Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor een steen helpt bij het vinden innerlijke rust voor mannen?

ik zoek een specifieke steen die mij kan helpen bij het krijgen van innerlijke rust want ik heb altijd veel aan mijn hoofd en soms word dat mij even teveel en dan sluit ik me af van alles wat er om me heen gebeurt, liever heb ik dat niet ik zoek daarom nu een steen die mij innerlijke rust geeft zodat ik dit niet meer hoef te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat je hulp zoekt in een steen kan heel goed. Dit is maar tijdelijk, totdat je zelf weer genoeg kracht hebt opgebouwd om het zonder te doen.
Zelf gebruikte ik niet speficieke type edelstenen, ik was meer van de kleur die de steen had.
Ik gebruikte wel edelstenen, omdat dit een natuurlijk atribuut was.

De kleuren die ik jou zou aanraden zijn verschillende. 1 voor elke gemoedstoestand die voor jou het sterkste nodig zou kunnen zijn:

Groen: staat voor de natuur en voor het kunnen aarden met de natuur. Bij stress zal dit je kalmeren doordat je terug gaat naar de bron van alles. Groen staat ook voor verandering, overgave.

Wit: staat voor helderheid en ingevingen. Juist de zaken die je bij stress mist. Wit staat ook voor spiritualiteit die ontwikkeld en een hogere bewustzijn.

Violet: Intuitie, wijsheid en fantasie. Stress is meer een vastzitten in het hoofd en de angsten. Terugkeren naar je intuitie die in jezelf zit kan dan helpen.

Kleuren die altijd handig zijn:
Roze: Onvoorwaardelijke liefde, sentiment en tederheid. Bij stress en angst mis je eigenlijk de ware liefde voor jezelf.
Oranje: Creativiteit, levenslust, warmte, openheid. Kan je helpen om weer in het leven te gaan staan.
Rood: Activiteit, daadkracht, moed, doorzettingsvermogen. Als je een dag hebt die erg belangrijk voor je is dat je moet presteren.

Bedenk goed, dat het toepassen van edelstenen, is berust op de betekenis die jij aan de steen geeft. Gebruik het als een houvast en een steun. Het is jou intensie die jezelf zal helen. Na een tijdje heb je die intentie geleerd en heb je het hulpmiddel niet meer nodig.
Het kan ook een ander voorwerp zijn, zoals een stukje hout die je hebt gevonden in het park of een steen tijdens een vakantie die heel speciaal voor je was.

Een knuffelsteen is het eenvoudigst. Die kan je gewoon in je zak stoppen en lekker in je handen mee friemelen. Als je de steun hard nodig hebt, knijp je hem even vast.
Een bakje met verschillende voor de deur, kan je altijd eentje kiezen als je naar buiten gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Elke steen kan dit doen, zolang je er maar in gelooft.
Ik zou gewoon een mooie gladde steen doen, als je dan stress hebt, kun je over de steen heen wrijven.
13 jaar geleden
Geen enkele steen kan de onrust in jou wegnemen. Heb je teveel aan je hoofd dan kun je beter ontspanning zoeken. Vertoeven bij het water of een boswandeling en van je af praten met iemand die jou begrijpt en naast je staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De steen voor jou is bergkristal.
Je innerlijke onrust heeft te maken met je karakter en je sensitiviteit.
Je wilt te veel tegelijk, raak daardoor je overzicht kwijt en ga je dan verstoppen.
Probeer de dingen die je graag wilt, te doseren, maak desnoods een lijstje met deze punten.
Het kost je nu veel te veel energie de rest bij te houden.
Los je knelpunten op, hak knopen door.
Een burnout is dichtbij.
Bergkristal zal je helpen sterker te worden.

Toegevoegd na 3 dagen:
Mijn steen voor jouw is niet gekozen op basis van geschreven teksten in boekjes en site's
Maar op mijn gevoel in combinatie wat ik van je weet en denk te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige mensen helpt (gedegen) koper (wat men in de natuur aantreft).
De werking is niet helemaal bekend, vermoed wordt dat het koper (wat dan ook geringe hoeveelheden zilver en goud bevat)door de huid wordt opgenomen.
(zuren in de huid lossen minimale hoeveelheden koper op en gaat dan door de huid heen)

andere inzichten wijzen op geringe potentiaalverschillen die op de huid ontstaan omdat gedegen koper niet homogeen is.

je legt het stukje gedegen koper dan op je voorhoofd en dan probeer je te ontspannen.

Het schijnt meer effect te hebben dan koperen armbanden , deze worden echter van bewerkt koper gemaakt en ontberen dan de concentratie zones van edelmetalen.

Mijn opa vond baat bij pijpzwavel, hij droeg dat in zijn zak.
Minimale hoeveelheden natuurzuiver pijpzwavel geven wat H2S en andere sulfide-verbindingen af welke dan ook transcutaan zou worden opgenomen.

Deze inzichten zijn niet onomstreden .
Wetenschappelijk is niet bewezen of het helpt(het geloof erin) of dat het werkt(fysisch/chemisch/biologische werking)

Misschien heb je er wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AMETHIST

De volledige tekst kan je lezen via onderstaande link.
Amethist is ook in kleine stenen te krijgen. De werking hiervan is bewezen

Geschiedenis: de amethist werd bijna door alle volkeren vereerd. Rond de Middellandse zee werden de stenen al lang voor onze jaartelling tot rituele sieraden, amuletten en camee verwerkt. Ook de christelijke kerk en haar kerkvorsten gebruiken de amethist in hun rituele voorwerpen. Zijn naam komt uit het Grieks “Amethystos” wat betekent “niet dronken - nuchter”. De Grieken geloofden, dat de amethist zijn drager meer standvastigheid geeft en hem beschermd tegen hekserij, heimwee, boze gedachten en vooral dronkenschap. Bovendien zou hij de ziel voor kwade indringers beschermen, optimisme brengen en ons bewaken voor valse vrienden. Keizer en Koninkrijken bezitten talloze kroonjuwelen waarin de amethist nooit ontbreekt.

Werking op het fysieke lichaam: de amethist is een rustgevende steen en is uitermate geschikt om in een wachtkamer of meditatieruimte te plaatsen, het zal de meditatie op een hoger niveau brengen. Hij helpt tegen migraine en huidaandoeningen, menstruatiestoornissen, slapeloosheid en onder het hoofdkussen gelegd geeft hij waardevolle dromen. Hij helpt bij problemen die ontstaan zijn door bloedarmoede of andere bloedaandoeningen. Bij kinderen tempert hij woede aanvallen, hysterie, stotteren en epilepsie. (Gebruik bij kinderen een lichtviolette amethist) Amethist werkt ook genezend op nekklachten

Toegevoegd na 1 uur:
Het is een stoere steen, dus zeker geschikt voor mannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik naar zo'n speciale winkel gaan. Daar kunnen ze je advies geven, daar hebben zij de boeken en je moet ook door middel van de steen aanraken voelen of hij warm voor jou aanvoelt. De verkoper kan ook bepalen of die steen bij je past als deze kan pendelen. Zij kunnen je ieder geval beter advies geven.
Je kan misschien wel nu alleen een amethist halen, maar voor dezelfde geld kon je beter een ander hebben die 1 kracht meer of minder heeft. Als je je aangetrokken voelt bij bepaalde kleuren steen of vorm betekent ook dat je die ook nodig bent. Als je een steen verliest, wees niet getreurd, dan ben jij hem niet meer nodig!

En nog een linkje, 1 iemand zei al amethist, maar het kan dus ook lapis lazuli zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amber of bernstein stenen (eigenlijk zijn het in principe geen stenen ) zijn prachtig in een ring of verwerkt in een halssnoer.Ze zijn zeer aangenaam glad om aan te raken en als ze konden spreken zouden ze eeuwenoude dingen onthullen, ze symboliseren een verbondenheid met lang vervlogen levens.
Je kan op ebay-Duitsland heel fraaie exemplaren kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing