Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe weet ik of er een slechte geest in mijn huis woont?

bij het bezichten van een huis, dat we later hebben gekocht, kreeg ik een heel raar gevoel. sinds we in het huis wonen,(7j) zijn er al vele 'onverklaarbare' dingen gebeurt.Ik heb ook het gevoel dat sinds ik hier woon al mijn geluk zoek is.
Volgens mij kan ik aan de hand van een foto bewijzen, dat er wel degelijk "iets" aanwezig is, omdat op die foto 2 menselijke gedaantes te zien is, en een hond,terwijl er op dat moment niemand aan het raam stond en wij geen hond hebben.
wees aub oprecht in je antwoord en als je me zou kunnen helpen om dit probleem op te lossen zou je me een heel groot plezier doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (21)

Het zou ook kunnen dat een oude bewoner van dat huis is overleden. En dat die geen afscheid kan nemen.

Een paar tips:

-Neem contact op met Derek Oglive of een ander professional

- Of zelf contact gaan zoeken met geesten, en die verjagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die uit een cultuur komt waar men in geesten gelooft vertelt mij dat je dit moet doen.

Je moet en foto maken van jezelf. Als je er op die foto anders uitziet dan in het echt, dan is er een geest in huis.

Ik weet het niet hoor, maar het is de moeite van het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten we ervan uitgaan dat je er een mens zonder lichaam, of meerdere, in je huis hebt wonen, ik zal ze verder entiteiten noemen. Omdat ze je een naar gevoel geven en er vreemde dingen gebeuren denk je al gauw dat het slechte geesten zijn maar dat hoeft niet, het kan ook jouw eigen onzekerheid zijn voor het vreemde en onbekende die je zo'n gevoel geven (logisch hoor en echt niet raar). Wanneer het om entiteiten gaat die vroeger in jouw huis gewoond hebben kunnen ze het gewoon vervelend vinden dat jij daar nu woont en "zomaar" dingen verandert zonder dat zij ervan weten.
Het kan om entiteiten gaan die om welke reden dan ook geen afstand kunnen/willen nemen van het huis. Sommige mensen zonder lichaam vinden het zelfs moeilijk om te geloven dat zij overleden zijn. Je kan een aantal dingen doen. Maar probeer er vóór alles naar te kijken alsof het gewone mensen zijn die geirriteerd zijn om een logische reden, n.l. iemand woont in hun huis. Dat zou jij ook zijn dus zie het maar als een normale reactie dan hoeft het ook niet zo beladen te zijn. Wanneer je ze voelt, of ze zich kenbaar maken, probeer dan met ze te praten. Daar zal je je wel een beetje raar bij voelen maar praat gewoon hardop en duidelijk te verstaan. Zeg bijvoorbeeld dat je het begrijpt dat ze het vervelend vinden dat er iemand in het huis woont maar dat jij het nu gekocht hebt en dat je het op prijs zou stellen wanneer ze jouw huis verlaten. Vertel ze, met beleid, dat ze overleden zijn en naar het licht kunnen als ze ervoor kiezen. Dat ze naar het licht kunnen als ze zich ervoor openstellen. Waarschijnlijk zullen ze al andere lichtwezens ontdekken om ze te begeleiden, als ze willen.
Het zou goed zijn om ze dat een aantal keren, zeker 3 keer, te vertellen. Blijf vriendelijk en beleefd.
Dit zou voldoende moeten zijn. Ga verder geen rare dingen doen, het zijn gewoon mensen als jij en ik, alleen zonder lichaam, en waarschijnlijk zijn ze wat in de war geraakt door jou wonen in het huis.
Wanneer ze een beetje eigenwijs zijn zal je er iemand bij kunnen halen met meer overredingskracht maar het gaat je vast wel lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt van mij rustig aannemen, dat er noch slechte noch goede geesten bestaan,al zullen velen het niet met me eens zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat er ook in jouw woning f met jezelf gebeurd, heet echt met geesten niets te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hoeft niet te bewijzen of er geesten in je huis zijn of dat het wat anders kan zijn.
of he nu je eigen gedachten zijn, of iets anders, maakt eigenlijk niets uit. je wil rust. (discussie over het wel of niet bestaan van staat hier los van. JIJ ervaart het zo, dus is het zo)

kijk eens op internet of je zelf iets kan vinden over het reinigen van je huis van een geest, energie of hoe je het kan omschrijven.
misschien ken je antiliaanse of surinaamse mensen die je hierbij willen helpen?

het kan ook helpen als je er zelf anders mee om gaat. zeg een keer gedag als je wat hoort of voelt, en doe alsof het niets bijzonders is.

er zijn mensen die hun beroep hebben gemaakt van het verjagen van geesten, maar pas ook voor kwakzalvers zie alleen de geest in hun eigen knip zien.

wat het dan ook zijn mag, ik hoop dat iedereen in huis zijn rust zal vinden.
succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels ga ik er van uit dat er in ieder huis wel geesten verblijven, dus dat is niets bijzonders.
Inmiddels ga ik er ook van uit, dat kwade geesten niet in huizen 'wonen' , wel kan je er zeker last van hebben, zoals zo veel andere mensen er last van hebben, als je naar die engelse t.v. serie kijkt waarde mensen huizen gaan bekijken om te kopen, dan komt altijd weer terug, dat het huis, goed of slecht voelt, als het slecht voelt, dan gaat de koop niet door.
In ons land zijn ze nog lang niet zo ver, maar het begint te komen!
In ons huis zit in de keuken ook een geest, s'avonds hoor ik vaak gerommel, rare geluiden, in het begin ging ik nog wel eens kijken, of de kat op de aanrecht was gesprongen, maar een kat zag ik nooit, inmiddels 'weten'we dat het een geest is in de keuken, nou en?
Moet hij ( zij) zelf weten, ik zit lekker achter mijn laptop op goeie vraag, en die geest doet maar.
Als we nu weer wat horen, zeggen we al, oh dat is de keukengeest, moet hij weten en we staan niet eens meer op en gek genoeg hebben we er geen enkele last van.

Soms echter kom ik bij anderen in huis en veroorzaakt een geest erg veel problemen, er is dan een constant drukkend , onbehagelijk gevoel.
Dit kan resulteren in allerlei lichamelijke en geestelijk klachten.
Van bijna niets tot heel ernstig.

Kan je iets laten zien van die foto's, misschien kan ik je verder helpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet is een opwekkings cd op .
Bid of Jezus de geesten weg wil halen uit je huis .
Lees hardop uit de bijbel en laat in de naam van Jezus de geest vertrekken .Betaal nooit iemand voor zulke dingen.
Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het een slechte geest betreft, maar eerder een geest die nog vast zit aan het aardse bestaan, en nog niet geaccepteerd heeft dat zijn leven voorbij is.
Zolang dat nog het geval is, zal hij bij je blijven rondspoken.
Als je zijn aanwezigheid voelt, vertel hem dan dat er een fijne plek voor hem is, waar zijn familie reikhalzend op hem zit te wachten, en het enigste wat hij hoeft te doen is het aardse leven loslaten, en de weg naar het licht vervolgen.
Er staan al gidsen op hem te wachten die hem willen helpen op zijn tocht naar het licht, hij hoeft zich er alleen maar bewust van te worden.
Het is de moeite waard om dit te proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Bedo,

Wat je aangeeft is duidelijk te zien op de foto, vooral de hond is duidelijk.
Een heel vervelende situatie zeker als het je beangstigd, er staan al verschillende goede adviezen bij, let wel op zoals word aangegeven en jij zelf ook al weet er word grof misbruik gemaakt op financieel gebied door mediums,(meduims met een groot vraag teken),ik Zelf ben van mening dat je een gave die je is gegeven niet mag verkopen maar goed dat is hoe ik er over denk, een onkosten vergoeding is natuurlijk niet meer dan normaal.
Ik begrijp dat je mbt je privacy niet kunt aangeven waar je woont, dit maakt het voor de serieuze onder ons moeilijk om Je te eventueel te helpen zoeken naar een goede integere meduim.
Nu jouw probleem, er kan eigenlijk van alles aan de hand zijn, aardstralen, vorige bewoners en dat hoeft niet eens van het nabije verleden te zijn, maar het kan ook iemand zijn die jouw aandacht vraagt iemand die je kent die overleden is en die jouw aandacht probeert te trekken, misschien kun je iets specifieker zijn met hetgeen gebeurd in je huis?
Maar om het toch wat rustiger te krijgen is het misschien een idee om je hiis te reinigen met kaarsen en wierook te branden, ik begrijp dat het alles je angstig maakt vooral omdat je het niet kunt zien dat beangstigd , maar het hoeft niet altijd kwaadaardig te zijn, en laat je geluk er niet vanaf hangen, ieder van ons heeft de laatste jaren te maken met vele tegenslagen, luister maar eens goed naar de mensen om je heen, dat heeft met deze tijd te maken.
Probeer je hoofd hoog te houden en positief te blijven denken, dat is heeel moeilijk als je problemen hebt maar de enige manier om er niet aan onder door te gaan, en je zult merken dat de sfeer in je huis ook veranderd.

Heel veel sterkte gewenst ,en ik hoop dat je snel hulp krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oudoom van me heeft in een oud huisje in Amsterdam wel eens zo veel last gehad, dat zelfs aan het bed werd geschud. Daarnaast bewoog er steeds van alles en hoorde ze vaak geklop. Er had iemand zelfmoord gepleegd, heel naar natuurlijk. Op een gegeven moment, was hij het zo spuugzat dat hij het/ze letterlijk naar god wenste, luid en duidelijk en vanzelf op z'n Amsterdams. Dit gaat niet zo op voor de gelovigen onder ons, maar het werkte wel. Daarna nooit geen last meer gehad.

Bedo, jij hebt net zo goed als ieder ander recht op je eigen stekkie. Al het overige: ophoepelen!
Ik ken je natuurijk niet goed genoeg en ik kan je toch adviseren om meer stellig te zijn, dit is JULLIE huis waar jullie samen gelukkig mogen zijn. Je hoeft het dan niet gebiedend te vragen aan de mogelijk aan jouw huis gehechte entiteiten, maar doe het maar op een manier zoals dat zelf goed voor je voelt.

Mocht het van toepassing zijn, maak jullie huis nóg meer jullie huis. Steek er energie in, verander 's 't een en ander. Zijn er nog spullen of zaken die duidelijk van de vorige bewoners waren? Weg ermee! Ga ook eens door je eigen spullen.
Een tip: feestjes, vrolijke happenings brengen ook een hoop positieve energie in huis. Allemaal dingen die opschonen/reinigen, want ik denk dat daar de clue zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je niet helpen, maar wel degene die machten en geesten heeft overwonnen en dat is de Here Jezus.
Breng het huis in gebed onder de autoriteit van Jezus en vraag vergeving voor eventuele verkeerde dingen die daar hebben plaatsgevonden en doe er afstand van in Jezus Naam. Nog krachtiger is Jezus in je hart aannemen.
Vervolgens dmv aanbiddingsmuziek verander je de sfeer in huis, zet bijvoorbeeld Michael w smith aan.
Niet meer kijken naar griezelfilms, afstand doen van drugs etc.. zoek de Heer in het nieuwe testament
Hij belooft ons een leven in overvloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de bijbel zijn er wel degelijk slechte geesten, In de bijbel staat ook ergens beschreven hoe Jezus de boze geesten uitdreef uit mensen, en hij heeft ook gezegd dat wij mensen de zelfde autoriteit hebben, Als we leven zoals de bijbel dat zegt. Geesten kunnen je angstig maken, de gedachtes geven, of dingen laten doen, die onverklaarbaar voor je zelf zijn, meestal voelt je eigen geest aan als er iets niet klopt. Mijn advies is, draait een lied over god/jezus en roep hem aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij mensen zijn meesters in het ons voorstellen van dingen die er niet zijn en het aangeven van externe factoren terwijl we de antwoorden eigenlijk in onszelf moeten zoeken.
Wat is het wat jou zo afstoot aan het huis? Heb je er nog steeds spijt van dat je het 7 jaar geleden gekocht hebt, tegen je onderbuikgevoel in? Zou je niet eens de beslissing nemen om op te houden met jezelf daarover op je kop te zitten en achter je beslissing gaan staan, of je huis te koop zetten? Neem een besluit, maar blijf niet twijfelen en externe factoren de schuld geven van je eigen onvrede.

En mocht je nu toch behoefte hebben aan hogere machten en onverklaarbare krachten, dan kan ik je van harte het Vliegend Spaghettimonster aanbevelen.

Het Groot Spaghettimonster leert ons dat er geen kwade geesten zijn als je gelooft in Zijn Grootse Slierterigheid. Dus trek je piratenkostuum aan en roep in zijn noedelige naam jouw geesten op te vertrekken uit je woonstee. Arg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even de Ghostbusters bellen. Die zoeken het voor je uit en verjagen die geest ook met gemak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je meteen uit je droom helpen: geesten bestaan niet.
Ik adviseer je, dit is niet ter belediging, hulp te zoeken bij een psycholoog.
En over die hond gesproken: omdat je hebt gezegd dat een je een hond en en 2 menselijke gedaantes op de foto ziet, zien de meesten dat ook (mensen zijn snel beïnvloedbaar wat beelden betreft), terwijl je wanneer je hebt gevraagd wat jullie hier aan het raam zien je misschien wel duizend verschillende antwoorden krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fotocamera van een matige kwaliteit geeft ruis. Die ruis geeft vlekken en vage plekken op een foto. Ik heb enorm in zitten zoemen en turen op je foto en kon met een beetje fantasie inderdaad honden ogen waarnemen maar het silhouet van een mens was niet te vinden. Het is maar net wat je wilt zien. Als je druk doende bent met het geloven in geesten spelen je hersenen graag met je mee en laten je zaken beleven en zien die je graag wilt zien. Zit allemaal tussen de oren..... en geloof mij dat is een hoop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie zelf niks in die foto.. het is bekend dat mensen al snel gezichten in iets zien zoals in rotspartijen , bomen, wolken, de as van je sigaret of in jouw geval de gordijnen achter het raam rechts naast het open raam. Daar zie ik linksboven in een gezicht maar meer die van scary movie. Dat zegt natuurlijk niet of er geesten in je huis wonen. Maar goed net Als kristal al aan gaf op een rustige manier proberen te communiceren en netjes te vragen of ze huis willen verlaten is een goede optie om uit te proberen. Zolang niet met alles lopen te smijten zou ik er me in ieder geval niet druk om maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goedendag !
Ik kan u zeker helpen.
Zie: http://link.marktplaats.nl/244985329
vr.gr.
Frans

Toegevoegd na 20 uur:
Mijn excuses; blijkt -terecht!- dat dit naar reclame riekt, waar ik op werd gewezen. Dit was zeer zeker niet mijn bedoeling, en is mijn richting uit niet nodig. Nogmaals mijn welgemeende excuses. Als de sfeer in huis aangenaam aanvoelt, en er gebeuren geen 'wonderlijke dingen in negatieve zin " dan is er niets aan de hand verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de foto uitvergroot, en ik denk dat dit een waas/storing/pixels zijn die toevallig zo staan. en de mensen zie ik niet
of er nou echt geesten bestaat weet niemand, veel mensen zeggen wel dat er geesten zijn en dat ze dat gezien hebben
de broertje van een vriendin van mij zegt altijd dat hij zijn oma op de trap ziet staan enz. best wel eng en niemand weet of hij dat echt meent of hij dat maar verzint.
volgens veel mensen die in geesten geloven zeggen dat als je een witte geest zie dat die eigenlijk komt in vrede, maar als je een zwarte ziet, (dus alleen als het licht is, want 's avonds zie je hem niet) dan heb je een probleem.
als er rare dingen gebeuren kan er een verklaring voor zijn, bijv. dat je computer opeens uitvalt zonder dat iemand hem uit heeft gezet kan je gaan denken dat een geest dat doet of zo, het kan best liggen aan allemaal onverklaarbare dingen in de ruimte enz.
als je er echt last van heb kan je naar een therapeut,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem meerdere keren hebt gezien kun je meschien uitvinden wat voor geest het is. Vindt uit of er echt iemand is overleden geef je geest een munt zodat de geest naar de onderwereld kan.
Volgens Griekse mythen
Het kan ook zijn dat het een mania is dat is een levent lijk gek door de geesten je moet heb dat doden zorg dat hij geen toegang krijgt tot je anders wordt je ook een mania.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing