Hoe merk je dat je bezeten bent door een geest?
Voor de mensen die er in geloven en er wat over weten. Ik ben hypochondrisch, dus ik geloof alles wat ik lees op internet en dan word ik doodsbang en denk ik dat ik dat heb.. net als nu, ben ik bang dat ik bezeten ben. Ik voel me heel somber (pas als ik daar aan denk, wat ik helaas vaak doe nu uit angst)..maargoed
Hoe kun je zelf nou eigelijk merken dat je bezeten bent? Want misschien maak ik mezelf wel gek (wat ik hoop!)
Mensen met psychische problemen, die paranoia zijn, zien te pas en on te pas ook vaak ''verschijningen''. Die ze ook wel eens willen toeschuiven op ''geesten''. Belangrijk voor jou, is om meerdere perspectieven te bekijken, en vooral, niet te snel te oordelen. En je angst te baas zijn.
Kijkend naar je somberheid, zou dat kunnen liggen aan iets wat je van streek heeft gemaakt? Als je weet dat angst een oorzaak is, probeer jezelf dan te overtuigen dat je ALLEEN angst hebt, voor de angst ZELF. Mensen met hypochondrie, zijn mensen die vaak onmiddellijk een oorzaak willen weten van het gevolg. Voor de gemoedsrust beslissen ze vaak onterecht om de angst weg te nemen. Maar zonder de nodige secuur en toepasbaarheid van de oorzaak toe te voegen, wat leidt tot valse perceptie. Ik denk, mocht je daar echt in geloven, dat je het beste kunt gaan naar een medium die daar speciaal op gericht is..
Mediums schijnen te ''zien'' welke geesten er om je heen hangen en wellicht voor jou een verklaring.
Dit is namelijk een onderwerp wat wetenschappelijk niet onderzocht kan worden, en dus nooit een duidelijk objectief antwoord zou kunnen geven op jouw angstgevoelens en vraagstelling. Maar niettemin zou het voor jou wel verklarend kunnen zijn. En vooral die angst wegnemen. Voor ieder is dat geloof weer anders. Succes
Ga in plaats daarvan lekker buiten een flinke wandeling maken, daar hebben geesten een hekel aan, .......
Mensen met psychische problemen, die paranoia zijn, zien te pas en on te pas ook vaak ’‘verschijningen’‘. Die ze ook wel eens willen toeschuiven op ’‘geesten’‘. Belangrijk voor jou, is om meerdere perspectieven te bekijken, en vooral, niet te snel te oordelen. En je angst te baas zijn.
Kijkend naar je somberheid, zou dat kunnen liggen aan iets wat je van streek heeft gemaakt? Als je weet dat angst een oorzaak is, probeer jezelf dan te overtuigen dat je ALLEEN angst hebt, voor de angst ZELF. Mensen met hypochondrie, zijn mensen die vaak onmiddellijk een oorzaak willen weten van het gevolg. Voor de gemoedsrust beslissen ze vaak onterecht om de angst weg te nemen. Maar zonder de nodige secuur en toepasbaarheid van de oorzaak toe te voegen, wat leidt tot valse perceptie. Ik denk, mocht je daar echt in geloven, dat je het beste kunt gaan naar een medium die daar speciaal op gericht is..
Mediums schijnen te ’‘zien’‘ welke geesten er om je heen hangen en wellicht voor jou een verklaring.
Dit is namelijk een onderwerp wat wetenschappelijk niet onderzocht kan worden, en dus nooit een duidelijk objectief antwoord zou kunnen geven op jouw angstgevoelens en vraagstelling. Maar niettemin zou het voor jou wel verklarend kunnen zijn. En vooral die angst wegnemen. Voor ieder is dat geloof weer anders.
Er word hier een serieuze vraag gesteld! Door iemand die in NOOD is ... En de vragensteller zegt duidelijk dat het wordt gevraagd aan mensen die er in geloven! En ik kan je vertellen geesten bestaan wél! (En NEE ik ben NIET religieus ingesteld! ik ben volgeling van de Here Jezus Christus, de Zoon van God) Maar als antwoord op de vraagsteller:
Er bestaan inderdaad geesten, maar daar moet je niet bang voor zijn!
Het is lastig om een kort en hapklaar antwoord te geven, maar dat je 'gebonden' bent dat is wel duidelijk. Met gebonden bedoel ik: je bent niet VRIJ, was je dat wél, dan kon je een beslissing nemen om niet meer te geloven dat je ziek bent of bezeten etc ... (niemand is 100% vrij in deze maatschappij, ik zeg altijd: "ik ben vrij tot nader order ;) hahaha)
Bezetenheid zoals in de exorcist (wat ik overigens AFraad om naar te kijken, zéker wanneer je bang bent voor geesten) komt niet voor, hier was ik vroeger ook bang voor!
(echte) Bezetenheid, komt sowieso maar heel weinig voor. Gebondenheid daarentegen is iets heel anders.
Ik kan je vertellen dat er mijns inziens maar één IEMAND is die je écht kan helpen om van deze angsten af te komen.
Hypochondrie is niet gemakkelijk om mee om te gaan.
Zelfs als je niets hebt gelezen maak je jezelf al van alles wijs wat niet waar is. (of je laat het je wijs maken door, inderdaad, een geest die jou bang wil maken/in zijn greep wil houden ... dat is dus iets anders dan bezetenheid!!!) Volgens mij is er maar één die jou daarvan kan verlossen, dat is de Here Jezus/ de Vader (God) Zelf. Ik weet niet of je gelovig bent ?!
Anders kun je misschien eens kijken of je terecht kunt bij de mensen van Wonderful Free Life Ministry, zij hebben mij ooit ook goed geholpen :D
IK was al jaren onderweg, maar was niet vrij! En nu ben ik VRIJ(er dan toen)! In ieder geval wens ik je veel sterkte.
Als je nog vragen hebt .... stel ze gerust! Nogmaals wees niet bang. Maar doe er iets aan door hulp te zoeken bij de mensen die ermee om kunnen gaan op een goede manier. Zoals in de link staat ;) Sterkte Toegevoegd na 7 minuten:
IK in "ik was al jaren onderweg moest met gewone kleine letters .... zag ná versturen pas dat ik kennelijk per ongeluk op capslock had geklikt :S óf de shifttoets iets te lang ingedrukt heb gehouden *zucht* ) Bronnen:
- http://www.wonderfulfreelifeministry.nl/
De kans dat je bezeten bent is dus onvoorstelbaar klein, gesteld dat het fenomeen al zou bestaan. Je geeft zelf in je vraagstelling al aan dat jouw probleem ligt in het feit dat je een enorme angst voor ziekte hebt: Je bent een echte hypochonder.
Nu hebben we bijna allemaal wel periodes of momenten dat we angstig zijn om iets: Je voelt een bultje ergens en denkt zonder het te willen toch gelijk even aan het ergste...
In jouw geval gaat de hypochondrie echter veel en veel verder. Wanneer je zelfs angst krijgt voor iets dergelijks als 'bezeten zijn door een geest', is het tijd om aan de bel te trekken en hulp te gaan zoeken.
Dit raad ik je van harte aan!
Echt er is veel en zeer goede hulp in de vorm van therapie en je bent absoluut niet de enige met dit probleem.
Ga langs je huisarts, hij/zij kan je de juiste verwijzing geven. Heel veel sterkte en tot slot de volgende wijsheid van mijn oma: De mens lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
en dat nimmer op komt dagen.
Zo heeft hij meer te dragen
dan God te dragen geeft.
Stop je met verzinnen of bedenken dat is er geen angst.
Test jezelf maar als je in de auto (mee) rijd: dat je bij elke bocht mischien een ongeluk krijgt en ervaar maar hoe je door het verzinnen angst oproept. In jou geval kan je het verzinnen niet zelf stoppen en als je het ene hebt "overwonnen" komt er weer een volgende verzonnen (angst) situatie waarover je gaat piekeren. Bezeten ben je niet jij creëert zelf die angst. Kan het zijn dat jij je nooit veilig gevoeld hebt als klein kind? Heel veel sterkte!
Als dat moeilijk gaat, omdat je depressief bent, doe je maar alsof je blij bent.
Het is toch zo dat je lichaam er positief op reageert wanneer je glimlacht, ook al forceer je de glimlach.
Doe iets liefs voor een ander, brandt kaarsen, wees vriendelijk.
Kijk een serie waar je om moet lachen, zoek dingen op, op internet, die je BLIJ maken (en zorg dat je verslaafd raakt aan blijheid in plaats van aan angst).
Wanneer een geest jou werkelijk bezet zou houden, (wat dus niet zo is bij jou want anders had je nu al die tijd door hele vreemde dingen gedaan die je normaal nooit doet en/of je had echt geen energie meer om zowiezo een vraag te stellen op GV), gaat die geest wel een ander opzoeken want een geest die zich aan een ander vastklampt houdt niet van iemand die lacht en vriendelijk is. Dan zit je gewoon niet op dezelfde golflengte van de geest zullen we maar zeggen, en zoekt die geest iemand op die dat wel doet. Dit is voor op de korte termijn en kan je al heel wat opleveren. Op de langere termijn zou ik echt ook gewoon hulp van buitenaf zoeken voor je hypochondrie, want je zal jezelf hopenlijk een beter en lichter leven gunnen dan aldoor maar in angst leven voor wat dan ook.
Dat gun je niemand toe en zou jij jezelf niet moeten toewensen.
Op die manier word jij je eigen kwade geest.
Zorg dat dat niet gaat gebeuren, kies voor blijheid en lichtheid, ga voor jezelf!
Lees dit dan maar eens: Geesten Bestaan Niet.
Bassie en Adriaan zongen het al, en ze hadden gelijk.
Er is geen enkel bewijs (Niets, Nada, Null) dat er zoiets als spoken of geesten bestaan. Wat je ervaart heeft dus met iets anders te maken dan met bezetenheid. Neem contact op met een arts om hier verder uit te komen, via internetbronnen kom je alleen maar in meer problemen omdat je waarschijnlijk alleen die dingen leest en gelooft die in je straatje passen. Dus of je gaat met een positieve instelling het internet op en helpt jezelf, of je gaat met een negatieve instelling het internet op en helpt jezelf verder in de problemen. De keuze is helemaal aan jou!
Er wordt dan gesproken van een 'lifter' .
Het is een negatieve energie, die parasiteert op de mens waar hij ' te gast' is.
Dit komt veel meer voor, dan je zou denken.
Maar de problemen van de vraagsteller hier, hebben er niets mee te maken, dan zou hij heel andere klachten hebben.
Dat je daardoor al in een depressie zit, hoort er al een beetje bij.
Je bent dus om je heen een negatieve wereld aan het creëren en daar ben je blijkbaar erg goed in.
Als je dit zo maar vol blijft houden, wordt je uiteindelijk ook nog ziek.
Het heeft dus helemaal niets te maken met het bezeten zijn van een geest, je doet alles zelf! Je kunt het, nu je dit weet, kan je het ook omdraaien!!
Leef gezond, eet gezond en ga veel wandelen.
Tijdens het wandelen, kan je nog eens terugdenken, naar deze nare tijd en plannen maken voor de toekomst, de extra zuurstof die je binnen krijgt tijdens het wandelen, geeft weer rust en overzicht in je hoofd, dan is er weer ruimte voor positieve zaken.
in feite maak jij jezelf 'gek' omdat je nog onwetend bent over het consequent constructief denken in functie van het activeren van duurzame innerlijke rust. Verder denk ik over 'geest' in een ruimere context het volgende: Geest = spirit
Geest = Universele Ziel
Geest = onzichtbare energievorm
Geest = alles wat is zoals het is
Geest = drijvende kracht achter eender wat we ons maar kunnen inbeelden. Iedereen, zondere enig uitzondering, bestaat bij gratie van 'geest' en wordt non-stop door 'geest' beïnvloed, geïnformeerd, gevormd en vervormd.
Dus...
Iedereen, zonder enige uitzondering, is onderhevig aan impulsen van 'geest' Wanneer iemand blijf weet met de impulsen van 'geest' dan zegt men wel eens dat iemand bezield is of bezielend te werk gaat. Wanneer iemand geen blijf weet met de impulsen van 'geest' dan zegt men onder andere dat die bezeten is van de geest, gek geworden is enz. Indien je nog geen standvastige mening gevormd hebt over 'geest' dan ben je inderdaad de speelbal van de geest-impulsen die non-stop door en tussen anderen worden uitgewisseld.
Je gelooft dan vrijwel onmiddellijk dat hetgeen jou ter ore of oge komt de enige absolute waarheid is.
En omdat niet iedereen een identieke mening heeft over een zelfde feit krijg je nogal wat uitenlopende versies van bepaalde feiten te horen. Pas wanneer jij na x-aantal noodzakelijke en onvermijdelijke ervaringen een standvastige mening gaat vormen over bepaalde feiten, zal jij innerlijke rust vinden en je bezield voelen door 'geest' in plaats van bezeten en gekweld door angsten vanuit onwetendheid. Slaap dus voortaan de slaap der bezielden die weten dat er in wezen niets is om angstig voor te zijn dan jouw eigen stuurloze gedachten die je vergeet te voeden met de bezielende geest van Liefde. Met andere woorden:
de gedachte die je het meest toelaat is bepalend voor de wijze waarop jij 'geest' ervaart. Geef dus voortaan de volgende gedachte voeding en je zal snel en duurzaam innerlijke rust vinden:
"Ik voed mijn geest met Liefde en Liefde zal mij innerlijke rust en kracht geven om met een gerust gemoed verder te leven."
of
"Ik voed mijn geest met Liefde voor anderen opdat anderen in staat zouden zijn om mij met herkenbare tekenen van Liefde te benaderen." Je kan deze tekst naar eigen believen aanpassen en er de woorden in gebruiken die uitdrukken wat Jij het liefst van al wil ervaren. Veel plezier ermee! Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.