Hoe werkt "automatisch schrijven "?
Ik wil gaan automatisch schrijven met mijn vader ( hij is overleden ) .
4.9K
4.9K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nooit weten of het je vader is of een of andere malloot die hier nog rondhangt en doet alsof het je vader is. Je kunt hierdoor grote problemen krijgen.
Niet aan beginnen dus!
Niet aan beginnen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoop dat je iemand gericht te pakken krijgt met automatisch schrift is practisch onmogelijk... Zeker wanneer je ongeoefend ben. De kans dat je negatief beinvloed raakt is heel groot.
Daarnaast is het niet ondenkbaar dat je inplaats van iemand aan de lijn krijgt, je eigen wens gedachtes opschrijft,...
Je kan het proberen maar dan moet je eerst opzoek gaan naar je gids en daar kan je het beste hulp bij inschakelen. En begeleiding door een ervaren persoon... Is ook een goed idee... Veel succes
Daarnaast is het niet ondenkbaar dat je inplaats van iemand aan de lijn krijgt, je eigen wens gedachtes opschrijft,...
Je kan het proberen maar dan moet je eerst opzoek gaan naar je gids en daar kan je het beste hulp bij inschakelen. En begeleiding door een ervaren persoon... Is ook een goed idee... Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben mij zeer bewust van de gevaren van het occulte en het onzichtbare. Ik zal niets uitlokken / oproepen , zeker niet met séances of dergelijke rituelen.
Maar bijvoorbeeld door te luisteren naar de muziek die mijn vader mooi vond , de boeken die hij mooi vond te lezen en zelfs zijn dagboek , als ik het mag lenen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Waarom niet? Kan echt geen kwaad, hoor. Je leert hooguit jezelf wat beter kennen.
Voornaamste is dat het je kan helpen vrede te krijgen, en daarmee een stuk verleden af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is iets anders als je bij je vader wilt zijn d.m.v. de muziek en boeken en andere dingen waar hij van hield.
Dan kun je hem heel dicht bij je voelen, ook zonder dat schrijven en kun je ook gedachten en gevoelens krijgen die met hem te maken hebben, wat je kan helpen de dood van je vader te verwerken.
Dan kun je hem heel dicht bij je voelen, ook zonder dat schrijven en kun je ook gedachten en gevoelens krijgen die met hem te maken hebben, wat je kan helpen de dood van je vader te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het altijd eerder verontrustend wanneer mensen omdat ze een overlijden van een dierbare onvoldoende verwerkt hebben in die 'sprookjeswereld' gaan zitten.
De dood , het loslaten en hoe jij nu verder gaat is van het aardse leven. Dat zal hoe dan ook 'hier moeten gebeuren'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar wat nu als er ergens een link lijkt te zijn waarmee je mogelijk de andere wereld (gaat me wat ver om het sprookjes te noemen aangezien ik dit beledigend vind) naar het hier en nu te vertalen d.m.v. automatisch schrijven (nog even los van welke verklaring dan ook hoe dit tot stand kan komen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik begrijp je vraag niet eucalypje. Link van het hier en nu vertalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@welkom38, eucalypje, mijn vader is zeer "bewust" overgegaan , wetende dat hij zou sterven , ook met heel veel interesse ( als het dan toch moest gebeuren ) naar het grote mysterie van de overgang van leven naar gene zijde.
Wij ( de achter gebleven familie leden ) hebben gerespecteerd dat hij naar het "licht " zou reizen , en dat wij dan niets meer van hem zouden vernemen.
Maar het omgekeerde gebeurde. ( zie deze vraag van mij: http://www.goeievraag.nl/vraag/verklaren-overlijden-vader-vriendin-gebeurde.62958 een hevig verliefdheidsgevoel manifesteerde zich in mijn hart ) : het lichaamsdeel waar HIJ aan gestorven is . Geleidelijk aan kwamen hij en ik weer dichter bij elkaar , en hij manifesteerde zich in dromen , en als geest : 's nachts waren er heftige energie stromen rond mijn lichaam. Vervolgens kreukelende lakens en het golven van mijn matras. Ik kan dit allemaal niet meer ontkennen als "verklaarbaar " en ik wil aan het werk om zijn wens ( als overledene ) waar hij mijn aandacht voor vraagt , te horen, bij voorkeur door "automatisch schrijven ". Ik ben ervan overtuigd dat hij in zijn leven iets niet heeft af kunnen maken , en dat hij ons nu vraagt dat voor hem te doen . Daarvoor heeft hij het contact gezocht.
Maar het omgekeerde gebeurde. ( zie deze vraag van mij: http://www.goeievraag.nl/vraag/verklaren-overlijden-vader-vriendin-gebeurde.62958 een hevig verliefdheidsgevoel manifesteerde zich in mijn hart ) : het lichaamsdeel waar HIJ aan gestorven is . Geleidelijk aan kwamen hij en ik weer dichter bij elkaar , en hij manifesteerde zich in dromen , en als geest : 's nachts waren er heftige energie stromen rond mijn lichaam. Vervolgens kreukelende lakens en het golven van mijn matras. Ik kan dit allemaal niet meer ontkennen als "verklaarbaar " en ik wil aan het werk om zijn wens ( als overledene ) waar hij mijn aandacht voor vraagt , te horen, bij voorkeur door "automatisch schrijven ". Ik ben ervan overtuigd dat hij in zijn leven iets niet heeft af kunnen maken , en dat hij ons nu vraagt dat voor hem te doen . Daarvoor heeft hij het contact gezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucapypje; met 'sprookjeswereld' bedoel ik dit niet als beledigend.
Het is wat iedereen doet. Van een bepaald gevoel een verhaal maken, een invulling geven die voor jezelf voelt als wat je nodig hebt om het te verwerken. Vaak gebeurt dit door een 'mooi verhaal'. Dit heeft een symboliek, of het nu waar is of niet.. @Goldenten; Wat dit is, en of het nu vanuit 'automatisch schrijven' je duidelijk word, of het als inzicht komt, maakt niet zoveel uit. Of de les nu vanuit je vader naar je toekomt of vanuit jezelf het is hetzelfde..
Het is wat iedereen doet. Van een bepaald gevoel een verhaal maken, een invulling geven die voor jezelf voelt als wat je nodig hebt om het te verwerken. Vaak gebeurt dit door een 'mooi verhaal'. Dit heeft een symboliek, of het nu waar is of niet.. @Goldenten; Wat dit is, en of het nu vanuit 'automatisch schrijven' je duidelijk word, of het als inzicht komt, maakt niet zoveel uit. Of de les nu vanuit je vader naar je toekomt of vanuit jezelf het is hetzelfde..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@welkom
de link is het automatisch schrijven, ofwel contact met 'de andere zijde' in het hier en nu. (voor mij persoonlijk bestaat er alleen maar een hier en nu, dus weet het even niet beter uit te leggen zonder dat anderen zich op de teentjes getrapt kunnen voelen) voor sommigen is het meer dan een verhaal: pure waarheid. @gold
met alle respect voor je persoonlijke verhaal.
ik snap helemaal dat je het zo ziet en voelt en dat dit enorm overweldigend en bijzonder intens is. inhoudelijk wil ik niet reageren (beslist geen onwil maar vanuit respect: het staat niet ter discussie) omdat ik het zelf vanuit een anderen invalshoek bekijk, en wil niets afdoen aan jou beleving en het gevoel wat je erbij hebt.
de link is het automatisch schrijven, ofwel contact met 'de andere zijde' in het hier en nu. (voor mij persoonlijk bestaat er alleen maar een hier en nu, dus weet het even niet beter uit te leggen zonder dat anderen zich op de teentjes getrapt kunnen voelen) voor sommigen is het meer dan een verhaal: pure waarheid. @gold
met alle respect voor je persoonlijke verhaal.
ik snap helemaal dat je het zo ziet en voelt en dat dit enorm overweldigend en bijzonder intens is. inhoudelijk wil ik niet reageren (beslist geen onwil maar vanuit respect: het staat niet ter discussie) omdat ik het zelf vanuit een anderen invalshoek bekijk, en wil niets afdoen aan jou beleving en het gevoel wat je erbij hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@GoldEnten: Omdat ik je vraag niet kan beantwoorden deze reactie met een link, misschien heb je er iets aan:
http://www.symbolic.be/?CategoryID=635&ArticleID=2323
http://www.symbolic.be/?CategoryID=635&ArticleID=2323
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@eucalypje. Ik wil graag met beide benen op de grond staan. Ik ben geen "zwever" maar ik ben wel een spiritueel persoon . Dat wil zeggen dat ik "open " sta voor het onverklaarbare en het onbewijsbare , als het gebeurt. Ik zie de dingen graag van twee kanten, spiritueel zowel als psychologisch / psychoanalytisch.
Daarom zijn jullie op - en aanmerkingen , alsmede de meer rationele denk trents heel welkom , zodat ik mij een beeld kan vormen van wat er rondom mij en mijn overleden vader aan het gebeuren is .
@WendyH bedankt voor je link , ik ga meteen kijken !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel graag gedaan!
Cryofiel
13 jaar geleden
@GoldEnten, dat is helemaal prima, zolang je ook maar open blijft staan voor de mogelijkheid dat er alleen iets rondom (of beter: in) jou aan het gebeuren is, en niets rondom je overleden vader.
@WendyH, leuke link, maar er wordt helemaal van uitgegaan dat er overledenen en gidsen bestaan, en dat die met jou willen (en kunnen) communiceren.
Ik lees redenaties als "ik krijg snel antwoord, 'dus moet het wel een geest zijn'". Dat klopt natuurlijk van geen kanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryo: deze vraag staat in de categorie spiritualiteit. Ik schreef, dat ik de vraag niet kan beantwoorden, dus vandaar een reactie en deze link. Niet voor jou, niet voor mezelf, maar voor GoldEnten: misschien heeft zij er iets aan. Het is niet aan mij om voor iemand anders te beslissen wat wel en niet deugt, en of het wel of niet van welke kant dan ook klopt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Begrijp mijn vorige reactie alsjeblieft niet verkeerd.
Ik geef een tip aan GoldEnten; ik doe een constatering; en ik geef commentaar op een aspect van de genoemde site. Dat zijn toch alleen maar toevoegingen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, en dat is ook prima, natuurlijk!
Wat ik bedoel is: ik hoef zelf niet 100% achter een link te staan om hem toch aan iemand te geven. Even wat rechtzetten: Sorry GoldEnten, ik schreef "zij", maar je bent een "hij" zag ik net :-)
Wat ik bedoel is: ik hoef zelf niet 100% achter een link te staan om hem toch aan iemand te geven. Even wat rechtzetten: Sorry GoldEnten, ik schreef "zij", maar je bent een "hij" zag ik net :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha @WendyH. Misschien voelde jij mijn "vrouwelijke " kant aan. Ik ben een man maar heb intuïtieve en andere meer "vrouwelijke " kanten. Maar ben een echte gozer hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zou een uitstekende verklaring kunnen zijn hahahaha. Raar hè? En toch twijfelde ik opeens, vandaar dat ik je profielpagina heb opgezocht.... pfff, gelukkig maar, want anders staan mijn altijd gelijk hebbende voelsprietjes natuurlijk totaal voor gek ;-)))
Cryofiel
13 jaar geleden
@WendyH, ik geef ook wel eens een link waar ik niet helemaal achter sta. Soms zelfs een link waar ik helemaal niet achter sta.
Maar dan zeg ik dat er altijd expliciet bij. Anders ontstaat er toch verwarring.
Vandaar dat ik (uitgaande van mijzelf - foei Cryo!) ervan uitging dat het feit dat je de link zonder verder commentaar noemde, inhield dat je volledig achter de inhoud stond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker in deze categorie heb ik geen expliciet vaststaande meningen en sowieso wil ik mezelf niet graag vastleggen of volledig staan achter zaken. Dat wil ook weer niet zeggen, dat ik met al winden meewaai, maar dat ik probeer dingen met een open geest (open mind is weer zo "engels") tegemoet te treden; met zo min mogelijk oordelen en ver-/vooroordelen. Met de nadruk op "proberen" ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Cryo en @WendyH , en ik ben "mans" genoeg om de dingen uit te filteren die mij te zweverig over komen . Ik lees deze artikelen met een natuurlijke achterdocht , maar ook met een natuurlijke belangstelling.
Overigens het is een interessant artikel en ik verwonderde mij over het idee van je gidsen uit te nodigen. Ik ervaar een enorme bescherming maar ik vraag mij dan af of ik dat niet gewoon "zelf " ben , ik zelf als mijn gids en mijn leidraad . ( misschien mijn "ziel ")
De enorme bescherming die ik ervaar zorgt dat ik niet "bang " ben voor entiteiten , geesten en dergelijke . Wat komt dat komt , en de bescherming zorgt dat alleen het goede doorkomt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook met een aantal reacties eerder: het is aan jou en niet aan mij om eruit te halen wat jou aanspreekt. Of je al dan niet beschermd wordt en door wie of wat is ook aan jou ter beoordeling ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.