Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekent vlinder in droom?

Ik heb nu al een paar dagen gedroomd dat ik een vlinder zag (om precies te zijn een kleine vos) die op mij wilde gaan zitten maar net voordat ik het iemand kon vertellen c/q iemand kon laten zien vloog hij al weer weg. Wat zou dit kunnen betekenen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vlinder staat voor vrijheid. Vrij rondvliegen en doen wat je zelf wilt zonder beperkingen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gek genoeg is dat idd precies waar ik naar verlang en dus ook erg mee bezig ben. Nooit echt geloofd in droombetekenissen maar misschien moet ik mijn mening herzien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn veel verschillende uitleggen voor, meer drang naar de natuur, drang naar verandering ivm de levensloop van een vlinder rups-pop-vlinder, het zien van het laatste stadium zou dus aan moeten zetten tot verandering ed.
Andere opties: Als je droomt over een vlinder, duidt dit op een behoefte om in te burgeren. Vlinders staan tevens symbool voor creativiteit, romantiek, plezier en spiritualiteit. Wanneer je een prachtige, kleurige vlinder ziet in je droom, suggereert dit dat je een positieve indruk achterlaat bij een op handen zijnde sociale gebeurtenis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alles wat je droomt,komt uit je onderbewuste,dus ook die vlinder! Droomuitleggers kunnen daar heel veel over vertellen, maar m.i. betekent het helemaal niets!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Echte vrijheid bestaat niet; je kunt kiezen om vrij te zijn, maar die keuze sluit andere dingen die je ook wilt weer uit.
Dus in je vrijheid ben je altijd beperkt, onvrij.
Dat is denk wat de droom je wil laten zien; zodra je de vrijheid ziet (en je dat een ander wilt vertellen) stuit je op de beperkingen (en dan is de vlinder gevlogen).

How free is a bird from the skyline? (Bob Dylan).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb nu al een paar dagen gedroomd dat ik een vlinder zag... tot die laatste woordje dacht ik voor even dat jij gedroomd dat een vlinder WAS xD ik herinnerde me gelijk aan de droom van Zhuang Zhou: "Vroeger droomde ik, Chuang Chou, dat ik een vlinder was, die heen en weer fladderde en zich blij voelde. Ik wist niet dat het Chou was. Plotseling werd ik wakker en was ik weer mijzelf, de ware Chou. Ik wist niet of het eerst Chou was geweest die gedroomd had dat hij een vlinder was, of dat het nu een vlinder was die droomde dat hij Chou was." maar jah, je ZAG een vlinder in je droom... dat zijn overledenden en alleen jij kan weten wie precies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding