Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een Tarot dagkaart trek, dan is dat altijd negatief, is dat wat ik uitstraal of Is het gewoon toeval en zeggen die kaarten eigenlijk niks?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoon niet meer doen,gewoon de kaarten weg gooien.
Ik snap het echt niet dat mensen zich daar mee inlaten en zich gek laten maken door die onzin van de duivel,die jou een rot gevoel wilt geven,ik denk als je te lief bent en je snel zorgen maakt om dingen zal je altijd snel een negatieve kaart tekken,ben je een echt manipulator pak je altijd een positieve kaart. Ik denk dat je een zoeker bent en dat je opzoek bent naar je oorsprong naar waarheid,wie je maker is. Als dat zo is ga daar gewoon mee door, maar als ik je een raad mag geven zoek niet altijd naar een goed gevoel,want gevoel verandert met de dag maar wat je eenmaal weet verandert nooit en zal je gevoel genezen dat je vrij bent.

dat bid ik u in Jezus naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Zullen de meningen wel over verdeeld zijn.. Persoonlijk geloof ik er niet zo in. Heb je tot nu toe ook elke keer een 'negatieve' dag gehad?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Negatief en positief bestaan eigenlijk niet. Of tenminste zoals yinyang dit uitlegt, zit er in negatief ook een positief iets (dat kleine puntje).
Dus je trekt een negatieve kaart, maar welk positief zit hier dan in.
Het is maar net waar je de focus op legt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horoscopen, Tarotkaarten, Waarzeggen en de shows op tv a,la Cher etc dat is maar net wat men er zelf aan invult.
Het zit tussen de oren.

Ik schrijf ook horoscopen voor de media en 4 weken na het verhaaltje over de ram krijgt de tweelingen hetzelfde.

Net als het jargon van ,,wijnkenners,, daarvan kan je in een deuk liggen.
Gewoon nuchter blijven luidt mijn devies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan toeval zijn en die kaarten zeggen helemaal niets.
Mijn motto: pluk de dag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kaart kan onmogelijk vertellen hoe het met je gaat.
Wel kan iemand die deskundig genoeg is op dit gebied, de getrokken kaart gebruiken voor het verkrijgen van informatie, dus een soort van sleutel om iets te openen, om bij voor jouw belangrijke informatie te komen.
Sommige gebruiken hiervoor een foto, een stuk speelgoed , een ring, geschreven brief enz.
Maar met kaarten gaat dit soms ook.
Zelf maar wat aan rommelen zonder enige kennis van zaken is alleen maar je eigen helemaal gek maken, zo werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tarotkaarten zijn bedoeld als middel tot inzicht in situaties én in ontwikkelingen.

als je dus een kaart negatief ziet, wil het zeggen dat je het pos niet inziet. ik weet niet of je veel twijfelt of zoekt. geen enkele tarotkaart is alleen negatief. het is wat je zelf invult.misschien dat dit op zich al wat zegt over je inzicht in het algemeen.

je straalt dus niets uit omdat een kaart op een bepaalde manier geïnterpreteerd wordt. ik denk dat je gewoon teveel zoekt naar iets en je vasthoudt aan een bepaald beeld, idee of wat dan ook.

een kaart kan wat zeggen, maar niet op de manier waarop jij het invult. vraag jezelf eens af (zonder kaarten) wie je bent, wat je wil, hoe je in het leven staat en waarom. als je dat duidelijk hebt kan je de kaarten er nog een keer bij pakken omdat je met dit inzicht dan meerdere kanten bekijken kan, en ook anders kan relativeren.
een kaart voegt iets toe, een kaart bepaald helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk kan dat alleen maar betekenen dat jij de kaarten zélf negatief uitlegt.
Tarotkaarten zijn van zich zelf niet negatief, of positief.
Ook al zou je de Dood trekken, dan betekent dat symbolisch gezien in verreweg de meeste gevallen dat je iets gaat afsluiten en een nieuw project gaat beginnen.

Maar misschien gebruik je een boek erbij die de kaarten hoofdzakelijk negatief uitlegt. Dan heb je gewoon het verkeerde boek. Elke kaart kan negatief en/of positief uitgelegd worden.

Wat ook kan is dat je zelf geen heldere vraag stelt.
Dus als je de Tarot gebruikt en je zegt: vandaag wil ik graag een dagkaart...
nou ja, die krijg je dan ook en is waarschijnlijk lekker vaag. Als je een vraagt stelt die met -hoe...- of -wat...- begint kan het antwoord al wat duidelijker worden.
Eigenlijk is de vraagstelling gewoon het belangrijkste. Bij een duidelijke vraag is het antwoord goed te begrijpen.

Wat goed is om te weten is dat de Tarot eigenlijk allemaal delen van jezelf symboliseert. Met noemt die delen archetypen. Elke kaart heeft dan ook een eigen trilling, energie, die met de archetypen correspondeert, en men gaat er bij het Tarot leggen vanuit dat je dan die kaart aantrekt die met jouw eigen trilling (van dat moment) weer correspondeert.
Eigenlijk vraag je aan jezelf en antwoord je aan jezelf via een kaart. Je gebruikt je intuitie daarbij.
Dat betekent dus ook dat het antwoord alleen geldt wanneer jouw energie niet verandert. Dat betekent dat je jouw toekomst niet kan voorspellen, tenzij je de energie niet verandert door de plannen te veranderen die je had op het moment dat je de Tarot raadpleegde (dus jezelf raadpleegde).

Omdat ik het een leuk idee vond heb ik net even een kaart voor je getrokken met de vraag aan mijn intuitie:
Hoe gaat de vragenstelster met de Tarot om?
Het werd kaart 12: De Gehangene.
Dat betekent dat je het eens van een andere kant moet bekijken. Dat je ook kan blijven hangen in je oude manier van naar de Tarot kijken maar dat je dan zal blijven klagen over de Tarot.
Doorbreek je bestaande patroon, zie niets over het hoofd (dus kijk ook naar de positieve kant) en heb geduld met jezelf.

Het belangrijkste is dat je je niet laat meeslepen door de Tarot alsof het een dictatorachtig spel is dat je moet gehoorzamen.
Waar het zinvol voor kan zijn is om inzicht te krijgen in jezelf.
Inzicht in jezelf door jezelf, met als instrument De Tarot.

Dus... ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zelf gelooft, dan werkt het meestal.
Niemand weet of het werkt of niet.
Als je er een slecht gevoel bij hebt, moet je ermee stoppen.
Het kan ervoor zorgen dat je niet meer zo zelfverzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft in je laatste zin eigenlijk al het goede antwoord.
Laat je beslissingen en geluk toch niet afhangen van een bedrukt stukje karton!
Met een variatie op een ander antwoord van mij: Die kaarten zeggen net zo veel als de Telegraaf van gisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn visie:

Tarotkaarten vertellen jou wat jij jezelf graag wilt vertellen.
14 jaar geleden
Het ligt er ook wel aan welke kaarten je trekt. Sommige verklaringen zijn niet van deze tijd. En zijn geformuleerd begin van deze eeuw. In die tijd sprak men een wat koelere taal en meer vanuit negativiteit dan heden. Neem dat ook mee als je weer een kaart trekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing