Zijn er spirituele spreuken rondom een geboorte voor de ouders?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
''minder (......) bespaart spirituele spreuken'' is zeker niet wat je bedoeld.
bij mijn jongste had ik
'wie dit kleine mensje ziet moet beamen: de grootste wonderen maak je samen.' voor mij was dat spiritueel in zekere zin, maar of dit het voor anderen ook kan zijn.... dat weet ik niet. (heb je anders niet een paar steekwoorden waarmee we een poging kunnen doen? spiritueel is best een breed begrip)
'wie dit kleine mensje ziet moet beamen: de grootste wonderen maak je samen.' voor mij was dat spiritueel in zekere zin, maar of dit het voor anderen ook kan zijn.... dat weet ik niet. (heb je anders niet een paar steekwoorden waarmee we een poging kunnen doen? spiritueel is best een breed begrip)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spiritueel in de zin van "zaken van de geest", of spiritueel in de zin van "magie en andere flauwekul"?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm.....waar ligt de grens tussen die 2 Widar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Euca: er is geen grens, het zijn gewoon verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal afhankelijk zijn van de (persoonlijke) interpretatie waarschijnlijk?
voor mij bestaat magie niet, en flauwekul kan voor een ander iets dierbaars zijn ook al zou ik het zo niet willen noemen.
spiritueel is voor mij het bewust plaatsen en genieten van kleine dagelijkse dingen, maar dit staat weer los van 'zaken van de geest' vandaar mijn vraag.
dus in feite geen grens, maar ook geen 2 verschillende dingen voor mij persoonlijk als ik het van meerdere invalshoeken bekijk
(pff... geloof niet dat dit echt opheldering is?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij bewust bezig bent met het plaatsen en genieten van dingen, dan ben je met je geest bezig. Dat is spiritualiteit. Spiritus = geest. (En dan niet in de zin van spoken e.d.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@euca Dat jij dat als spiritualiteit ziet, betekend niet dat het zo is. Dit is natuurlijk een definitie questie, toch misintrepeteer je de algemene definitie van spiritualiteit. Daardoor kan je zeggen dat jet het fout hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Jorryt: "Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest betreffen ... de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring."
"Bewust plaatsen en genieten" schaar ik daaronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bewustzijn is iets anders dan de geest. Daardoor schaar ik het er niet onder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bewustzijn is een deel van de geest.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.