.
-- Geen enkele aanwijzing dat het überhaupt mogelijk is.
-- Veel aanwijzingen dat het niet mogelijk is. Conclusie:
-- Die mag je zelf trekken. Geloof:
-- Het staat eenieder natuurlijk vrij er een persoonlijk geloof op na te houden dat geen rekening houdt met bovenstaande constateringen.
Maar we moeten uitkijken dat we niet bepalend voor de ander zijn. Ook 'geloven' we zo sterk in onze eigen waarheid en is onze gunfactor in deze groot. Delen, prima. Aangeven dat we 'dingen' fout doen of niet waar is, enz, doet er niet toe. Ieder heeft zijn eigen weg (plan) hierin te gaan. Juist het gaan van de eigen weg geeft de grootste bijdrage aan het gehele universele plan. Spreuk: "Je kunt niet voor een ander denken. Alleen voor jezelf. En dat is al lastig genoeg". En laten we niet te 'pietluttig' doen. Kijk eens naar het onderstaande filmpje en ervaar onze pietluttigheid in het grote geheel. Wij zijn onderdeel van het grote geheel! En wij allemaal bepalen de kwaliteit ervan door onszelf te leren kennen en ernaar te handelen. http://vimeo.com/87701971 (met geluid)
Zou deze zoveel anders zijn dan die van jou?
Ik ken iemand die zich zeer intensief bezighoudt met de vraag: wat is werkelijkheid? En dan komt het oppervlakkig over als jij broeikaseffect in een adem noemt met de werkelijkheid. Eerlijk gezegd heeft de echte werkelijkheid daar niets mee te maken maar nu ga ik te filosofisch worden :-) Mahric dank je voor de video, daar heb ik stil naar gekeken, wat zitten er een prachtige beelden tussen. En ja, het geeft aan dat we onszelf gewoon niet zo in belangrijkheid moeten verheffen. Grootsheid IS.
Want in wezen heb je het dus niet over de werkelijkheid, maar over de werkelijkheid zoals wij die ieder voor zich ervaren en waarover wij zelf een mening hebben gevormd door ervaringen en onderzoeken. Laten we maar voor die invulling die ieder van ons op eigen besluitvorming gemaakt heeft respect opbrengen. De werkelijkheid is niet onder het hoedje van de wetenschap te vangen, ook niet geheel door persoonlijke ervaringen. Zelfs de manier waarop de wetenschap onderzoekt is een aanname. Het zij zo :)
-- dat de werkelijkheid niet via wetenschappelijk onderzoek
kan worden gevonden;
-- dat persoonlijke ervaringen meer zeggen dan
wetenschappelijk onderzoek;
-- maar dat ook persoonlijke ervaringen geen compleet
beeld geven. Lees ik dat goed?
Dan hoeven we niets te herhalen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.