Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vraag over astrologie/geboortehoroscoop.

Mijn moeder gelooft heel erg in astrologie.
Ze trekt zelf horoscopen,heeft er veel over geleerd en gelezen en weer er echt veel van.
Ik heb er niet zo veel mee.
Toen ik net geboren was heeft mijn moeder mijn horoscoop laten trekken en daar kwam iets uit van " dat de planeten zeer slecht,zelfs catastrofaal stonden en( werd tegen mijn moeder gezegd):" dit kind zal een zeer ongelukkig leven vol tegenslag krijgen"
Mijn moeder zegt dat ze altijd bang en bezorgd is geweest voor mij.
Ik ben inderdaad ongelukkig en heb veel problemen.
Maar als zoiets waar zou zijn heb je dus geen schijn van kans in het leven!
Mijn moeder gelooft dit echt.

Ik vraag me af: hoor je zulke voorspellingen vaker en is het niet raar om zoiets tegen iemand te zeggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

ja dat kan, dat je dit #hoort# door voorspellingen

iedereen die dus op dezelfde tijd, datum en jaar geboren zal worden zal hetzelfde denken over het leven als dat jij dat doet? nou, dat lijkt mij zeer onmogelijk.
jammer dat je moeder hierin geloofd, of ziet ze wat ze wil zien omdat ze het zo voor zichzelf heeft ingevuld?

ik denk dat er wat anders is voorspelt. dit kind zal moeilijkheden een leven vol tegenslagen krijgen. (wie niet?!)
ook vanaf nu zal iedereen weer tegenslagen tegen gaan komen. dit staat niet in de sterren, dit is domweg pure logica.
maar als je het bij tegenslagen weer terugvoert op de horoscoop dan klopt het natuurijk als een bus. iedereen is dus ongelukkig, maar niet continu, jij ook niet. in mindere periode zal je dus zeggen.... ze hadden gelijk!!! ik heb een ongelukkig leven.
het gevaar van deze dingen is dat je op de minder ongelukkige momenten kan denken... maar ik kan toch niet gelukkig zijn, want het stond in de horoscoop.
bullsh#t dus.
je moeder vertelt hiermee dus wat ze ziet, de dingen die kloppen, haar eigen invulling. vraag haar eens of het op papier staat. als het er letterlijk staat heeft deze persoon het gezegd. staat het er niet letterlijk is het een uitspraak die deze persoon KAN hebben gezegd, maar meer waarschijnlijk is het een uitspraak die vanwege de standaard herkenbare feiten verder worden ingevuld.

kijk maar in een horoscoop. het gaat altijd over het zelfde en lekker algemeen zodat het op iedereen van toepassing is juist OMDAT je het zelf in kan vullen.

iemand is niet helemaal eerlijk tegen je
je voelt je soms niet zo lekker,
let op je uitgaven, je krijgt een tegenslag.
hak die knoop nu eens door
je voelt je niet gewaardeerd
let op dat je niet uitgeblust raakt
neem eens wat tijd voor jezelf

herkenbaar he?

zie de zinnetjes nu eens het tegenovergestelde, net zo lekker vaag allemaal....
iemand zegt je waar het op staat
je krijgt last van lentekriebels
er zit een financiele meevaller aan te komen
maak weloverwogen je keuze bij hetgeen waarover je twijfelt
iemand geeft je een goed gevoel
onderneem wat als je barst van de energie
is het niet eens tijd voor een bezoekje aan een oude vriend of kennis waar je

herkenbaar allemaal he?
ik kan nu ook zeggen of denken dat ik het in de sterren heb gelezen, of in kaarten, of in je hand, of in een glazen bol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Laurena, jij bent jij en geen enkele horoscoop heeft hier invloed op!
Leef je leven en gooi je onnodige ballast over boord!
Ik vind het onbegrijpelijk, dat dit soort uitspraken door je moeder gezegd worden!
Een groot deel van je problemen zijn op deze manier op je eigen bordje gelegd.
Weg er mee en probeer die diepe donkere kuil uit te komen en dat lukt je best wel, maar dan zonder deze ballast van onheilvoorspellende horoscopen.
Dit is geen horoscoop, maar een horror- coop!
Zelf heb je al een opening gemaakt door er hier over te beginnen, nu de volgende stappen.
Ik wens je veel kracht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger zal je zulke dingen wel vaker gehoord hebben.
Dit probleem stelt zich in de tegenwoordige tijd mogelijk minder, doordat astrologen hun opleiding vaak combineren met een studie in psychologie.

Wat iemand doet met de analyse van zijn geboortehoroscoop hangt af van de persoonlijkheid, maar toch dragen astrologen een grote verantwoordelijkheid.
Omdat je moeder er erg in gelooft, heeft ze het waarschijnlijk ook aan jou doorgegeven. Dat had ze beter niet gedaan. Want inderdaad, zo lijkt het wel of je geen keuze hebt in het leven, dat het sowieso je lot is om ongelukkig te zijn. Dat is natuurlijk onzin. Probeer die voorspelling van je af te zetten en er niet meer aan te denken. Laat het je leven niet bepalen, en doe er alles aan om die astroloog waar je moeder geweest is, ongelijk te doen krijgen. Dat doet dan misschien in één moeite het rotsvaste geloof van je moeder een beetje wankelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zal je eerst uit je nachtmerrie verlossen, astrologie bestaat NIET!!
Niemand, maar dan ook niemand kan zgn uit de sterren lezen hoe een persoon haar leven zal zijn.
Ik verwijs je dan ook door naar de huisarts, die zal je evt doorverwijzen naar maatschappelijk werk of naar een eerstelijnspsycholoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zulke dingen hoor je vaker. En als je dan zegt dat volgens die onbewezen theorie dus elk kind dat gelijk met jou geboren is, min of meer hetzelfde leven zou moeten hebben, dan wordt er ineens gezwegen.
Ik kan me wel voorstellen dat angstig gedrag van je moeder invloed op je heeft gehad, maar dan is het tijd dat los te laten.
Laat je moeder geloven wat zij wil, dat betekent niet dat jij het moet geloven. Tijd om te bewijzen dat het niet klopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest verschrikkelijke dingen heb ik horen beweren dat zogezegd uit kaarten, de stand der sterren of anderszins werd gehaald.

Als je nagaat dat ooit een astrologe ongevraagd tegen mijn echtgenote en mij beweerde dat wij niet bij elkaar zouden passen. En dat wij toen zeiden: 'Haha maar we zijn toch al ruim veertig (Inmiddels al bijna vijfenveertig ) jaar heel gelukkig getrouwd' Toen wist ze het opeens niet meer.

Neem dus maar rustig van mij aan dat het allemaal om pure onzin gaat.

Ik vind het trouwens uiterst onverantwoordelijke van degene die dit aan je moeder voorspeld heeft maar ook van je moeder om het tegen jou te zeggen.

Leef gerust je leven, leef onbevangen en geniet van alles waarvan je kunt genieten.

Laat je maar niet langer ongelukkig 'praten' en vergeet die lariekoek maar...want het is niet meer dan dat..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet echt prettig. Hoe ik het zie is dat je in een bepaalde stand van de sterren geboren wordt, en daar de basis karaktertrekken van mee krijgt. Mijn geboortehoroscoop klopt best aardig. Alleen je moet er op passen dat je niet een self fulfilling prophecy gaat krijgen. Dat jij zo ingewreven krijgt dat jij een rot leven gaat krijgen, dat het ook niet echt meer mogelijk is om een leuk leven te hebben. Mijn moeder zei de naarste dingen tegen mij. Ik was de weeën niet waard en ze had liever abortus gepleegd. Dus mijn leven is niet leuk, omdat die "vloek'er gewoon omheen hangt. Ik ben absoluut geen watje of doetje en vecht me rot om het leuk te hebben, maar altijd lijkt de kolk van het putje wel sterker te trekken. Doordat jouw moeder al met een vooroordeel naar jou toe begonnen is, heeft ze eigenlijk gezorgd dat de horoscoop uitkwam. (zo voel ik dat tenminste)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hey Laurena

Ik geloof niet echt in voorspellingen van astrologie, wel in karaktertrekken die kloppen meestendeels wel als je het echt laat uitrekenen met geboorteplaats uur en datum.
Maar toekomstvoorspellingen niet, bij mij lag er niet zoveel moeilijkheden in mijn horoscoop maar toch ben ik in mijn leven enkelen keren door een hel gegaan.

Had een zwarte kijk op de wereld ik wou dood zijn en leed zelfs aan zelfverminking. Had een zeer slechte jeugd gehad met seksueel mishandelingen en psychische mishandelingen. Heb mijn horoscoop laten uit rekenen daar stond er niets van in ook naar de toekomst toe was goed en positief en zou niet ziek worden enz.

Mijn leven is positief geworden dat wel maar dan ben ik zeer ernstig ziek geworden en heb nu moeten vechten om te leven toen leefde ik graag en ging ik dood.

Ook dat stond niet in de horoscoop, ik heb verschillende voorspellingen willen laten doen bij helderzienden en bij de goede helderziende klopte dit wel en werd er me al voorspeld dat ik mijn gezondheid moet in het oog houden.

Dus heb meer een voorkeur naar een echte helderziende te gaan dan een horoscoop lezer.
Dus laat je niet leiden door een horoscoop.
Ook zal ik me niet laten leiden door ene helderziende.
Want jij zelf kan nog dingen anders gaan toepassen en de toekomst toch een beetje laten keren.

Dingen die je moet meemaken zal je ook meemaken maar jij zelf kan er voor kiezen hoe dragelijk het is. Alleen al je gedachten proberen te veranderen en ene andere kijk krijgen op dingen kan je zelf al heel wat vooruit helpen.

Ik ben daadwerkelijk door een hel gegaan maar ik leef nog en ik kan je zeggen ik leef graag en zie de dingen veel mooier dan toen zelfs ene bloem bij me ziet er mooier uit dan iemand anders naar die bloem zou kijken.

Dus mijn raad is leef er niet naar jij zelf ben krachtig genoeg om wel gelukkig te worden maar je zal er wel naar moeten handelen anders kunnen ze je ook geen hulp bieden.

Indien er iets is PM me maar

Groetjes Ritchie

Toegevoegd na 2 minuten:
Het mooie is wel, ik zelf weet nu de toekomst en wat er komen gaat. Zo ver kan jij zelf ook geraken als je er maar in geloofd.

Groetjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing