Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kun je weten dat je een bescherm engel hebt, en hoe kan je er contact mee leggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (14)

Als je er één zou hebben, wat ik betwijfel, is er sprake van éénrichtingsverkeer.
Hij/zij neemt contact met jou op dan, niet omgekeerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel het niet altijd hoeft dat je zelf op zoek gaat naar je beschermengel, kan dat wel. Er zijn cursussen, bijeenkomsten, waar je kan uitvinden óf je een (of meer) beschermengel hebt en wat diens naam is.
Dus je kan er heel gericht naar op zoek gaan en contact leggen. Wat ik ervan begrepen heb zijn beschermengelen verheugd zijn wanneer je contact met ze wil hebben. Dan kunnen ze met je samen werken.

Je kan ook de wens uitspreken dat je graag contact wilt en verder gewoon je leven leven zoals altijd. Als een beschermengel (of gids) contact met je maakt is dat een heel indrukwekkende ervaring. De gebeurtenis zelf kan simpel van eenvoud zijn maar maakt je zó duidelijk dat het van je beschermengel afkomstig is dat je niet meer hoeft te twijfelen.
Wat je zou kunnen doen is de volgende vraag stellen:
Als ik al een beschermengel heb, dan wil ik daar graag een voor mij persoonlijk onomstotelijk bewijs van ontvangen.
Daarna kan je de vraag gewoon loslaten, en je hoeft echt niet elke dag gespannen op antwoord zitten wachten.
Veel beter zelfs van niet.
Ontspan en laat je verrassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zo ver is komt ze bij jou
Vorseer het niet sta er voor open
als de tijd daar voor is komt het wel
ik heb het ooit mee mogen maken
een ervaring die je nooit vergeet
je engel is ook je gids
wagten dus en sta er voor open ooit komt het wel
sukses

Toegevoegd na 1 minuut:
wachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de website hieronder is het helemaal niet moeilijk om contact te maken met je beschermengel. Je kunt dat het makkelijkst leren in een soort mini-meditatie.

* aarden (zittend, ogen dicht, inademen via je voeten, 3 x of vaker tot je merkt dat je rustig wordt)
* je aura reinigen (afgewerkte energie in gedachten weg laten lopen via de aarde)
* je aura versterken (je aura vullen met heldere, krachtige zonne-energie (voorstellen dat je een zonnetje boven je hoofd hebt schijnen).

Hierna kun je contact leggen met je beschermengel of gids. Je doet dit door hem of haar uit te nodigen om dicht bij je te komen staan.
Wanneer je beschermengel of gids bij je is voel je dat wel. Heel subtiel verandert er iets om je heen, een vleugje wind, een tikje van het hout, of alsof er iemand een onzichtbare warme hand op je schouder legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat het concept beschermengel evenals alle andere opvattingen over geesten e.d. berust op fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger moest ik altijd naar de kerk. (nu gaa ik niet meer ik kan niet 2 uur lang me mond houden... ik moet wel praten...) maar dus.. daar leerde ik dus dat ieder mens een beschermengel heeft' zelfs mensen in de gevangenis enzoo. een beschermengel is geen man of vrouw. het beschermd je . en als je zit dan slaat ie je arm om j eheen. ik zelf weet niet precies of ik erin moet geloven off niet. maar dus dat mag jij zelf bepalen. ik weet niet of je er contact mee kan hebben ofzoow. maar ik hoop dat je nu wel wat meer weet over een beschermengel.

groet. Chanel'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beschermengel of persoonlijke Gids heeft iedereen. Niet iedereen is er bewust van, zoals enkele van voorgaande reacties al heel duidelijk aangeven. Maar dat je je er niet van bewust bent, wil niet zeggen dat hij of zij er niet is! Integendeel zelfs! Er zijn vele boeken geschreven over engelen en gidsen, ook over het contact maken met hen. Makkelijk te lezen boekjes over dit onderwerp zijn boekjes van Hans Stolp of Jan Kleyn. Maar er is nog veel meer informatie. Verdiep je er maar eens in in de bibliotheek.

Niet bewust zijn van hun aanwezigheid mag je dus niet zomaar afdoen als zou het fantasie zijn van anderen of niet de waarheid. In de waarheid van hen die het fantasie vinden is het fantasie, in mijn waarheid en ervaring wéét ik dat iedereen een eigen Gids heeft (want zo noem ik het dan, iemand die je mag begeleiden op je levenspad).
Zelfs in de wetenschap werkt het zo, dat men pas van een feit spreekt als het bewezen is, maar er is in het begin van ieder feit altijd iemand die uitgemaakt wordt als fantast of idioot, etc... tenzij het een logisch vervolg is van eerder bewezen feiten.

Zo zou men vóór het bewijzen van het bestaan van bacteriën mensen vast voor gek verklaard hebben wanneer ze beweerden dat er hele kleine beestjes bestaan die wij niet met het blote oog kunnen waarnemen. Wat we niet kunnen zien is er niet, toch? Maar toen kwam de microscoop en zie daar... een hele nieuwe wereld met microscopisch kleine wezentjes openbaarde zich aan onze ogen. Ooit zullen wij het heel gewoon vinden onze Gidsen te kunnen bereiken, misschien zelfs wel te zien zoals enkelen onder ons dat al kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand jouw beschermengel is, voel je de energie van die persoon. Ik weet niet wat jij onder ''contact'' verstaat, want het is lastig communiceren voor iemand die is overleden, aangezien diegene geen lichaam meer heeft, dus ook geen mond en geen stem. Wel kan er soms een teken van leven gegeven worden. Verwacht dus niet dat je hele gesprekken met iemand kan voeren, en met het oproepen van geesten moet je erg oppassen dat kan heel erg gevaarlijk zijn, je kan daar ook van in de war raken psychisch. Mocht je de energie voelen, dan weet je vaak wel wie het is en dat het zo is. Dat gevoel is heel fijn , omdat je weet dat iemand dan niet helemaal weg is van je . geniet daar van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan weten of je er een hebt, door gewoon in eentje advies te vragen, over allerlei kleine dingen, praten in jezelf over wat dan ook. S'avonds of 's nachts mediteren en vragen of er een engel in de buurt is. Je moet er echt volledig open voor staan en tegen vrienden en familie duidelijk zeggen dat je er voor open staat, mocht degene overlijden, en vragen altijd bij je te blijven op een manier zoals hen het willen.
Je voelt het, naast alle adviezen van de andere mensen die op jouw vraag hebben beantwoord, ook dat als je in bed ligt te slapen of te rusten, dat opeens je bed op een goede manier, heel anders aanvoelt, alsof dat het matras is veranderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je niet weten en de ervaring leert dat je ertegen kunt zeggen wat je wil, ze zeggen nooit iets terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof in beschermengelen, en dit is wat ik denk. Op het moment dat je in nood bent, komt je beschermengel in actie. Je kan hem/haar dan niet zien, maar wel voelen. En je weet dat het anders had kunnen aflopen. Je kunt niet zomaar oproepen ofzo. (Dit is mijn mening, hè)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt 1 beschermengel die altijd bij je is, meestal is het een familie lid van je, bij mij is dat mijn grootvader. je kan er contact mee leggen als je een spirituele gave hebt, als je die niet hebt kan je iemand vragen waarvan je weet dat diegene spiritueel is. als je niemand kent die een spirituele gave heeft kan het lastig worden, ik weet dan ook niet wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of er (bescherm)engelen bestaan,of gidsen( wat hier ook genoemd wordt) of dat de geesten van overleden mensen over ons waken en beschermen.
Niemand kan dat weten.Niet echt.
Maar je kan natuurlijk wel iets geloven.
En ik ben inmiddels gaan geloven dat mijn overleden moeder over mij waakt en bij mij is en me beschermt.
Ik heb al gehoord:" Ach,dat meisje mist haar moeder zo."
Ja,natuurlijk mis ik haar...logisch toch?
Ik heb haar steun zo nodig vooral omdat ik ziek ben.
De dromen over mijn moeder zijn zoveel duidelijker dan andere dromen en blijven mij ook zoveel beter bij dat ik echt geloof dat ze nu mijn beschermengel is.Om maar die term te gebruiken.
Een paar dagen geleden lag ik heel ziek op bed,ik was wanhopig en bang,toen was het ineens alsof een hand me aanraakte, ik voelde een soort stroom door mijn lichaam gaan en opdat moment voelde ik me beter en ook blij, een soort euforisch geluksgevoel.Ik was toen wakker en gedachten had ik mijn moeder om hulp geroepen.Ik durf dit tegen niemand te zeggen,want dan wordt ik uitgelachen of voor gek verklaard.
Maar het voelde zo echt.Ik ben er nog verbaasd over.
Ik heb trouwens een tijdje geleden in het ziekenhuis een hartstilstand gehad, ik was klinisch dood en ben gereanimeerd, toen heb ik mijn overleden zusje en moeder gezien.
Het was helaas een traumatische ervaring( niet mooi, niet spiritueel) maar ik weet nu dat er " iets" is.
Heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Voor mij is het wel prettig dit zo van me af te schrijven.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik zou toch nog even willen toevoegen waarom deze vraag mij zo aanspreekt.
Er is mij namelijk gezegd dat ik wel een GOEDE BESCHERMENGEL moet hebben omdat ik nog leef.
Van voorafging aan mijn ziekenhuisopname en hartstilstand:
Ik werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, ik had mijzelf zodanig uitgehongerd als gevolg mijn eetstoornis( Anorexia Nervosa) dat ik aan het doodgaan was .Ik wist dat ook en voelde dat ook.
In het ziekenhuis vertelden de artsen mijn familie dat ik niet meer te redden was, dat ze niets meer konden doen en dat ze zich moesten voorbereiden op mijn dood.
Later hoorde ik van de dienstdoende arts dat hij al op weg naar huis was en dat hij besloot om toch nog even bij mij te kijken.Dat het was alsof iemand dat tegen hem zei.Als hij dat niet had gedaan, had ik niet meer geleefd: ik lag op de grond omdat ik die hartstilstand had gehad..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de innerlijke stem in je zelf, word veroorzaakt door je eigen hersenen, ik zou je graag wat anders willen vertellen, maar door invloed van je eigen karakter die gevormd word door ervaringen en leerprocessen gaat je innerlijke stem soms dingen tegen je zeggen die je soms ten goede komen, omdat het beinvloed word door je onderbewustzijn, of zelfs door god, of de tegenpartij die het kwaad van je wil.
Bid veel, en praat met god in je innerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing