Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er in Drenthe ook enge plekken?

Zoals Sas van gent. We doen dit niet voor de lol. Maar om te onderzoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor onderzoeken met paranormale dingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Volksverhalen, sagen, over spokerij zijn er legio in de provincie Drenthe.

Kijk maar eens bij onderstaande linkjes voor verschijningen zoals: vuurmannen, witte wieven, spinwieven, kalven zonder kop etc.

http://www.encyclopediedrenthe.nl/Spokerij
http://www.encyclopediedrenthe.nl/Witte%20wieven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij/rond de Hunnebedden schijnt zich op dat 'vlak' weleens wat af te spelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in Drenthe zijn veel plekken met een bijzondere heel oude geschiedenis.
In de buurt van Orvelte heb ik wel eens meegedaan met een wichelroede tocht, door een gebied waarvan men nu weet, dat er heel lang geleden mensen woonden.
Nou die wichelroede ging alle kanten op, maar ik heb daar niets mee, geen idee of het wel iets zinnigs uitkwam.
Na een half uur, kwamen we bij een laaggelegen deel in het half open landschap, toen ik daar liep, werd ik overvallen door een erg sterk gevoel van kippenvel.
Dat was niet door het weer, want het was een warme zomerdag.
Ik ging wat van de anderen af staan en plotseling voelde ik een sterke emotie, in het lage gedeelte 'zag' ik in een soort van visioen, mensen zitten, rond een smeulend vuur.
het landschap zelf was heel open en kaal, met erg veel zand en weinig bomen.
Links voor me, zag ik een soort huisje'hutje, waar kinderen liepen en een oude vrouw, ik kon de kinderen horen spelen.
Ze lachten en waren erg druk.
Hierna ging alles langzaam weer weg.
Toen ik ging vragen over de geschiedenis van dit gebied, vertelde men, dat het lage gedeelte een plaats was, waar de mannen vergaderden, rond een vuur, vlak bij, had men resten gevonden van een simpel bouwwerk en potscherven, het hele gebied was vroeger een grote zandverstuiving, met maar heel weinig bomen.
Wat later was er een meisje van een jaar of 7 die ook dingen zag en ze beschreef, dingen die ik totaal niet zag, maar wel voelde.
Na afloop was er koffie en toen kreeg ik een boekje in handen, waar die streek beschreven stond, met simpele tekeningen er bij.
Vrijwel alles klopte, ook dat van het meisje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Enge plekken bestaan niet, ook al krijg je kippenvel van een plaats, het enge gevoel maak je zelf, wel zijn er plekken waar het onaangenaam kan voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, enkel bezienswaardigheden.

iets kan eng lijken door je eigen ervaring, niet door verhalen van een ander.
.....tenzij je erin geloofd natuurlijk dan kan je zelfs de plaatselijke markt als eng gaan ervaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het centrum van Assen, na winkelsluitingstijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bossen van westerbork!!!
toen ik daar doorheen liep tijdens m'n pieterpad tocht vond ik het behoorlijk 'eng', voelde daar enorm veel...
er hebben daar behoorlijk veel mensen zich schuil gehouden tijdens en na de oorlog...
heb je hier iets aan??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing