Hoe werkt "automatisch schrijven "?
Ik wil gaan automatisch schrijven met mijn vader ( hij is overleden ) .
Niet aan beginnen dus!
Daarnaast is het niet ondenkbaar dat je inplaats van iemand aan de lijn krijgt, je eigen wens gedachtes opschrijft,...
Je kan het proberen maar dan moet je eerst opzoek gaan naar je gids en daar kan je het beste hulp bij inschakelen. En begeleiding door een ervaren persoon... Is ook een goed idee... Veel succes
Dan kun je hem heel dicht bij je voelen, ook zonder dat schrijven en kun je ook gedachten en gevoelens krijgen die met hem te maken hebben, wat je kan helpen de dood van je vader te verwerken.
Maar het omgekeerde gebeurde. ( zie deze vraag van mij: http://www.goeievraag.nl/vraag/verklaren-overlijden-vader-vriendin-gebeurde.62958 een hevig verliefdheidsgevoel manifesteerde zich in mijn hart ) : het lichaamsdeel waar HIJ aan gestorven is . Geleidelijk aan kwamen hij en ik weer dichter bij elkaar , en hij manifesteerde zich in dromen , en als geest : 's nachts waren er heftige energie stromen rond mijn lichaam. Vervolgens kreukelende lakens en het golven van mijn matras. Ik kan dit allemaal niet meer ontkennen als "verklaarbaar " en ik wil aan het werk om zijn wens ( als overledene ) waar hij mijn aandacht voor vraagt , te horen, bij voorkeur door "automatisch schrijven ". Ik ben ervan overtuigd dat hij in zijn leven iets niet heeft af kunnen maken , en dat hij ons nu vraagt dat voor hem te doen . Daarvoor heeft hij het contact gezocht.
Het is wat iedereen doet. Van een bepaald gevoel een verhaal maken, een invulling geven die voor jezelf voelt als wat je nodig hebt om het te verwerken. Vaak gebeurt dit door een 'mooi verhaal'. Dit heeft een symboliek, of het nu waar is of niet.. @Goldenten; Wat dit is, en of het nu vanuit 'automatisch schrijven' je duidelijk word, of het als inzicht komt, maakt niet zoveel uit. Of de les nu vanuit je vader naar je toekomt of vanuit jezelf het is hetzelfde..
de link is het automatisch schrijven, ofwel contact met 'de andere zijde' in het hier en nu. (voor mij persoonlijk bestaat er alleen maar een hier en nu, dus weet het even niet beter uit te leggen zonder dat anderen zich op de teentjes getrapt kunnen voelen) voor sommigen is het meer dan een verhaal: pure waarheid. @gold
met alle respect voor je persoonlijke verhaal.
ik snap helemaal dat je het zo ziet en voelt en dat dit enorm overweldigend en bijzonder intens is. inhoudelijk wil ik niet reageren (beslist geen onwil maar vanuit respect: het staat niet ter discussie) omdat ik het zelf vanuit een anderen invalshoek bekijk, en wil niets afdoen aan jou beleving en het gevoel wat je erbij hebt.
http://www.symbolic.be/?CategoryID=635&ArticleID=2323
Wat ik bedoel is: ik hoef zelf niet 100% achter een link te staan om hem toch aan iemand te geven. Even wat rechtzetten: Sorry GoldEnten, ik schreef "zij", maar je bent een "hij" zag ik net :-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.