Mij is aangeraden een groene steen te dragen om meer verbinding te krijgen met mijn hart. Wat voor soort edelsteen is daar het meest geschikt voor?
Misschien omdat die net iets mooier is, of meer glimt, of je daar blij van wordt.
Kies ook naar de kleur groen (van de vele groene kleuren), die je het meeste aanspreekt. Je kunt bij een new-age winkel ook vragen of zij er eentje voor je willen uitpendelen.
En zolang dat in wederzijds respect gaat, is er geen vuiltje aan de lucht ;-)
De vraagsteller vraagt een vraag welke steen hij/zij beter is voor verbinding met je hart. Gaat er dus niet om in wat je geloofd en wat je niet geloofd. Zijn toch altijd dezelfde die er direct op springen en direct alles maar afkraakt wat met het spirituele te maken heeft. Kijk eens verder dan je neus lang is zou ik zeggen :-) Vele lieve spirituele groeten van Ritchie :-)
(wij zijn 'ze', en waar zijn ze volgens jou 'mee bezig'?) ik heb het niet over wel of niet geloven, maar stel vragen zoals je ziet.
daar is deze ruimte voor, voor antwoorden is er de optie 'antwoorden'. van vragen kan je meer leren dan door vooraf ergens een subjectief waarde oordeel ergens aan te koppelen heb ik geleerd. wellicht is het meer willen weten vanuit een andere persoonlijke visie daardoor makkelijk te verwarren met iets negatiefs en het 'weer bezig zijn'? @moolkeesje
lang leve de mensen in het groen! maar ook de mensen die ze helpen natuurlijk. ;-))
Over groen gesproken; ik mag mij morgen melden bij deze 'groene mensen'. Zij gaan proberen de vernauwde slagaders in mijn buik en lies weer 'vrij te maken'. Het betreft hier een fysieke (be)handeling. Daar voorafgaand heb ik roofbouw gepleegd door lichamelijke maar vooral psychische signalen te negeren. En zoals al redelijk bekend kan je lichamelijke klachten krijgen wanneer je deze negeert. Om kort te gaan: Wanneer ik mij vaker in het groen had begeven had ik deze aandoening waarschijnlijk (ik blijf voorzichtig, maar geloof er in)kunnen voorkomen
Misschien heb je gelijk, misschien ook niet: feit is, dat het is zoals het is. Kan je het aanvaarden?
Heel heel veel sterkte en ik geef in gedachten mijn hiernaaststaande groene spinnenwebje aan je als helende "pleister" op de geestelijke en/of lichamelijke wond.
Wendy, spinnenweb op een wond,doet dat niet exact hetzelfde als groene stenen?
Behalve natuurlijk, als je er van overtuigd bent dat het helpt!
En nee: ik spoor inderdaad niet, maar ben wèl prettig gestoord ;-))
Welkom bij de club!
Of is de door jouw gebruikte term en synoniem?
En, was er wat en zo ja,wat ontspoord?
Misschien een roedel GVers?
http://maps.google.com/maps?hl=en&ll=52.261853,5.164631&spn=0.000577,0.000549&sll=37.0625,-95.677068&sspn=92.105187,71.982422&t=h&fll=52.261853,5.164503&fspn=0.000577,0.000805&z=21 Het is het derde spoor van links, redelijk bovenaan het plaatje. Dat spoor sluit het terrein van Crailoo West aan op het hoofdspoornet (de twee linker sporen op het plaatje). Een trein die dat derde spoor van zuid naar noord berijdt, zal dus vanaf het spoorse buitengebied het hoofdspoor oprijden. Dat buitengebied wordt niet centraal bediend en gecontroleerd, het hoofdspoor natuurlijk wel. Het gevaar bestaat dus, dat er zomaar onverwacht een trein vanaf het buitengebied het hoofdspoor op komt rijden. Dat is riskant. De lokale regelaars van het buitengebied moeten voorkomen dat zoiets gebeurt. Maar ALS zij hun werk niet goed doen, en zonder overleg een trein het hoofdspoor opsturen, bestaat dus gevaar. Daarom is het ontspoorwissel aangelegd. Dat staat normaal gesproken in de ontspoorstand. Elke trein die van zuid naar noord over dat wissel rijdt, zal ontsporen. De ontsporing zal zodanig zijn, dat de trein van het hoofdspoor af ("naar rechts" op het plaatje) zal bewegen. Waarom? Omdat een ontsporing van één of andere onbekende rangeertrein of goederentrein nog altijd minder erg is dan een botsing met een passagierstrein die op het hoofdspoor rijdt. Pas na overleg met de centrale treinverkeersleiding van ProRail zal ProRail het ontspoorwissel in de "niet-ontspoor-stand" zetten. De treinverkeersleiding weet dan dat er een trein aankomt vanaf het buitengebied, en kan een treinpad vrijhouden voor die trein. Het beveiligingssysteem zal dan zorgen dat alles veilig blijft.
Iedereen vist het maar op eigen wijze voor zichzelf uit hé. Ik geloof in de Power of Laugh & Love als optimale verbinding met hetgeen/degene die ik als mezelf ervaar en alles wat is zoals het is. Liefs en Big Smile van me
Hoop dat alles naar wens zal verlopen?
Leef met je mee!!.......................................
Zonder de witte of zonder de zwarte kan je niet spelen.
Maar ik zie/ lees dat iedereen er weer is.
Het clubje is weer compleet.
Zeker als het over stenen gaat!
Wie is er aan zet?
Gelukkig trouwens, dat je er weer bent Ed, er viel een (groene) steen van mijn HART toe ik jouw inzending las.
Heb je spirituele vragen , beantwoord ze graag.
Voor de rest het zijn u gedachten en belevingen, waarvoor je zelf kiest.
En het is ook wijsheid te stoppen je kennis aan te bieden aan hen, die er geen kennis van willen nemen om wat voor reden dan ook.
Daar is ieder mens in dit deel van de wereld geheel vrij in gelukkig. En toen had ik even zin om te kijken wat wijsheid nou eigenlijk is volgens de Groten en minder Groten der
aarde;-)
http://www.citatenverzameling.com/archief/wijsheid.htm
Iemand die geen wijsheid tot zich wil nemen, stopt met lezen. Je kunt natuurlijk willen dat de bron stopt, maar dat zou betekenen dat ook mensen die nog *wel* willen lezen daar nadeel van ondervinden. Om er een mooie vergelijking van te maken: Als je geen koffie lust, kun je alle supermarkten vragen de koffie uit de verkoop te halen. Maar daarmee benadeel je ook hen die wel graag koffie drinken. Je kunt beter besluiten om de schappen met koffie gewoon voorbij te lopen. Op die manier is iedereen tevreden. Dat getuigt van grotere wijsheid dan het willen censureren van de supermarkten.
Ik schreef niet: stoppen met aanbieden van je kennis en ik ben al helemaal geen voorstander van censuur.
Of kennis wijsheid is, is trouwens nog maar helemaal de vraag, hetgeen ik niet persoonlijk op jou gericht bedoel, dit even voor de duidelijkheid.
Zullen we het hierbij laten?
Je (algemeen gesproken) biedt aan en het is aan de ontvangers er wel of niet iets mee te doen. Als 1 van de ontvangers aangeeft er niks mee te willen doen, dan stopt de aangever met aanbieden aan DIE ontvanger. Deze mág weigeren aan te nemen om wat voor persoonlijke reden dan ook. Men is daar vrij in en dient m.i. daarin gerespecteerd te worden. Tussenstap en mede reden van mij eerdere reactie:
Met deze zin van jou "Kennisuitwisseling wordt slechts gestopt door hen die bang zijn voor kennis." ben ik het niet eens. Dat kán een reden zijn, maar er zijn er zoveel meer. Het is het plakken van een etiket (angsthaas, dom, onwetend etc.) op mensen, die om welke reden dan ook die kennis niet willen. Daarmee kan je een tegenreactie oproepen, omdat mensen zich daartegen gaan verzetten (zij zien die opmerking als een aanval op hun persoon), waar dan weer op gereageerd wordt etc., waardoor je hier discussies krijgt die we al ettelijke keren hebben gezien en die m.i. zinloos en voor velen pijnlijk zijn. Hier hebben we het al vaker over gehad. Om dan weer terug te gaan naar het aanbieden: de aanbieder hééft al aangeboden en andere ontvangers kunnen dus verder al dan niet ingaan op het al aangebodene. En uiteraard is daar helemaal niks mis mee: dat kunnen zeer vruchtbare en interessante discussies (okeeokee, verboden op GV....) zijn op GV: geen censuur dus!
Wat is er op tegen om jouw eigen mening te verkondigen, ook als strookt die niet met die van een ander?
Volgens mij krijg je op die manier meer inzicht.
Wie betreft je vraag HerrM?
Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite mee als iemand zijn mening geeft, ook als die niet strookt met de mijne danwel met een ander. Als iemand het niet eens is met mij en dat onderbouwt, dan kan ik daarvan leren, of naast me neerleggen.
vragen naar onderbouwing, uitleg van de andere kant hoe de ander het ziet zijn niet mogelijk bijvoorbeeld. ik stel een vraag over de lekker smaak van oploskoffie, en in de reacties verdiept iemand zich wat verder in de koffie dan enkel de smaak hiervan. Discussie is al een tijdje lekker gaande, en alle aspecten van koffie en smaak in het algemeen komen zo'n beetje aan bod.
Ineens komt Pietje om de hoek en zegt:
'koffie is niet te zuipen Euc, maar je wil en kan dat inzien en begrijpen'. je proeft het gewoon verkeerd maar je snapt er geen bal van!! je wil gewoon niet snappen dat MIJN merk het juiste is. Eucje denkt HUH? en vraagt Pietje: maar waarom denk jij dat deze koffie niet te zuipen is, en hoe komt het dat jij vindt dat anderen het NIET lekker kunnen vinden of er baat bij hebben? Waarom is juist jou merk beter dan? Pietje wil zijn tijd hier niet aan besteden want dat is verspilling.
bij vragen over het merk koffie die aansluiten bij de mening van Pietje, en zijn inzicht boeiend vinden wil pietje WEL uitleg geven. dit is geen verspillen van, maar besteding 'van', en veel waardevoller, vooral voor Pietje zelf!
Alle anderen (en het liefst onder een groep geschaard) dissed Pietje gewoon na zijn mening te hebben gegeven. een onderbouwing blijft uit, en ieder die zich meer af wil vragen, en dit juist wil begrijpen speelt vast een spelletje, is tegen Pietje, of tegen hetgeen waar Pietje in het algemeen voor staat. kortom Pietje vat het veel te persoonlijk op, maar ziet niet dat ie zelf een sneer heeft uitgedeeld.
Pietje is zo wijs om hier niet verder op in te gaan, want anderen houden er toch een eigen mening op na, waardoor Pietje denkt dat ze hem #willen# snappen. Pietje ziet niet dat er geen spel is, geen winnaars, verliezers, of welk waarde oordeel vanuit welk persoonlijk standpunt dan ook aan gekoppeld kan worden.
Voor Pietje voelt elke andere persoonlijke meing als onbegrip en dus afkeuring, waardoor het makkelijker is erkenning en begrip te krijgen voor mensen die openstaan voor Pietjes persoonlijke mening. Dat is pas bevredigend en waardevol, hier kan pietje wél wat mee. het andere is gewoon niet belangrijk.
jammer voor Pietje iemand beletten inzicht te krijgen in het inzicht van een ander, en ook zelf hiervan te leren (zonder wie dan ook te overtuigen van HET gelijk) is m.i geen wijsheid. het lijkt erop dat Pietje denkt dat alle meningen maar gewoon subjectieve opvattingen zijn, behalve die van Pietje en ieder die zich hierin kan vinden. het is niet mogelijk om hierover te praten, want dit is een pure aanval op de persoon. Maar Pietje: iemands willen begrijpen gaat niet altijd over argumenten voor of tegen, een bepaald waarde oordeel, het toetsen aan 'waarheid', maar als men het zo wil zien en zich hiervoor af wil schermen belet je jezelf en anderen m.i.
iemand IS niet altijd tegen, of men nu dezelfde mening deelt of niet. men kan kennis dus enkel vergaren zonder het toe te passen en zich hierbij aan te sluiten. introspectie, en empathie voor/naar ieder die er een andere gedachte op na houdt dan pietje zou hem een hoop frustratie, afkeuriing(sgeveol) en ergernis schelen. spelletjes of een strijd kan men enkel voeren als men naar iets streeft naar een persoonlijk belangrijk doel, waarvan de waarde en het persoonlijk belang vooraf al is vastgesteld. (liefst zwart/wit)
met zo'n flinke strijdvaardigheid (en doel) kan men dus ook spelletjes zien die er niet zijn. jammer, want zo is het wisselen van gedachten in 1 klap een conflict waar Pietje de anderen van kan beschuldigen zodat het weer in het plaatje past van Pietje en hij kan roepen: zie je nou wel, ik WIST het vooraf want zo gaat het nou altijd hier.
je belt aan en maakt contact, je roept iets persoonlijks, en maakt je je uit de voeten en gaat in de struiken zitten kijken hoe iemand hierop reageert. (al dan niet tevreden) zomaar wat kenbaar maken vanuit een bepaalde visie naar een groep die er toevallig anders over denkt, om vervolgens de boel afkappen maar wel graag zelf begrepen en gewaardeerd worden is dan gewoon lastig, als het al niet onmogelijk is. (ook voor jezelf!) bovendien komt het op mij ook niet echt neutraal, empatisch, begripvol en welwillend over. daarbij kan het zijn dat als men wat roept niets meer blijkt dan een paar loze woorden welke vanuit onmacht/frustratie geroepen worden in de richting naar iets wat (nog?) niet te aanvaarden, begrijpen en te accepteren is. ook is het m.i. prima als redenering van wie dan ook vooraf ondergeschikt is aan de persoonlijke conclusie welke de premisse heeft en blijft hebben.
maar...... projecteer dit dan niet op een ander die wél verder wil kijken dan de neus lang is, en wel oprecht interesse hebben in de persoon achter welk standpunt dan ook. en nogmaals, het gaat (mij) niet om waar of niet waar, mee eens zijn of niet mee eens zijn, maar puur elkaar de kans geven vragen te stellen, uitleg te geven, en zo van gedachten te wisselen en te ontdekken waar iemand voor staat en waarom. ofwel, elkaar kunnen begrijpen, respecteren zonder er bepaalde/dezelfde ideeën meningen op na te houden.
:) maar als men beweert dat (sommige) anderen zich in een Dystopie begeven, is het eigen gecreëerd look a like Utopie mogelijk wel heel dichtbij. zit alleen ff met de uitleg van Utopia: men noemt het wel 'onmogelijke werkelijkheid'.....
huhum.... eh... een mogelijke werkelijkheid is al een klein puntje ter discussie, dus vrees met je mee. ;-))
(los van welke persoonlijke overtuiging van wie dan ook) ;-))
Vervolgens ben ik ook van mening dat alles en iedereen non-stop met elkaar verbonden is en dat alles en iedereen zich ook non-stop in interactieve uitwisselingstoestand van eender welke vorm van energie bevindt. Of je nu wel graag uitwisselt met non-believers of niet het gebeurt dus toch buiten jouw zogenaamde vrije wil om. Daar ontkomen we geen van allen aan. Ooit reageerde ik ook zo en het is niet uitgesloten dat ik op een onbewaakt moment nog wel eens zo zal reageren maar in wezen zijn de non-believers onze leermeesters die ons een spiegel geven van onze eigen innerlijke staat. Indien we écht in balans zijn met onszelf dan merken we de verborgen boodschappen en/of de voor ons bruikbare elementen (inzichten) op in de verbale of non-verbale boodschappen/reacties van non-believers op. Ooit was ik zelf één van de meest fanatieke non-believers wat spiritualiteit en/of verbale en non-verbale interacties/communicatie rond bewustwording van een fysiek ongrijpbare wereld betreft. Misschien dat ik daardoor makkelijker begrip kan opbrengen voor de non-believers? In ieder geval hanteer ik een heel eenvoudige doch efficiënte verdeelsleutel wat het toekennen van waarden betreft. Ik prent het mezelf élke dag opnieuw in dat: Alles en Iedereen, tot in het kleinste detail, een 100% Gelijke energetische Waarde heeft en/of een 100% Noodzakelijk bestaan kent. Dus als ik me erger aan één of meerdere van die 'lastige' 100 pro-centers (zoals non-believers) dan trek ik me net zolang terug tot ik weer in staat ben om hun Gelijkwaardig Nut te herkennen. En weet je, ik zou ze missen want zonder hen zouden er geen uitdagingen meer zijn om hen met praktijkvoorbeelden (tastbaar bewijsmateriaal) van een andere visie dan de hunne te verblijden, toch? Liefs en Big Smile van me
Vroeg of laat dienen die specifieke omstandigheden zich met zekerheid aan, daar vertrouw ik al een hele tijd op omdat er zich ook in mijn leven al een heleboel meetbare of fysiek waarneembare transformaties hebben voorgedaan die zowel ik als anderen voor 'totaal onmogelijk te realiseren' hadden geklasseerd. Dus als jij een duidelijker voorbeeld geeft van iets wat voor jou onmogelijk lijkt dan is het wel makkelijker om daar een specifieke reactie op te geven. Groetjes en fijne avond nog!
Je begint heel flauw, met een onmogelijke proef, telekinese, want je weet dat dat niet mogelijk is.
Dit is niet de weg om informatie te verkrijgen, deze weg ben je al zo vaak ingegaan, je roept alleen maar weerstand op.
maar dat is helemaal jouw ding en er op reageren is mijn ding.
Alleen mis je steeds het doel van mijn reageren.
-- Ik reageerde op GerdaMaria.
-- Alles ging in goed overleg, met wederzijds respect.
-- Ik heb mijn best gedaan GerdaMaria terwille te zijn.
-- Het wachten is op GerdaMaria om te horen wat zij vindt.
Ieder van jullie trekt zich terug op je eigen stelling en bestookt van daaruit de tegenstander met steeds weer dezelfde argumenten.
Zoals bekend, ben ik het over het algemeen met Cryo eens, maar ik probeer me niet meer in de discussie te mengen, omdat die zoals gesteld compleet vruchteloos is en niemand nieuwe argumenten weet aan te dragen.
Jij wel dan? ;-)
Met een deel ervan kan ik direct wat met het andere deel in eerste instantie minder.
Ik merk dat deze vraag nog 5 dagen open staat dus ik laat hetgeen jij schreef vandaag even goed doordringen.
Daarna kom ik met een reactie en hetgeen ik als bewijsmateriaal op de telekinese ervaar. Wat ik op dit moment wel kan zeggen op de proef waarbij je datgene moet raden wat anderen in gedachten hebben. Het is niet omdat ik niet slaag ik in die opdracht dat de opdracht per definitie onmogelijk zou uit te voeren zijn hé.
Zoals ik vooraf reeds schreef:
"uiteraard dient er voor eender welke manifestatie aan bepaalde voorwaarden voldaan te worden" In jouw antwoord op Ritchie gaf je eigenlijk al een belangrijke voorwaarde aan. Geen ruzie maken want... ruzie maken is een vorm van héél fel afwijken van de golflengte en/of frequentie waarop we als mens wel degelijk in staat zijn om via gedachten exacte boodschappen/opdrachten over te brengen op zowel mensen, dieren als voorwerpen.
Maar nogmaals, ik prentendeer niet dat íkzelf in staat ben om over dat soort 'mediumschap' te beschikken. Geef me nu gewoon even de tijd om één en ander specifieker toe te lichten. Ik begrijp de reactie van Ed wel hoor want in eerste instantie wekken jouw reacties ook wel enige weerstand op bij mij omdat jij je naar mijn gevoel quasi automatisch anti reageert op hetgeen voor jou niet geloofwaardig is. Ik heb mezelf echter aangeleerd om me niet te laten afschrikken door jouw manier van reageren omdat jij mij in wezen 'dwingt' om met meer standpunten rekening te houden dan ik tot nog toe deed. Dus je doet mij en anderen een groot plezier door zo kritisch te zijn. Bedankt daarvoor. Tot één dezer en Enjoy Your (CL)Own Way ;-)
in feite naar de ander projecten waar de persoon zelf moeite mee heeft.
Ik weet inmiddels dat ook jij het niet ziet, ondanks dat je vaak enorm je best doet, de ander te begrijpen, iets wat je siert en ik erg in je waardeer.
Jij leest wat er staat.
Ik lees wat er tussen staat.
Woorden zijn niet meer dan codes die bij een pakketje informatie horen.
Het is zoiets als het lezen van een barcode.
De een ziet alleen de streepjes.
Maar de streepjes zijn de code voor de informatie.
En ja, beiden kanten zitten erg dicht bij elkaar, ze schuren tegen elkaar aan zelfs, gedreven door de interesse voor het zelfde onderwerp.
ten eerste omdat ik jou hier niet mee op andere gedachten breng, maar temeer omdat jij dit #mogelijk# ziet als een redetwist/spel wat jij op #kan# vatten als afkeuring inbreuk van jou beoordelende vermogen en daarmee bestrijd dat wat jij doorkrijgt/aanvoelt niet juist is, en hiermee je paranormale gaven naar het land der fabeltjes verwijs. dit doe ik niet en wil ik niet doen, en wil voorkomen dat jij dit als zodanig opvat. dus daarom:
los van 'een gevoel' en er vanuit gaande dat jij mij hierin helderheid wil geven, waarbij we elkaars inzicht respecteren:
op welke #feiten# is oordeel/conclusie gebaseerd?
de 'waarde' van belangrijkheid' ook kunnen omschrijven als 'niet in inzien wat de trekking is'. wellicht lijken de 2 kanten op elkaar, maar mogelijk is een uitspraak als 'jij kan of snapt niet' (ook) reflectie. ik #voel# me onbegrepen, #dus# jij ziet het niet op de juiste wijze. omdat een eigen idee voor iedereen goed is en goed voelt is het helaas vaak makkelijker en logischer is om anderen kenbaar te maken waarom dat goed voelt en wel juist is, dan zich af .... te ....vra.... ...oops, 'cirkelredenering'?? laat ik zeggen dat ik weer op het punt uitkom:
#zelf# reflectie in de zin van introspectie. wellicht is er wel helderheid te krijgen (hoop doet leven) en zou het daarom erg prettig en waarderen als men op mijn vragen inhoudelijk wil/kan reageren. @ed (sorry, ik stel je veel vragen) zeg niet dat jij boodschappen niet kan zien, en zeg ook niet dat deze onjuist zijn, of dit helemaal niet bestaat, maar vraag me af: wat zijn voor jou de overeenkomsten tussen hoe jij dit ervaart/waarneem, en interpretatie van diezelfde woorden en zinnen? (niet de verschillen, de overeenkomsten dus) ;-)
Mijn doel was een inzicht te geven in de discussie, om te proberen te verklaren waar en wanneer het fout gaat.
Niet om over een ander te oordelen.
Gezien julie reacties is dat niet zo begrepen.
Ik heb mijn best gedaan het uit te leggen.
Hou een discussie simpel en overzichtelijk, het is nu een chaos van meningen en verwijten.
Jij verwoord ook precies wat ik dacht.
blijkbaar pakken we elkaars 'boodschap' wel op. ;-)
(voor #mij# is dat niet meer dan HERkenning, wat bij velen staat voor ERkenning, is er geen HERkenning, verwarren velen dit met ONTkenning) Maar ook hier weer: dit is #mijn# gedachte hierbij. het zegt wat over #mij#, en niets over een ander, of dat een andere gedachte hierbij onzin oid is. En ook op mij is die introspectie van toepassing: wil graag weten waarom ik op deze manier overkom bij Ed.
en wil graag weten van Ritchie waarom andere mogelijke opties niet van toepassing zijn. Merk dat bij dit soort vragen vaker een reactie uitblijft, maar zal een antwoord zeer op prijs stellen.
Zodra er concrete vragen worden gesteld, blijft een reactie uit. Tot nu toe blijkt die mogelijke verband een prima voorspellingskracht te hebben.
Anders raak je steeds verder van het onderwerp af.
Jullie reacties geven aan dat je me inderdaad( nog) niet begrijpt.
En druk opvoeren om een antwoord te krijgen werkt ook niet
heeft dus niet veel met voorspellingskracht te maken ( hee, nieuw woord zeker)
Concrete vragen zijn juist het makkelijkst om op te reageren, dus is er een andere reden.
Euca, enige tijd geleden dachten een aantal mensen hier op G.V. dat jouw antwoorden/ reacties van Cryofiel waren, omdat jullie op de zelfde manier dachten, reageerden.
Dat heb je bij deze bevestigd. ;-)
Ik kon geen filmpje vinden van dit gedeelte van de vele reeksen die dit programma rijk is. Uiteraard kunnen we ons nog steeds afvragen in hoeverre dit allemaal écht is dan wel gemanipuleerd via fotoshop af welke actie dan ook. Dat besef ik zelf ook wel. Kan jij hier wat mee wat telekinese betreft? Groetjes
De andere reden om makkelijke concrete vragen niet te beantwoorden zal er zeker zijn, maar denk dat men hierover niet voor een ander kan speculeren, ook al ligt het in de lijn der verwachtingen van iemand. De ('anderen') reden is m.i. niet per definitie de basis voor een ander maarmee die ander een gesprek wil frustreren. Voor jezelf en ook voor mij vind ik het spijtig dat jij het als zodanig ervaart. Door wat verder te vragen zou ik kunnen weten hoe ik dat kan voorkomen en waar ik eventueel zelf op moet letten, maar om een bepaalde reden is dit niet mogelijk. net als vragen naar mij en/of Cryo: waarom voer(en) jij.jullie de druk op, of is dit mijn beleving hierbij? Omdat ik niet wil dat jij je er niet prettig bij voelt en als blijk voor mijn respect voor je opvattin, en voor jou als persoon laat ik het wat de vragen en mijn poging tot uitleg hierbij. Cryo en ik denken idd over bepaalde dingen hetzelfde in grote lijnen, maar denk dat dit los staat van een bep. onderwerp. Van de andere kant zie ik bij jou en welk willekeurig iemand dan ook een zelfde idee hierbij (bij welk onderwerp dan ook) Meer wil het m.i. niet zeggen, laat staan dat Cryo mij is, of dat ik Cryo ben. Vindt het wel erg prettig dat deze mensen duidelijk hebben dat ook ik een heel eigen persoontje ben, en wellicht vindt Cryo het ook wel prettig dat deze niet 'een' deeltje van een bepaald 'geheel' is. ;-)) @GM wil gewoon ff tussendoor laten blijken dat ik het fijn vindt dat je (ondanks) verschillende opvattingen reageert op de vraag van Cryo vanuit een neutrale 'basis'.
super dat je niet uitgaat van jou persoonlijke standpunt, maar daarbij ook naar Cryo vraag of deze hier wat mee kan. denk dat het het voor iedereen leerzaam is (op meerdere manieren) puur door elkaars inzicht en beleving te kunnen begrijpen. (of iemand het er nu 'mee eens' is of niet. ofwel: dit voor zichzelf ook ziet op de juiste manier) pluimpje voor het mogelijk maken om hierover van gedachten te kunnen en willen missen, en je bereidwilligheid hierin! :))
ik denk dat het idd de ingebakken communicatie is, in zijn geheel en in het algemeen. het 'begrepen' worden vind ik een heel breed en lastig begrip.
omdat het hier vaker scheef gaat en ik hier geen vinger op kan leggen vraag me dus het volgende af: wanneer voel jij (GM) je begrepen?
kan je je (ook) begrepen voelen als er geen bepaalde juistheid aan jou opvatting gekoppeld wordt door een ander?
kan je je ook begrepen voelen zonder bevestiging voor jou idee? dus: is het mogelijk om je begrepen te voelen door iemand die een idee ergens bij heeft wat niet overeenkomt met dat van jou? zelf merk ik namelijk dat ik en bv Kristal elkaar puur vanuit spontaniteit en nieuwsgierigheid elkaar vragen naar hetgeen 'achter' die mening.
het #hebben# van een bepaalde mening doet er niet eens toe, en van het geven van een mening is beslist niet het geven van een mening #over# iemand.
en tóch is er begrip. heb jij een idee waar het door kan komen dat los van 'de' mening:
- je iemand begrijpt, en deze persoon zich (door jou) begrepen voelt
-je iemand kan begrijpen maar zich (totaal) niet door jou begrepen voelt. als ik bv begrijp dat jij dingen op jou manier ziet, in de samenhang waarin jij het ziet begrijp ik jou dan (ook)?
http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html probeer je het niet, is dat kennelijk een teken dat je het niet kunt. Waarom zou je niet een miljoen aan geld willen winnen? Dus alles wat je aankaart, zal men verweren. ---
@Iedereen, de 100 is inmiddels al gepasseerd. Het is nog steeds als een jaar geleden. Je zou zeggen dat men intussen al wijzer is geworden en men betere communicatie-methoden heeft ontwikkeld.
Maar tegenstanden begrijpen elkaar niet, en men veranderd niet. Op dezelfde voet blijven doorgaan gaat niet. Dat is al in een heel jaar (of meer) een feit.
Dan is dat eeuwige goed/fout waar/niet waar gebeuren ook helemaal nergens voor nodig. Voor jou bestaat het wel, en voor mij bestaat het niet.
So what? Wat is hier zo verkeerd aan, en waarom is het zo moelijk te verkroppen? Als je begrijpend kan lezen zie je dat ik GM complimenteer, LOS van hetgeen waar ze voor staat.
En of dat nog niet raar genoeg is vraag ik haar in feite:
hoe kan ik iemand laten blijken dat er wel begrip is van mijn kant OOK als ik een #persoonlijk# mening niet deel en anders zie. Maar dit zijn wellicht ook wel weer spelletjes, pure afkeuring, zogenaamde interesse en weet ik veel wat waar ik mijn tijd in steek (verspillen noem ik het niet eens) Prima hoor als mensen dit vooral zo willen blijven zien, maar ik weet dat ook mensen zijn die niet wat blèren over hoe ik (volgens hun) in elkaar steek en dat meteen maar toepasbaar maken op de hele groep (DE anderen) We zijn de 100 gepasseerd, en na een jaar en zoveel pogingen verder zou ik denken dat de mensen die denken over zulke #juiste# communicatieve vaardigheden toch geen 100 reacties nodig hebben om inhoudelijk ergens op te reageren? als iemand geen antwoord wil geven ook prima hoor, maar dan lijkt het mij niet meer dan billijk dan dit even aan te geven: sorry, maar ik stel je interesse niet op prijs en voel me hier niet prettig bij.
Dat zou op zich wel een keer wat anderen zijn dan het spuwen van oordelen over iemand, wat wellicht ook nog weer reacties kan schelen. Zoals GM zegt: soms hebben dingen wat meer tijd nodig. Ik hoop dat ze in kan zien dat ik het goed bedoel en het niet meer is dan pure interesse voor haar kijk op deze zaken, zonder hier dat eeuwige weegschaaltje weer bij te hoeven halen.
daarop zei ik wat reacties verder:.......Mijn doel was een inzicht te geven in de discussie, om te proberen te verklaren waar en wanneer het fout gaat.
Niet om over een ander te oordelen.
Gezien julie reacties is dat niet zo begrepen.
Ik heb mijn best gedaan het uit te leggen..................... Gezien alle tekst hierboven is dat niet echt gelukt.
Er komen alleen maar meer vragen, na iedere reactie van mij en anderen.
Het overtrof mijn eigen verwachtingen!
m.i. kan men door te vragen leren.
voor mij is dat veel belangrijker dan het geven van mijn persoonlijke mening over inzicht naar een ander. spijtig dat het niet lukt, en het altijd weer terug gekoppelt wordt naar het wel of niet geloven 'in', zodat men kan zeggen dat, en 'wat' de/het ene 'goed' of 'fout' is. onze beiden bedoelingen zijn goed, maar blijkbaar kunnen wij hier #samen# hier niets mee naar de ander toe.
echt jammer, maar het zij zo.....
En net wat gdanonym ook al zegt, het is nog het zelfde als een jaar geleden.
Mijn poging inzicht te geven in de discussie, trok mij juist de discussie in, ofwel de chaos.
Het is de derde keer dat ik het zo geprobeerd heb, maar wordt direct aangevallen, omdat men denkt dat ik een oordeel vel over de ander.
Maar ik heb geen oordeel, wel een mening.
Net als ' jullie' een mening hebben. Ik zie echter wel een groot verschil met een jaar geleden, dat jij er veel beter mee kan omgaan, maar dat besef je mogelijk zelf niet.
hoe ik dit tussen de regeltjes door #kan# lezen:
het delen van jouw goedbedoelde inzicht is het #delen# van jou mening over een ander.
het willen delen van mijn (of 'ons') goedbedoelde inzicht is enkel kritiek vanuit een 'tekortkoming', en gelijk aan dat van de meningen van 'die anderen': niet goed bedoeld. zo komt het op mij over (ik deel hiermee net als jij mijn mening) en weiger simpelweg hier vanuit te gaan door jou te zeggen dat jij het onbewust zo bedoeld. maar meingen kan je pas #delen# als dit over en weer mogelijk is toch, zonder dat er sprake is van 'lezen tussen de regeltjes'?
dus: als men hier #beiden# voor open staat, en welke mening dan ook van een ander kan accepteren en aanvaarden en hier rekening mee kan houden wb bepaalde uitspraken (niet #delen# maar het #geven# van een mening) ik besef dat ik mijn best doe om hier (gaat ie weer) ''beter'' mee om te gaan. maar besef des te meer ook dat ik hier ook de ander voor nodig hebt om #samen# verder te komen hierin. ik probeer me ook bewust te zijn van mijn interpretaties wat betreft de boodschap tussen de zinnen door, en hetgeen wat ik weet niet als een bepaalde 'kennins en kundigheid' te zien.
kortom: ik stel me neutraal op, ongeacht mijn persoonlijke idee. mogelijk is dit iets wat heel veel 'van jullie' nog steeds niet kunnen, waardoor het lijkt dat er dingen verzanden, 'verkeerd' opgepakt worden, zodat het voor hen en chaos is.
East is east, and west is west, and never the twain shall meet .
Misschien een ideetje voor "jullie" en "hen" en "wij" en "zij" en oost en west (gejat van iemand die niet spoort LOL) kortom iedereen die zich aangeschreven voelt:
je kunt het anders willen hebben, maar het is op dit moment in tijd zoals het is, wat nu niet kan kan nu niet, wat er heden niet in zit zit er heden niet in.
Oftewel: herkennen, erkennen, aanvaarden, accepteren, loslaten,knuffel, aai over de bol en na een jaar: KLAAAAAAAAAAARRRRRRRRR.
Dank voor het lezen en een fijne dag allen ;-)))
Yep!! daar doet het ook het (als dan niet sporende?) OV ook niets aan af.
vanuit welke richting men dat van een ander ook aan een (bep.) spoor-staaf(t) ;-) @GM
telekinetisch of niet, ik 'krijg' door (je reactie door) dat je positiefitiet uitstraalt, waardoor dit voor mij niet overkomt als een onweerlegbare verplettering. :) jij dus ook bedankt, en hoop (hier of elders) van je te lezen. hoop ook dat je dit ervaart (je begrepen voelt) als begrip en waardering voor jou als persoon: waarvan hetgeen waar je wel maar ook niet 'voor staat' en onderdeel is waar wie dan ook geen uitspraak over kan doen. bedankt voor je positieve instelling en neutrale reactie :) @webske is dit mogelijk het utopia waar we het eerder al over hadden?
hoe dan ook, ben wat het wellus/nietes betreft (meer dan) KLAAAAARR!! ;-)) @allemaal
bij deze een aai over ieders de bol, en een knuf als blijk van erkenning en waardering voor en náár elk persoon op zich. :)
ik doorzie jou! jij probeert me te vangen in je web he?
HAHA gaat je niet lukken!
ik sta hoe dan ook aan jou WEB-site/side, want het is een WWW!! ;-))) hoe dan ook:
je bent een kei en #STEEN goed webske!
(#2e deel? nu helemaal ON topic ?) :)
Jaja, door het web gevallen: inderdaad de Gedachten van Gluiperige Geleedpotigen (de andere G's)!!!
Je bent OF vóór OF tégen en er is geen gulden middenweg met aan weerszijde vlakken in vele grijstinten!!!
Owowowow, ik ben GROEN van schaamte, maar er is een STEEN van m'n hart, nu DE W-aarheid W-are W-erkelijkheid is geworden (de WWW's).
Zo!!!
In de hoop, dat meer GV-ers de lol hiervan inzien, wens ik allen nogmaals een fijne dag en tot elders op de site ;-))
(met of zonder mogelijk Spin-oza, dat is niet van belang. :) als Ware Webmaster ben jij hiervoor de aangewezen persoon m.i.
een soort van Webinair eigenlijk (ohwohw, ik heb me hier toch een schik!) :))))
het prikkelt mijn gedachtenSpinsels :)
Het heeft zelfs invloed op mijn omgeving! (zoals woonplaats) ;-)
Er was een tijd waarin ik dat niet kon, toen voelde ik me door bepaalde personen snel persoonlijk aangevallen als mijn antwoord of reactie niet begrepen werd en dat maakte mijn leven behoorlijk lastig. En dat wringt voor iemand die graag plezier beleeft aan het communiceren met anderen. Hier op GV heb ik me niet vaak persoonlijk aangevallen gevoeld dus voor mij hoef je die weegschaal niet bij de hand te houden ;-)
Ik vind dat ik zelf maar moet leren om mezelf in balans te houden en dat ik anderen niet verantwoordelijk moet stellen voor mijn onvermogen om in balans te blijven. Aan de antwoorden en reacties van een uiteenlopend deelnemersveld kan ik mijn vermogen of onvermogen tot eender wat toetsen, heerlijk toch?
Persoonlijk vind ik het antwoorden en reageren op GV dus een doeltreffende manier van zelfcoaching ;-) Ik weet dat ik hiermee niet op al jouw vragen heb geantwoord maar daar ontbreekt mij momenteel de tijd voor. Hopelijk heb je toch vrede met deze reactie. Het ga je/jullie goed en tot weldra!
Een kracht heeft zichzelf in miljarden stukjes verdeeld , daaruit is het heelal ontstaan planeten dieren en mensen. Niets komt zomaar ineens en zeker niet uit het niets, daarvoor is er iets groter dan wij iets wat wij als mens nog niet echt kunnen vatten en begrijpen. Maar uit die kracht komt al het leven dus ook jij en ik en een plant een boom en dieren enz.....In geestelijke graden verschillen we ook allemaal ik kan gerust in geestelijke graad 4 zitten jij in 1 of 7. Toch zijn we 1 zowel op geestelijk en zowel op aarde. Waarom die kracht er was en waarom wij hier zijn dat is om later na miljoenen , of miljarden jaren later zelf ooit te kunnen schappen. Wij evolueren en groeien elk leven. De ene zal trager groeien dan de andere maar ooit komt iedereen tot de hoogste graad van licht en liefde. ook een moordenaar komt tot het hoogste licht. Vele groetjes Ritchie
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.