Ik ben een nieuwetijdskind, hoe leg ik dit uit aan mijn vriend en vriendinnen?
Ik heb dit heel lang verborgen gehouden maar ik wil het toch graag vertellen vooral aan mn vriend. Hoe vertel ik dit en hoe leg ik het uit? Graag in een beetje simpele taal.
6.4K
6.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent dus minimaal zo'n 200 jaar oud?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_tijd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wikipedia is niet betrouwbaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo betrouwbaar als bijvoorbeeld een encyclopedie in boekvorm, zo blijkt uit tests.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwetijd heeft trouwens niks te maken met nieuwetijdskinderen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watte???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm dan moet je wel GOED zoeken op wiki en niet iets aantikken als dat niet je zoekterm bevat. Nieuwe tijdskinderen staat niet in wiki, dan moet je niet Nieuwe Tijd nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwetijdskinderen is een term uit de NewAge stroming. Het is vergelijkbaar met HSP, Hoog Sensitief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nieuwetijdskind, indigokind, HSP het zijn allemaal dingen die overlappen maar anders genoemd worden omdat er wat kenmereken zouden zijn die het label maken zodat het onder een bepaalde noemer zou moeten vallen denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@viridiflavus, als je denkt dat jouw "weten" over nieuwetijdskinderen beter is dan wat in Wikipedia staat, dan kun je jouw wetenschap er in zetten. Zo werkt Wikipedia namelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
euca, ik ben erg benieuwd, in hoever mijn antwoord ook voor jouw van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ ed
heb even een reactie gedaan onder je vraag hierover :)
heb even een reactie gedaan onder je vraag hierover :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Viri:
"Artikelen in wikipedia over fenomenen als de "Nieuwe tijdskinderen" zijn absoluut niet betrouwbaar." Er staan helemaal geen artikelen over nieuwetijdskinderen in wikipedia. Zo kan ik het ook... het artikel niet eens opzoeken, en toch zeggen dat het artikel onbetrouwbaar is... :)
Hoezo, vooroordeel tegen wikipedia...
Natuurlijk kan iedere gek iets geks in wikipedia neerzetten. Maar doorgaans wordt dat snel ontdekt. Bij herhaald vandalisme wordt het IP-adres van de vandaal geblokkeerd.
"Artikelen in wikipedia over fenomenen als de "Nieuwe tijdskinderen" zijn absoluut niet betrouwbaar." Er staan helemaal geen artikelen over nieuwetijdskinderen in wikipedia. Zo kan ik het ook... het artikel niet eens opzoeken, en toch zeggen dat het artikel onbetrouwbaar is... :)
Hoezo, vooroordeel tegen wikipedia...
Natuurlijk kan iedere gek iets geks in wikipedia neerzetten. Maar doorgaans wordt dat snel ontdekt. Bij herhaald vandalisme wordt het IP-adres van de vandaal geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het voor me houden als ik jou was. De meeste mannen hebben een grondige hekel aan dit soort spirituele gedoe, maar als je hem toch al kwijt wilde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft het toch niet aan iedereen te vertellen? Alleen je eigen partner zou ik wel vertellen dat je denkt dat je een nieuwe tijds kind bent. Wie weet heeft hij het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan iemand me vertellen wat het verschil zou moeten zijn tussen een HSP die in dit soort dingen geloofd, en tussen een nieuwetijdskind, en wie bepaald wanneer er waarvan sprake zou moeten zijn?
m.i. is het namelijk hetzelfde, maar wil graag weten hoe anderen erover denken.
nog een keer voor de vraagsteller:
als jij er zeker van bent dat je een nieuwetijdskind bent ben ik benieuwd waarom je dit denkt (dus even los van of het wel of niet bestaat)
je zou je namelijk kunnen vinden in bepaalde kenmerken.
als jij er zeker van bent dat je een nieuwetijdskind bent ben ik benieuwd waarom je dit denkt (dus even los van of het wel of niet bestaat)
je zou je namelijk kunnen vinden in bepaalde kenmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet te lang wachten met vertellen want het schijnt dat je in december wordt opgehaald door een UFO.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.