Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben een nieuwetijdskind, hoe leg ik dit uit aan mijn vriend en vriendinnen?

Ik heb dit heel lang verborgen gehouden maar ik wil het toch graag vertellen vooral aan mn vriend. Hoe vertel ik dit en hoe leg ik het uit? Graag in een beetje simpele taal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nieuwe tijdskinderen, of wel kristalkinderen of wel indigo kinderen zijn kinderen die al vanaf hun prille jeugd, meer signalen uit hun omgeving oppikken dan gebruikelijk is.
Vrijwel zonder uitzondering zijn ze erg creatief en houden ze het meest van de kleuren wit, roze, lila, blauw, indigo en vooral violet.
Het zijn meestal kinderen die erg in zich zelf leven, moeilijk contact kunnen maken met anderen, hebben een bijna overdreven sterk gevoel voor eerlijkheid, zullen de drukte zoveel mogelijk ontwijken, een hekel hebben aan verjaardagen en meestal ook aan feestdagen.
Ze zijn dromerig en sterk empatisch naar mensen toe die hulp nodig hebben.
Als jonge kinderen, zien ze vaak geestachtige verschijningen, tot een jaar of 7, dromen heel heftig, hebben vaak nachtmerries en zijn vaak zo maar overstuur.
Als volwassenen kunnen ze vaak niet op ,tegen de druk van de maatschappij en zijn hierdoor extra vatbaar voor een burn out.
Ze kleden zich vaak afwijkend.
Vrijwel zonder uitzonderingen zijn het liefhebbers van muziek en dansen
Vooral dat dansen is zeer belangrijk voor ze kunnen dan even ontsnappen uit de dagelijkse sleur.

Toegevoegd na 1 dag:
Probeer ergens een opening te vinden gedurende een gesprek en begin bijvoorbeeld met je creatieve gaven en leg daarna uit dat je je anders voelt dan de meeste andere mensen en dat dit erg lastig is goed uit te leggen.
Kijk hierna hoe het gesprek loopt en laat je gevoel je leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je een nieuwetijdskind bent hoef je dat toch niet uit te leggen.Dit moeten ze toch gelijk aan jouw kunnen merken?.
Volgens de regels ben je bovenmatig intelligent en je ben een soort alziend,Dat hebben ze toch wel door?
13 jaar geleden
Zeg op goed moment dat je hem iets wil vertellen. Misschien had hij al een vermoeden dat er iets met je aan de hand was, dan kan je het hem nu vertellen wat er met je aan de hand is. Dit zal hij alleen maar fijn en verduidelijkend vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat valt er uit te leggen, jij bent wie je bent en zo kennen ze je al.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zal het nog wat verduidelijken.
Je hebt geen ziekte of afwijking of iets dergelijks, niets waar mensen rekening mee hoeven te houden, anders dan het ' normale' rekening houden met elkaar.
Je kan hooguit als het zo uitkomt eens uitleggen hoe jij dingen ervaart en dat dat anders kan zijn dan ze zelf dingen ervaren, maar dat telt eigenlijk voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik hier even kijk:
http://www.nieuwetijdskind.com/kenmerken-nieuwetijdskinderen/
...dan staat er: "De nieuwe kinderen zijn in toenemende mate heldervoelend, empathisch en telepathisch."

Omdat heldervoelendheid en telepathie allebei nonsens zijn, kan je geen nieuwetijdskind zijn als je die kenmerken hanteert.

"In hun aura zie je vaak dat de hoogste twee chakra’s wijd open staan"

Aura gaat over esoterie. "Esoterie duidt in essentie op kennis die slechts voor ingewijden, geïnitieerden toegankelijk is."
Dat kan ik me voorstellen... gezien het allemaal mumbo jumbo is :).

"...wat nieuwetijdskinderen onderscheidt is dat het voor hen lichamelijk en emotioneel onmogelijk is zich aan te passen aan een te zeer op ratio gebaseerde omgeving. Zij worden dan letterlijk ziek of vertonen ernstige gedragsstoornissen"

"Alle Nieuwetijdskinderen reageren bijzonder goed op Homeopathie, Bach-remedies en Reiki. "

Als deze zaken ook voor jou van toepassing zijn, dan zou ik zeggen: kom alsjeblieft terug naar aarde!
En verwerp niet langer de wetenschap (ja, als dat is wat gedaan wordt als je over de eigenschappen van nieuwetijdskinderen leest).

Als jij je een 'nieuwetijdskind' voelt, dan lijkt me het nuttig dat je partner dat weet. Je kunt niet optimaal gelukkig zijn in een relatie als je zulke (voor jouw ingrijpende) zaken verborgen moet houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door aan te geven wat jij onder een nieuwetijdskind verstaat.

wat je er ook onder mag verstaan: maak er niets bijzonders van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je het willen vertellen? Je bent nu eenmaal niet anders dan andere mensen. Alleen bewuster van het feit dat je meer "kan" en "aanvoelt" dan de "normale" en "gewone" mensen. De gewone en normale mensen zullen dat waarschijnlijk ook zeggen van zichzelf (je kan nu eenmaal niet aan de buitenkant zien dat iemand een nieuwetijds"kind" is), vooral diegene die er net als jij liever niet mee te koop wil lopen (je zegt zelf dat je het verborgen hield), dus vraag jezelf eerst eens af waarom je dat nu ineens wel zou willen.

Deze mensen noemen zichzelf maar al te graag nieuwetijdskinderen, of watermankind, of indigokind, of kristalkind en zelfs dolfijnkind. In feite allemaal één pot nat.

Je bent nu eenmaal een mens die is geboren in een tijdperk waarin paranormaal, spiritualiteit en intuitieviteit als "redelijk" normaal wordt beschouwd (al wordt het in de media nogal extreem overbelicht). Je bent dus heus niet raar, maar je bent wel een zelfbewust mens die zich ervan bewust is dat er meer is tussen hemel en aarde. En dat materialisme en egoisme, en geleefd worden niet alles is waar we voor leven.

Op die manier zou je het kunnen uitleggen. Je kan er ook over praten met je vrienden, zodat je er achter kan komen of ze het raar vinden, zodat je weet wie je vrienden zijn en op wie je kan vertrouwen.

Wat betreft je vriend: laat hem weten dat je gemakkelijk dingen aanvoelt, maar dat je er niet mee te koop loopt.

als hij dat weet, kan je vertellen wat ik hierboven ook al zei.

Je kan op internet gaan zoeken naar meer info. Let wel, info, als je zelfhulp testjes gaat doen, onthou dan dat dat moment opnamen zijn. Onthou ook dat de stukken geschreven op internet meningen zijn over dit onderwerp. En niet per definitie waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je vraag lees denk ik eerlijk gezegd een beetje "help". Niet dat ik niet geloof in een nieuwe tijd die nu aan het worden is, en dat er in die nieuwe tijd ook wezens zijn die deze nieuwe tijd in zich dragen en "leven". Alleen betekent dit niet dat dit een andere gradatie inhoudt : alles op aarde heeft zijn specifieke en unieke functie, en alles draagt bij aan de nieuwe tijd. Het is een denkfout om te veronderstellen dat alleen mensen die bv. dingen sterk aanvoelen nieuwetijdsmensen zouden zijn. Als er een nieuwe tijd aanbreekt, past alles erin, en alles is even nuttig. Ook de oorlogen die op die moment gevoerd worden in het nabije Oosten, de zogezegde crisis, de besprekingen over Europa... Alles is een teken van evolutie, verandering, en alles is nodig om het oude te verlaten en het nieuwe te vormen. Dus je bent met andere woorden niet beter als je bepaalde gaven al hebt dan mensen die deze bepaalde gaven niet hebben. Het is geen verdienste. Het is gewoon een andere manier om te "zijn", om naar de nieuwe tijd te groeien.
Waarom ik "help" denk is omdat ik je wat wil waarschuwen om een identiteit aan te nemen die niet de jouwe is. Jij bent in eerste plaats jij, en niet in de eerste plaats één of andere categorie zoals "nieuwetijdskind" of "vroegere bewoners van Atlantis" of gelijk wat. Hoe verheven deze ook mogen klinken.
Ik zou het dan ook helemaal niet vertellen, maar wel vertellen over wat jij zo specifiek voelt. Zeg dus niet "he, weet je wel, ik ben een nieuwetijdskind want ik kan dat en voel dat...". Maar wel gewoon "ik kan dat en voel dat" zonder daarna van jezelf te zeggen dat je een nieuwetijdskind bent. Deel met andere woorden jezelf en laat jezelf toe om jezelf nog te ontdekken, en je plaats in deze wereld te vinden.
Omdat een uitgangspunt van de New Age (nieuwe tijd) is dat wat je vibreert je ook aantrekt, zal je zeker mensen in je omgeving hebben die open staan voor wat je zegt. Je zal gelijkgestemden ontmoeten met wie je automatisch zal kunnen praten over wat jullie voelen.
Laat de andere mensen, mensen met wie je die "klik" niet voelt, gewoon met rust. Hou van hen, en overtuig ze niet over hoe speciaal je bent of dergelijke. Zij zijn ook speciaal op hun manier (even bijzonder dan jij bent), hebben hun eigen gaven en dragen op hun eigen manier bij aan de wereld. En aan jouw ontwikkeling.
Om in alles liefde te kunnen zien, en een teken van de Nieuwe Tijd, is de mooiste gave die je kan ontwikkelen....
13 jaar geleden
nieuwetijdskind is ook maar een verzamelnaam die jou nooit helemaal zal beschrijven. Laat staan dat een ander daardoor snapt wie jij bent. Het gaat erom dat je jezelf bent en eerlijk bent over je gedachten, gevoelens en waarden. Dat je niks van jezelf achterhoudt. Vaak is angst de onderliggende reden om jezelf niet te laten zien. Angst om anderen te verliezen, angst om niet de "goedkeuring"van de ander te krijgen., angst om niet geaccepteerd te worden voor wie je bent. Als jij jezelf accepteert als "nieuwetijdskind"hoeft een ander dat niet meer perse te doen voor jou. Snap je? Liefs, Gordon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een nieuwetijdskind is, in het kort, volgens mij een andere naam voor o. a Indigo kinderen, kristallijne kinderen en paranormale kinderen. Het zijn zielen van een hogere frequentie dan tot voor kort normaal was op aarde. Ze hebben minder last van de Sluier (van de scheiding tussen de geestelijke wereld en de aarde), en brengen makkelijk hogere wijsheid binnen. Ook zijn ze zich mentaal en geestelijk volledig bewust dat alles Eén is. Alleen al door hun aanwezigheid verhogen ze de frequentie van het bewustzijn van de mensheid.

Dit klinkt allemaal heel bijzonder en ja, dat is het ook, maar het is niet uniek. Al sinds vele jaren komen heel veel van deze zielen naar de aarde.

Het gaat er eigenlijk om, dat zij helpen om het bewustzijn van de mensheid te verruimen en te verhogen.

Er zijn al hele zinnige antwoorden gegeven.
Ed vertelt al over de problemen die deze zielen kunnen tegenkomen. Dat hoeft overigens niet persé, maar vele zielen krijgen wel die problemen vooral omdat zij daardoor de mensheid aan het denken zetten om goede oplossingen te ontwikkelen.
Het is dus helemaal niet ondenkbaar dat een nieuwetijdskind veel last heeft van bijvoorbeeld allergieen, of gedragsstoornissen. Men wil deze kinderen behandelen met de bekende medicijnen, maar doordat deze kinderen zijn die ze zijn kunnen ze die medicijnen absoluut niet verdragen en wordt men gedwongen een medicijn zonder bijwerkingen te ontwikkelen. Een geweldig goede ontwikkeling dus.

Maar goed, hoe leg je het nou uit aan je vriend en vriendinnen.
Ik zou er niet zo de nadruk op leggen. Je kan eens onder het fietsen (of zo) vertellen dat je een artikel las over nieuwetijdskinderen en dat je daar wel veel in herkent. Je kan dan later, als het past, altijd aangeven dat je weet dat je het bent. Maar hou de beladenheid er maar vanaf.

Ze vinden je immers al bijzonder, zoals jij je vrienden iets bijzonders vindt hebben :-)

Als je de drang hebt er echt over te praten kan je beter iemand uitkiezen zie zich er, samen met jou, in wilt verdiepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je je zelf in de spotlights willen zetten?
De kans is aanwezig als jij anders bent dan anderen dat men jou ook anders gaat behandelen...............en dat is niet altijd ten goede.

De uitspraken van een gewone mens?
Wat is gewoon?
Alles hangt samen aan definities, dus wat is gewoon?

Wees niet gewoon, wees niet anders, maar wees gewoon je zelf...............een mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing