Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat betekent een wesp in een droom. ?

ik heb vanacht een droom gehad.
er was een wesp die mij steeds prikte ik probeerde de angel en wesp los te halen eenmaal was die los en kwam met een nood gang weer op me af en dat herhaalde steeds weer. ik kwam er niet van af en de wesp leefde nog.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
11.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De betekenis van de wesp kan veelzijdig zijn.

Het kan een reactie zijn van je onderbewustzijn op een waarneming terwijl je slaapt.
Het kan ook een symboliek zijn van een externe of interne factor die je mogelijk bewust ook al kunt identificeren (een persoon die herhaaldelijk 'steken' doet naar jou persoonlijk, een gedrag van jezelf dat je 'steekt', enzovoort).

De symboliek is sterk afhankelijk van je eigen context en associatieve vaardigheden. Voor sommige mensen boezemt een wesp angst in, maar voor een ander is het slechts een insect met een angel. Gezien je reactie op de angel en niet op de wesp, lijkt het me dat je voor al de gevolgen van de steek probeert op te lossen en geef je de wesp steeds weer kans om terug te komen (ik ben zelf taoist, dus ik zou ook niet snel een wesp doodslaan, maar toch).

Over het algemeen komt zo'n duidelijke symboliek vrij direct na een emotioneel of relationeel knooppunt. Dus mogelijk ben je de afgelopen dagen herhaaldelijk bezig geweest met iets uit je eigen leven of met betrekking tot een relatie en heeft je onderbewustzijn nu de associatie gemaakt tussen het gevoel dat het je geeft en de keuze die je niet maakt.

Interpretatie is erg moeilijk en belangrijk is om niet direct van het meest voor de handliggende uit te gaan. Indien de persoon intelligenter is, is vaak het onderbewustzijn ook ingewikkelder. Denk erom dat je uiteindelijk alleen zelf de precieze oorzaak en oplossing kunt zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zoek de wesp op in je dagelijkse leven, dat is de opdracht voor jou de komende tijd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bedankt voor je antwoord xinix
Dromen zeggen niks
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me een rotdroom, hopelijk komt ‘ie niet terug!

Volgens droominfo.nl betekent een wesp in je dromen het volgende:
"Als je droomt over een wesp, duidt dit op kwade gedachten en gevoelens. Wanneer je in je droom wordt gestoken door een wesp, staat dit symbool voor jaloezie of haat naar jouw persoon. Als je de wesp doodt, duidt dit erop dat je niet bang bent om vijanden van je af te slaan en op durft te komen voor je rechten."

Maar zoals ik ook al zei in de droomvraag van gisteravond: de enige die een droom kan duiden is degene die gedroomd heeft, omdat het uit diens brein ontspruit.

Dromen op zich hebben wat mij betreft geen betekenis, maar als je een droom gaat duiden (op jezelf gaat betrekken) kun je wel tot inzichten komen die voor jou belangrijk kunnen zijn. Zie het als een middel om voor jezelf tot een betekenis te komen (zoals XiniX ook al zegt) en niet als een gegeven.

Succes met je wesp!

Toegevoegd na 2 minuten:
(zie voor een uitgebreider verhaal m'n antwoord op de vraag van gisteren: http://www.goeievraag.nl/vraag/betekend-volgens-jou-droom.25393)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is er op het moment iets in je dagelijkse leven wat je vreselijk irriteert, en dat je hiermee aan de slag moet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De wsp betekent net als alle andere verschijningen in dromen helemaal niets,want :Dromen zijn bedrog!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwar je nu niet willekeurig en onwillekeurig met bewust en onbewust?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding