Wij kan mij verklaren waarom ik mijn vaders dood aan heb voelen komen?
Rare vraag misschien, maar ik ben heel nieuwsgierig wat de sprirtuelen onder jullie hier van denken. Maakt niet uit of het vanuit religieus of ander spiritueel standpunt is. Hier mijn verhaal:
Toen ik tien was lag ik op een avond in bed na te denken over hoe het leven zou zijn wanneer één van je ouders gestorven is. Ik vroeg mezelf af wie van mijn ouders voor mij het 'minst belangrijk' was... en kwam uit op mijn vader. Ik heb toen liggen huilen door de gedachte en schuldgevoel. Enkele uren later overleed mijn vader, totaal onverwachts (hartinfarct).
Ik heb dit aan verschillende mensen verteld en vaak krijg ik dan de reactie: "heb je dat niet achteraf verzonnen?" Nee, dat heb ik absoluut niet. Ik kan me dat moment dat ik op bed lag tot in de details herinneren, ook dat ik de volgende dag het gevoel had dat het mijn 'schuld' was omdat ik mijn vader 'doodgewenst' had (gelukkig heb ik dit niet lang gehad).
Pas een jaren later vertelde ik dit aan mijn moeder, haar reactie: "Goh, dat ik ook raar, je broer heeft die nacht gedróómd dat papa overleed." daar keek ik wel even raar van op.
Ik kom uit een nuchter gezin. We zijn niet religieus en paranormale zaken houden wij ons niet mee bezig. Toch zijn wel zo openminded dat we dit als 'vreemd' bestempelen, en niet als toeval of onzin.
Nu ben ik dus benieuwd welke verklaringen er zijn voor dergelijke voorgevoelens/dromen... het mag trouwens ook een wetenschappelijke verklaring zijn, maar denk niet dat die er is :-).
Sterven is vaak een proces waar veel zaken aan vooraf gaan.
Een van die dingen heb je onbewust opgepikt.
Zelf heb ik ook deze ervaringen gehad, met drie dierbaren.
Het moment tussen wakker zijn er slapen, is het moment waarop we dit soort dingen soms kunnen waarnemen/ op pikken.
Het is ook het moment van het mogelijk krijgen van visioenen, die over het verleden maar ook over de toekomst kunnen gaan.
Wees zuinig met deze gave en geloof er in dat dit mogelijk is.
Is mijn antwoord--------Sterven is vaak een proces waar veel zaken aan vooraf gaan.
Een van die dingen heb je onbewust opgepikt.--------
Lijkt me een totaal correct antwoord!
Mogelijk gaan ze ook mijn reactie verwijderen, dus plaats ik het ook even hier, mogelijk kunnen ze hier ook meelezen, maar wilde je antwoord geven op je reactie.-----------------Cryofiel
Groeten Ed Wat me hier weer erg stoort, dat we volgens de richtlijnen moeten antwoorden/ reageren, er staat duidelijk-----GoeieVraag is geen forum. Hou je vraag en antwoord dus bij feiten. Laat je mening erbuiten en ga geen discussies aan.-------Dus zijn wij regelmatig in overtreding.
Zolang GV bestaat heb ik vaak de allermeeste reactie onder mijn antwoorden staan, vaak tot over de 100, wel dat kan niet meer, dus Cryo. trek me niet meer de discussie in, dan heb ik niet de ergernis niet van het verwijderen van mijn antwoorden en reacties.
Deze categorie spiritualiteit kan niet werken volgens de richtlijnen, want er wordt heel vaak juist om een mening gevraagd, of je moet je mening geven om het uit te leggen wat je bedoelt.
Bijna alle antwoorden in deze categorie, bestaan juist uit meningen, omdat er geen antwoorden voor bestaan.
Dus juist als je je best doet, het niveau hoog te houden van GV, ga je in de fout.
Heb ook geen idee, in hoever je hier bij de reacties wel je mening kan geven, weet jij dat?
Mijn nu verplaatste antwoord naar de reacties. lijkt me een volkomen terecht antwoord, volgens de richtlijnen, maar wordt nu blijkbaar gebruikt om dan maar alles te verwijderen, dan ben je ook van al die reacties af, die een grensgeval zijn.------------------------------
Groeten Ed
Ons grote verschil is het feit, dat jij altijd uit gaat van alle mogelijkheden verklaringen, die ik niet opnoem.
En ik ga uit van mijn ervaringen en hoef die van jou niet op te noemen .
Dat betekent niet van zelfsprekend, dat ik jouw mogelijke verklaringen niet/ nooit oversla, ook al schrijf ik hier niet over.
het erover denken dat zoiets kan gebeuren is niet hetzelfde als "het voelen aankomen".
wat u is overkomen is waarschijnlijk toeval.
Toch wil ik ten eerste nog even duidelijk maken: Ja, ik fantaseerde wel eens over hoe het zou zijn b.v. een weeskind te zijn, veel kinderboeken gaan hier over en ik las veel, maar zo concreet één van je ouders 'elimineren' is toch even wat anders. Als ik dit regelematig dacht dan was ik er nooit zo van geschrokken. Ten tweede: het zou inderdaad fijn zijn als iedereen gewoon zijn visie mag meededelen. Natuurlijk mag daar kritiek op gegeven worden maar het gaat hier over persoonlijke 'waarheden'. Als Ed denk dat je signalen oppikt via een zesde zintuig en Cryo is er van overtuigd dat dit gewoon via de normale zintuigen gebeurt is dat prima, ieder zijn visie, en precies die verschillende visies interesseren mij. Ik, als vraagsteller, accepteer jullie beider uitleg en volgens mij is dat waar het om draait.
Het is ook geen spelletje wie er gelijk heeft, het is het delen van kennis, niet meer en niet minder.
Het is jouw eigen informatie verstrekken richting de vraagsteller.
Uit mijn hart gegrepen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.