Ik vraag me af hoe iemand die paranormaal is zeker weet dat wat hij ziet klopt?
Wat ben je op dit moment aan het doen? Ik vraag me af hoe iemand die paranormaal is zeker weet dat wat hij ziet klopt? Of deze precies de grens weet tussen, noem het fantasie en paranormale werkelijkheid?
Eerlijk gezegd, ik zou niet weten waar die grens m'n fantasie of werkelijkheid laat spreken. Ik weet dat ik veel dingen bij het rechte eind gehad heb. Maar ik wind er geen doekjes om dat ik echt niet zeker ben van alles wat ik zie, voel of hoor. En vraag me dus af hoe andere dat ervaren.
Dit is niet mis te verstaan. Mensen die dit nog nooit hebben ervaren, kunnen alles van de hand wijzen omdat ze niet weten waar ze 't over hebben.
En natuurlijk heb je mensen die op commando willen presteren en daar gaat het vaak mis. Bij mij werkt dat dus niet, en ik vermoed bij de meesten. Of je moet met je Licht-begeleiders hebben overlegd of het goed is dat je hieraan(zo'n opvoering) mag meedoen en of zij er dan zijn om jou te helpen.
Als een paragnost dingen op eigen houtje gaat doen is het vaak foute boel omdat de Licht-begeleiders niet meewerken aan afdwingen. Dus dan gaat het mis en is dit op te vatten als een soort terechtwijzing voor de paragnost, van zijn begeleiders.
Jij weet echt totaal niet waar dit over gaat. Daar kun je pas over meepraten als je deze ervaringen zelf hebt gehad.
En wat jij dan ermee doet moet je zelf weten.
Tevens hoe arrogant is de mens om te denken dat hij als belichaamd soort de enige is in het universum.
Het is dus wel arrogant om te veronderstellen dat enkel jouw gedachten over iets de juiste zijn.
Niemand beweert trouwens dat er speciaal zeldzame gaven bestaan. Dit is voor iedereen weggelegd. Het zijn ook geen gaven, het is de natuurlijke visie.
Dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat er leven bestaat op andere planeten komt doordat ze niet weten wat voor voorwaarden er op die andere planeet zijn om leven te laten ontstaan. Deze voorwaarden zijn uiteraard andere dan hier op aarde.
Alles wat je je kunt voorstellen bestaat. Jij hebt je voorgesteld dat je op aarde bent geboren bij deze moeder en dat je nu b.v. Jan bent. De mens maakt zijn eigen werkelijkheid. Als je je daarvan bewust bent, kun je je omstandigheden veranderen. Ik weet dit uit eigen ervaring.
Je kunt ervoor kiezen om enkel te geloven in de dingen die iedereen met zijn ogen ziet en tastbaar is en geloven dat er verder niets is.
Je kunt er ook voor kiezen om te geloven dat er meer is dan wij als mens kunnen waarnemen met het lichaam.
Dit is een keuze!
Jouw keuze is niets beter dan mijn keuze of andersom!
Alles is gebaseerd op een collectief bewust gemaakt verhaal waarin ieder zijn eigen verhaaltje heeft. Je gaat uit van wat de mens met zijn ogen kan waarnemen, dat dit het enige is wat er is. Er is nog heel wat meer dan dat. Alles wat de zgn. wetenschap kan verklaren is enkel datgene wat de mens kan bevatten aan begrip. Het wil enkel datgene aantonen wat er al is, dat wat men kan waarnemen en dat is zeer beperkt. Dit zegt mij helemaal niets! Het betekent ook helemaal niets! Het zegt enkel dat andere mogelijkheden worden geblokkeerd en waarneming beperkt is tot de lichamelijke zintuigen.
Ik weet zeker dat jullie ooit nog wel eens aan me zullen denken op een manier waarin je moet erkennen dat je je totaal hebt vergist.
Ik zal nooit zeggen dat anderen mijn denkwijze moeten aanvaarden.
En Cryo, hier hebben we het al eerder over gehad. Als jij bovenstaande dingen wilt denken en doen, moet je dat vooral niet laten. En ja, elke overtuiging is evenveel waard voor degene die ze heeft. Ieder heeft gelukkig nog de vrijheid van denken. Daar kan de "wetenschap" gelukkig niets tegen doen. En ja ik blijf erbij: het is een keuze! En dat moet iedereen helemaal zelf weten.
Trouwens over kritisch gesproken, ik neem nooit zomaar iets aan. Ook niet als het "bewezen" is door wetenschappers, Ik heb geen gedachtengoed en theorieën van anderen nodig. Mijn eigen ervaringen tellen (en zelfs daar ben ik kritisch genoeg in). Een mens die afhankelijk is van zgn. bewijzen(van anderen) is zeer arm, verstoken van geestelijke rijkdom. Dit is het laatste dat ik er over zeg.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.